רפואת שיניים      מי אנחנו      צור קשר      קבע תור עכשיו, טל':  072-3340876

טיפולי שורש

מהו טיפול שורש? מה מטרתו? מה הגורמים שבעקבותיהם יש צורך בטיפול שורש? וכיצד הוא מתבצע?

עששת שאינה מטופלת כראוי ומוזנחת עלולה לחדור עמוק אל תוך השן, ולהגיע עד לרקמה הפנימית של השן, היכן שמצויים כלי דם ועצבים. הדבר כרוך בזיהום שעלול להתפשט עד עצמות הלסת ובכאבים רבים. בעבר, לפני המצאת טיפול השורש, הפתרון לבעיה הייתה עקירת השן.

טיפול השורש הינו טיפול שנועד להציל את שן פגומה או מזוהמת בעלת עששת עמוקה, שללא הטיפול הייתה נעקרת. בהימנעות מטיפול עלול להתפתח זיהום רציני שיגרום לאיבוד עצם השן והשן עצמה.
סימנים מזהים הינם:
  1. נפיחות באזור הפנים
  2. רגישות לחום וקור
  3. כאבי שן ללא נפיחות חניכיים
  4. הימצאות חור בשן.

הפעולות ב- טיפול השורש:
  • טיפול שורשצילום רנטגן – נועד לוודא מהו מצבה של השן, לאבחן את המחלה ולבדוק מהו אורך תעלות השורש.
  • הרדמה מקומית
  • פתיחת השן וסילוק העששת
  • ניקוי הרקמה הפנימית ותעלות השורש – ניקוי באמצעות מברשות זעירות ושטיפת התעלות עם חומר מחטא על מנת לנקות את החיידקים.
  • סתימת השן – באמצעות חומר סתימה ייעודי.

טיפולי שורש

לאחר טיפול שורש, במידה והשן ניזוקה רבות מהעששת, נשקם את השן באמצעות מבנה – עם או בלי כתר עליו. תפקידו של המבנה הוא הגנה על השן מפני עששת. כאשר אנו שמים כתר על השן שטופלה, אנו מגנים לא רק מפני עששת, אלא גם מפני שבירה של דפנות השן, היות וטיפול השורש מותיר אותה ללא תמיכה. (מידע על פרוצדורת הכתר, ראה ערך "כתרים").

טיפול שורש הינו פרוצדורה נטולת כאבים בעקבות האלחוש שנעשה, ואינה עורכת יותר מ-3 פגישות עם רופא השיניים ואף יכולה להסתיים בפגישה אחת (ללא כתר). השן אמורה לתפקד במהלך כל שנות חיינו. טיפולי שורש – תפקידם להציל את השיניים שנפגעו מעקירה ומביצוע השתלות שיניים וגם להחזיר את התפקוד הנורמלי. הצלחת טיפול שורש במרכז לרפואת שיניים מתקדמת, ושמירה על היגיינת הפה לאחריו, יביאו לכך.

דר' סאבין - המרכז לרפואת שיניים מתקדמת

רח' ירושלים 10, ראשל"צ | שעות הפתיחה: א'-ה': 8:00-20:00 ו' / 8:00-12:00