היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

אורטודנט מומחה – טיפול מהיר, יעיל ואסתטי בשיטה חדשה

אורטודנט מומחהיישור שיניים הוא הרבה יותר מעוד טיפול שמבצעים מסיבות אסתטיות. חיוך יפה ובריא תורם בצורה משמעותית למראה החיצוני שלנו, משפיע על הדימוי העצמי וגורם לנו לייזום קשרים חברתיים ועסקיים. בעבר, טיפולי יישור שיניים התבצעו רק בבני נוער בגיל העשרה. כיום, רפואת השיניים המודרנית מאפשרת יישור שיניים גם למבוגרים. את הטיפול מבצע אורטודנט מומחה תוך שימוש במתקני מתכת ופלסטיק. קיימת היום אופציה של טיפול יישור שיניים עם גשרים שקופים, טיפול מקוצר וטיפולים זולים.

 

מתי כדאי להתחיל בטיפול יישור שיניים?

פנייה אל אורטודנט מומחה מומלצת בכל מצב בו קיימות שיניים עקומות או בולטות. אי סדירות של הלסתות תטופל גם כן בהצלחה על ידי אורטודנט. כאשר ניכרת בעיה כדאי לגשת להתייעצות עם רופא שיניים כבר בגיל 8. במידה ולא בצעתם טיפול יישור שיניים בגיל צעיר, אין סיבה שלא תעשו זאת כעת. טיפול יישור שיניים מומלץ בכל מקרה בו שיניים עקומות פוגעות באיכות החיים ומונעות מהמטופל לחייך לעתים קרובות.

אם אתם מתביישים בחיוך שלכם ונמנעים מחיוכים בחברה – יש לרפואת השיניים המודרנית אל היכולת לסייע לכם. חוששים ממחירים יקרים? קיימות היום גם שיטות טיפול לא יקרות ואפשרויות של פריסת תשלומים. יישור שיניים כבר לא נחשב לעסק יקר. יש לשיניים תרומה משמעותית למראה החיצוני, אל תוותרו על ההזדמנות לשפר את איכות החיים ולהגשים את עצמכם.

מקרים בהם יישור שיניים נדרש

  1. יישור שיניים עקומות מסיבות אסתטיות
  2. עיכוב בבקיעת שיניים
  3. עודף שיניים בפה
  4. צפיפות שיניים גבוהה
  5. סגירה לא נכונה של הלסתות

 

כיצד השיניים מתיישרות?

האורתודנט מציב את מתקן היישור מתוך מטרה להפעיל כוח שיגרום לתזוזה של השיניים או הלסתות. הצבת המתקן במקום הנכון חיונית לכיוון תזוזת השיניים. מתקן היישור (הסמכים) מפעיל לחץ עדין וממושך על השיניים ומניע אותן כך אל המקום הרצוי. ישנם מקרים בהם נדרשת עקירה של שיניים או הרחבה של עצם הלסת.

הטיפול האורתודנטי כולו דורש מספר חודשים עד שנתיים. במהלך תקופת הטיפול נדרשות מספר פגישות מעקב עם אורטודנט מומחה. בחלק מהפגישות הרופא מזיז מעט את מתקן היישור ומותח אותו להגברת הלחץ וכיוון תזוזת השיניים. בהתאם לצורך המטופל מתבקש לבצע צילומים על מנת לאפשר לרופא לקבל תמונת מצב מדויקת של מערכת השיניים.

 

3 גורמים עיקריים להצלחת הטיפול

שיתוף פעולה מלא מצד המטופל הכרחי להצלחת הטיפול. המטופל מתבקש לשמור בצורה קפדנית על היגיינת הפה, להרכיב את הפלטה על פי הנחיית הרופא ולהגיע אל פגישות המעקב. במקרים בהם המטופל אינו משתף פעולה הטיפול עשוי להיות ממושך יותר. ייתכנו מצבים בהם בעקבות אי שמירה על היגיינה הרופא ימליץ על פירוק מתקן היישור.

2 גורמים נוספים שמשפיעים על הצלחת הטיפול הם התגובה הביולוגית של השיניים, הלסתות והגוף לטיפול והקצב בו גדלות הלסתות והפנים. הרופא עוקב אחר התגובות של הגוף ומתייחס גם לקשיים נפשיים. הקצב בו גדלות עצמות הלסת משפיע על תזוזת השיניים. נציין שישנם מקרים בהם נדרש טיפול יישור שיניים חוזר לאחר מספר שנים.

 

יישור שיניים קלאסי בשיטת הסמכים

מזה שנים רבות, טיפולי יישור שיניים מתבצעים באמצעות סמכים ממתכת אותם מדביקים אל השיניים. חוט מתכת מושחל בתוך הסמכים ומפעיל כך לחץ מתון על השיניים ומכוון תזוזה לכיוון המבוקש. את חוט המתכת מחזיקות גומיות שדורשות החלפה תכופה. את סמכי המתכת הקלאסיים אפשר יהיה להחליף בסמכים שקופים או בסמכים שאינם דורשים החלפת גומיות. אלו שמבקשים להפוך את הטיפול לאסתטי יותר בוחרים סמכים שקופים עשויים פלסטיק או סמכים עשויים חרסינה.

 

יישור שיניים בשיטת הקשתות השקופות – חדש!

אלו שחשוב להם לשמור על מראה אסתטי ככל האפשר במהלך הטיפול בוחרים ליישר את השיניים עם סדרת קשתות שקופות. נציין ששיטת הטיפול הזו אינה מתאימה לכל המקרים. המטופל מקבל סדרת קשתות אותן עליו להרכיב על השיניים במרבית שעות היום (כדאי להרכיב את הקשתות 24 שעות ביממה). הקשתות מפעילות לחץ על השיניים ומכוונות כך את תנועת השיניים. הטיפול מתוכנן מראש כך שכל מטופל מקבל סדרת קשתות. עם התקדמות הטיפול יש להחליף את הקשתות על מנת להבטיח הפעלת לחץ מתגבר על השיניים, ולהתאים את מתקן היישור למצב החדש לאחר התזוזה.

נדגיש ששיטת הקשתות יקרה יותר בצורה משמעותית בהשוואה לשיטת הסמכים. היתרון הגדול הוא האפשרות לפרק את הקשתות לפי צורך. כך למשל, ניתן יהיה להסיר את הקשתות לקראת אירוע חשוב. המטופלים נדרשים לגלות אחריות אישית ולהרכיב את הקשתות במשך רוב שעות היממה. במקרים בהם המטופל אינו מרכיב את הקשתות 24 שעות ביממה הטיפול מתעכב. יישור שיניים בשיטת הקשתות השקופות נחשב לטיפול חדשני שניתן רק במרפאות המובילות.

 

איך מתכוננים לטיפול יישור שיניים?

כל מטופל צעיר או מבוגר שמתחיל טיפול יישור שיניים מתבקש לקחת בחשבון שמדובר בתהליך ממושך והדרגתי. התקנת מתקן היישור על השיניים מקשה על הניקוי ויוצרת מצב בו שאריות מזון רבות נתקעות בין הסמכים. מתקני יישור אינם מאפשרים שימוש בחוט דנטלי כך שקשה להשלים ניקוי יסודי של חלל הפה. על מנת להתמודד נכון עם בעיות ההיגיינה הצפויות כדאי לטפל בכל נזקי העששת ולבצע ניקוי אבנית יסודי טרם תחילת הטיפול.

לפני כל פנייה אל אורטודנט מומחה כדאי להגיע אל רופא שיניים ולבצע סתימות, טיפולי שורש וכל טיפול אחר שנדרש. לאחר התקנת מתקן היישור הטיפול בשיניים הופך מורכב יותר. האורטודנט מתחיל בטיפול רק לאחר טיפול יסודי של שיננית שכוללת הסרה מלאה של כל המשקעים והאבנית. במהלך התקופה בה אתם עונדים את מתקן היישור כדאי לבצע ניקוי אצל שיננית אחת ל-4 חודשים.

 

 

אם חשבתם שפספסתם את הרכבת ועליכם להשלים עם שיניים עקומות או בולטות – הגעתם למקום הנכון! כיום, טכניקות טיפול חדשות מאפשרות יישור שיניים גם בגיל מבוגר. אורטודנט מומחה יידע להרכיב תכנית טיפול בעבור מטופלים בכל הגילאים. התרומה של החיוך לביטחון העצמי שלנו ניכרת. יישור שיניים הוא הליך קוסמטי ורפואי עם פוטנציאל אדיר לשיפור המראה החיצוני ותפקוד תקין יותר של הפה. לאחר הטיפול תגלו שיפור ביעילות של הלעיסה והרבה פחות אבנית ופלאק שמצטברים בשיניים.

 

אורטודנט מומחה – איזה רופא שיניים כדאי לבחור ליישור שיניים?

טיפולי יישור שיניים מכל הסוגים נבצע אצל אורטודנט מומחה שמחזיק בכל הרישיונות הדרושים. אם אתם מעוניינים לבצע את הטיפול בשיטה מסוימת כדאי לוודא שהרופא שבחרתם מתמחה באותה השיטה. לא כל המרפאות מבצעות טיפולים בכל השיטות. טיפול יישור שיניים הוא טיפול ממושך שדורש מכל להגיע אל הקליניקה מספר פעמים במהלך השנה. על כן, כדאי לבחור במרפאה נוחה לגישה מבחינת תחבורה ומיקום המגורים שלכם. בחירה ברופא שיניים אדיב ונחמד תהפוך את הטיפול כולו לנעים יותר, תנו עדיפות לרופאים שיוצרים אווירה חיובית ונינוחה.

האם אפשר לעבור טיפול יישור שיניים אצל אורטודנט מומחה במהלך הריון?

כל עוד בחרתם אורטודנט מומחה ומנוסה, אין כל מניעה לבצע טיפול יישור שיניים במהלך הריון. נדגיש שכדאי להתחיל בהכנות לטיפול לפני ההיריון בשל ההמלצה להימנע מצילומי רנטגן במהלך הריון עם דגש על הטרימסטר הראשון. כמו כן, חשוב לבצע את כל הטיפולים הדרושים לתיקון נזקי העששת והסרת האבנית לפני ההיריון. כדאי לדעת שדווקא במהלך ההיריון טיפולי יישור שיניים הופכים מהירות ויעילים יותר.

מה הסוד להצלחת הטיפול אצל אורטודנט מומחה?

מטופלים שהשיגו את התוצאות הטובות ביותר במהרה עשו זאת באמצעות רופא אורטודנט מומחה ומנוסה. סוד ההצלחה הוא שילוב בין ניסיון של הרופא, בחירה בשיטת הטיפול הטובה ביותר בעבורכם והתמדה. המחויבות של הרופא והמטופל להצלחת הטיפול הכרחית להשגת התוצאות הטובות ביותר. הצלחה של טיפול יישור שיניים מושפעת מהתגובה הביולוגית של הגוף, כך שלא ניתן לחזות בצורה מדויקת את התוצאות. אך לרוב, כאשר בוחרים ברופא מומחה ובשיטת טיפול אפקטיבית – התוצאות הטובות מגיעות במהרה.

 

אורטודנט מומחה – מדוע חשוב לצחצח שיניים היטב במהלך הטיפול?

שמירה קפדנית על היגיינת פה נדרשת בכל טיפול אורתודנטי. שאריות של מזון נוטות להצטבר על התקן היישור וגורמות כך נזק לשיניים, ריחות לא נעימים ופגיעה אסתטית. על המטופל להקפיד לצחצח היטב את השיניים לפחות פעמיים בכל יום. במקרים בהם מתגלה קושי בצחצוח יסודי ניתן לקבל מרופא השיניים המלצה על מברשת מתאימה ומשחה. חשוב לזכור שכל טיפול שיניים פשוט הופך מורכב יותר עם מתקן היישור.

חוסר שיתוף פעולה של המטופל עם הדרישה להיגיינה והגעה אל פגישות ביקורת עלול לפגוע בתוצאות. ישנם מקרים בהם הרופא נדרש להפסיק את הטיפול או להאריך אותו בעקבות חוסר שיתוף פעולה של המטופל. במקרים בהם המטופל אינו מקפיד על היגיינת פה, השימוש במתקן היישור אינו אפשרי ואף מסוכן. הרופא יסיר את המתקן בכדי שלא להגיע למצב של נזק בלתי הפיך לשיניים או מחלת חניכיים חמורה.

אורטודנט מומחה – מה אפשר לאכול עם גשר?

החודשים הראשונים עם מתקן היישור הם תקופת הסתגלות במהלכה תלמדו מה אפשר לאכול בקלות ואלו סוגי מזונות נוטים להידבק אל הסמכים. שימו לב, נגיסה במזון קשיח עלולה לגרום לניתוק של מתקן היישור מהשיניים. על כן, כדאי להקפיד לאכול תפוחים, גזר, קלחי תירס וכן הלאה, בחתיכות קטנות. לאחר כל אכילה של ממתקים או חטיפים כדאי לצחצח את השיניים היטב. נגיסה בקוביות קרח או לעיסה של חפצים עלולות גם כן לגרום נזק למכשיר היישור.

 

קחו אתכם מברשת שיניים לכך מקום

כל מי שעבר כבר טיפול יישור שיניים מכיר היטב את הנטייה של הסמכים לצבור שאריות מזון. עשו לכם הרגל לקחת מברשת שיניים ומשחה לכל מקום ותצליחו להסיר במהרה את שאריות האוכל לאחר כל ארוחה במסעדה, בבית הספר או אצל חברים. תחסכו לכם את אי הנעימות שמתלווה אל חיוך מלא בשאריות מזון.

 

אלו תופעות לוואי קיימות בטיפולי יישור שיניים אצל אורטודנט מומחה?

תופעות הלוואי היחידות שמופיעות ברוב המקרים הן רגישות בשיניים, כאב זמני שמלווה בתחושת לחץ בשיניים וקשיי הסתגלות. מתקן יישור השיניים מתוכנן להפעלת לחץ על השיניים כך שצפויים כאבים קלים, לחצים ורגישות במהלך הטיפול. לרוב, התחושות הללו מופיעות רק לאחר מתיחה של ההתקן או שימוש בגשר חדש.

תופעת לוואי נוספת שכדאי להכיר היא נטייה לפציעה של חלל הפה והלשון מהמתקן. בשבוע הראשון עם ההתקן ישנה נטייה לפציעות ונשיכות של הלשון. לאחר ההסתגלות למתקן התופעה הזו חולפת מעצמה.

 

מתקן היישור התפרק או נשבר – מה עושים?

קיימים מקרים בהם מתקני יישור נשברים או נושרים בעקבות לעיסה של אוכל קשה או צחצוח שיניים אינטנסיבי. מיד כאשר המתקן נשבר או זז ממקומו כדאי לפנות אל רופא השיניים, לעדכן אותו ולפעול בהתאם להנחיות. אם אחד הסמכים נבלע בטעות חשוב לפנות מיד אל רופא השיניים. סביר להניח שהרופא ינחה אתכם להגיע בהקדם למרפאה על מנת לבצע את התיקון הדרוש במתקן.

 

אורטודנט מומחה – איך שומרים על התוצאות הטובות?

מזל טוב! השלמתם בהצלחה את הטיפול וכעת השיניים שלכם ישרות ויפות. הרופא יפרק כעת את מתקן היישור ואתם תוכלו לנשום לרווחה. יחד עם זאת, יהיה עליכם להמשיך להרכיב פלטה (נשלפת ולא מורגשת) על מנת לשמר את התוצאות. יש להקפיד לנקות היטב את הפלטה ואת השיניים. אל תפסיקו את השימוש בפלטה ללא הנחייה של הרופא המטפל. אם השכלתם מראש לבחור אורטודנט מומחה לביצוע הטיפול, תקבלו הדרכה מפורטת לשימור התוצאות לשנים רבות של חיוך מושלם ובריא.

 

 

Exit mobile version