היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

דפיברילטור – מציל חיים בינלאומי

 

דפיברילטוראם נספר לכם שאתם יכולים להציל חיים במו ידכם, כיצד אתם תגיבו? לא הרבה אנשים יודעים, אך לכל אחד מאיתנו יש את היכולת להציל חיים. הצלת חיים היא לא עניין של מה בכך, ואם יש לכם אפשרות לעשות אותו – עליכם לקחת אותו בשתי ידיים. אם אתם שואלים כיצד תוכלו להציל את חייהם של אנשים אחרים, אז התשובה היא על ידי דפיברילטור. מדובר על מכשיר קטן, שיכול לשמור על החיים של כל אחד וכל אחת מאיתנו. מה הופך את המכשיר הזה להיות מכשיר כל כך מיוחד בקנה מידה עולמי?

 

אל תיתנו לגודל להטעות אתכם

אומנם הדפיברילטור שוקל רק 1.5 ק"ג, אך בפועל הוא יכול להיות המכשיר שיציל את החיים של הבן אדם שנמצא מולנו. דפיברילטור יודע לנתח בצורה מדויקת את קצב הלב, ולשחרר שוק חשמלי בהתאם למצב בשטח. השוק החשמלי יכול להחסיר את קצב הלב לפעימותיו הסדירות, ובכך כל בן אדם יכול לחזור לחיות. כך שלמרות הגודל הקטן, מדובר על אחד מהמכשירים החשובים ביותר בכל מקום שאלינו נגיע.

 

דפיברילטור לא מחליף טיפול רפואי

חשוב לציין כי למרות היכולות הפנומנליות של המכשיר, הוא לא מחליף טיפול רפואי. המכשיר אמור לספק מענה מידיי, עד אשר הפרמדיקים יגיעו. לעיתים לפרמדיקים יכול לקחת כמה דקות עד שהם יגיעו למקום, ולכן במקרה הזה הדפיברילטור הוא מציל חיים. הוא מאפשר לכם לשלוט במצב עד שאותם אנשי מקצוע יגיעו, והם כמובן יבצעו את הפעולות שאותן הם יודעים לבצע. עליכם לקחת את זה בחשבון, ולא לעשות טעות שתשלמו עליה ביוקר.

 

 

בכל מקום הומה אדם חובה להתקין דפיברילטור

החוק בישראל קובע כי בכל מקום שבו מתקבצים כמויות גדולות של אנשים חובה להתקין דפיברילטור. כך שיהיה ניתן לתפעל כל סיטואציה רפואית בצורה הכי טובה שיש, ולהגדיל את הסיכוי של אותו אדם לחיות. טיפול מהיר ברוב המקרים הוא טיפול מציל חיים, בטח טיפול כל כך מתקדם עם מכשיר כל כך יעיל. כך שבכל מקום שאליו אתם מגיעים, חובה עליכם לבחון היכן נמצא הדפיברילטור בכדי שתוכלו להגיע אליו בעת הצורך.

 

אין צורך בניסיון קודם – קל מאוד לתפעל אותו

החשש העיקרי של לא מעט אנשים זה שהם פשוט לא ידעו כיצד לתפעל את המכשיר בשעת מצוקה. אך בפועל מדובר על מכשיר שכל אחד יכול לתפעל אותו, גם כאלה שאין להם ניסיון קודם. כך שאם אתם חוששים, מוטב כי תשאירו את החשש מאחור ותבינו כי בסוף אתם צריכים לגייס את כל תעצומות הנפש שלכם. פעולה אחת קטנה שלכם וקבלת החלטות נכונה, יכולה להציל את חייו של אותו אדם ששרוע על הרצפה. עליכם לקחת את היוזמה הזאת בשתי ידיים, ולהוציא ממנה את המקסימום.

Exit mobile version