Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

האם הלבנת שיניים מזיקה לשן?

קרדיט תמונה: freepik

כולנו מייחלים לחיוך קולנועי, שיניים לבנות ובוהקות באופן אחיד שיגרמו לנו לא להפסיק לחייך. השיניים שלנו נמצאות בפרונט, אנשים רבים יכולים לחוש בושה משיניים צהובות או כל פגם אחר בשן. אחד הפתרונות לשיניים לבנות הוא הלבנת שיניים. חלק מהמקומות ימכרו לכם משחות שיניים מלבינות או חומרים אחרים להלבנת השן בעוד שהפתרון האמיתי נמצא בטיפול הלבנת שיניים.

 

מהי הלבנת שיניים?

הלבנת שיניים הוא תהליך אשר הופך את השיניים ליותר בהירות. ניתן לבחור את רמת הבהירות בהתאם לדרגות המופיעות אצל רופא השיניים. חשוב לבחור בגוון מתאים כדי שהמראה לא ייראה מלאכותי אלא טבעי. הלבנת שיניים חייבת להתבצע רק על ידי רופא שיניים מוסמך. שימו לב, היום מכוני יופי, אנשים פרטיים ועוד מציעים לכם שירותי הלבנת שיניים אך ללא ניסיון והכשרה מתאימה אסור לפנות לאותם בעלי מקצוע. פנו אך ורק למרפאת שיניים מוסכמת אשר תוכל לבצע את המלאכה בצורה מקצועית.

 

ביצוע הליך הלבנת השיניים מתבצע במרפאה ובמהלך הטיפול מונח חומר הלבנה על שיני המטופל למשך כשעה. לאחר השעה יזרז המטפל את תהליך ההלבנה באמצעות מכשירים ייעודים כמי מנורת לד, אולטרה סגול, לייזר וכד'. במקרה בו מדובר על הלבנה של שן בודדת התהליך הוא מעט שונה ואל השן שנדרשת בהלבנה מחדירים חומר הלבנה.

 

הנזקים של הלבנת שיניים

האם יכול להיגרם נזק בריאותי כתוצאה מהלבנת שיניים? התשובה היא כן ולא. כל עוד אתם נמצאים במקום מקצועי אין שום סיבה לראות נזקים עקב הלבנת שיניים. כמעט ולא נמצאו מקרים עם תופעות לוואי לאחר הלבנת שיניים למעט גירוי קל בחניכיים. כמו כן, יש לשים לב לדגשים קריטיים כמו איסור על ביצוע הלבנת שיניים במהלך היריון. הטיפול הוא קוסמטי ואין חשש לפגיעה בשיניים, אך כאשר פונים למקום לא מקצועי או רוכשים משחות וטיפולי הלבנה ביתית אתם לא מבוטחים ושם נמצאים רוב הנזקים עקב הלבנת שיניים. כמו כן, הלבנת שיניים שלא במקום מקצועי היא הלבנת שיניים שאינה עונה על ההגדרה הרצויה לפי רפואת השיניים.

 

ישנן כמה סטיגמות לגבי הלבנה שיניים, אנחנו כאן כדי לדייק בעובדות:

 

Exit mobile version