Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

האם רופאי שיניים יכולים לבצע הזרקות בוטוקס?

בוטקוס

cottonbro studio באתר PEXELS

בוטוקס וחומרי מילוי עוריים משפיעים באופן מדהים על עולם הטיפולים האסתטיים של זמננו. אין ספק שאלו שני הטיפולים הקוסמטיים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות.

הזרקת בוטוקס ידועה היטב ביתרונות הקוסמטיים שלה, אמנם לא מדובר בניתוח הרמת פנים, אבל הבוטוקס מציע טיפול זמין, יעיל ולא כירורגי להפחתת הקמטים ולהצערת עור הפנים.

מה זה בוטוקס?

בוטוקס הוא שם המותג של Onabotulinum Toxin A. מדובר בחומר המשתק באופן מתוכנן שרירים ספציפיים כדי ליצור שיפורים קוסמטיים או לטפל במצבים בריאותיים.

ההליך עצמו כולל הזרקת בוטוקס לשריר הספציפי כדי לשלוט בתנועה שלו ולשתק אותו. זה כשלעצמו יגרום להפחתה של קמטים עמוקים וקמטי זעף כמו גם לצמצום הכאב הנגרם מהשריר עצמו.

האם רופאי שיניים יכולים להזריק בוטוקס?

רופאי שיניים אכן יכולים להזריק בוטוקס למטופלים למטרות מסוימות. רופא שיניים מוסמך בהזרקת בוטוקס יכול להזריק למטופלים את החומר לפה ולפנים, למטרות רפואיות או קוסמטיות. מכיוון שרופאי השיניים כבר מומחים בטיפול באזור הראש, הלסת והחיוך, מן הסתם הם מאנשי המקצוע הרפואיים האמינים ביותר להזרקת בוטוקס למטופלים.

אם אתם מחפשים טיפול בבוטוקס להפחתת קמטים, רופא שיניים המתמחה באנטומיה של הפה והלסת, עשוי להיות בחירה טובה מאוד. אמנם הטיפול עצמו כרוך בשיתוק של שרירים, אבל רופאי שיניים ברחבי העולם מספקים את הטיפול הזה מדי יום ביומו בהליכים שהסיכון שלהם נמוך ביותר.

היתרונות של הזרקות בוטוקס קוסמטי

הזרקת בוטוקס יעילה למגוון טיפולים אסתטיים, כגון:

הפחתת קמטים

אחד השימושים הנפוצים ביותר של הזרקת בוטוקס קוסמטי הוא שיפור מראה הפנים. הבוטוקס יכול להפחית קמטים בפנים שנגרמו משנים ארוכות של הבעות כמו חיוך, מתח, זעף וצחוק. ככול שאנחנו מתבגרים, העור מאבד באופן טבעי את הגמישות שלו, וקמטים מתחילים להופיע על הפנים ובחלקים אחרים בגוף. הזרקת בוטוקס תפחית את הקצב שבו הגוף ישתנה עם הגיל ותעזור לשמור על מראה צעיר יותר.

לתקן עיוותים בקו השפתיים

בוטוקס קוסמטי יכול להעניק לשפתיים מראה מלא וצעיר יותר. עם הגיל, השפתיים מתחילות לאבד נפח, הן הופכות לדקיקות יותר וקמטים מתחילים להתהוות מסביב לפה. הבוטוקס אמנם לא יגדיל את נפח השפתיים (הגדלת נפח דורשת חומרי מילוי), אבל ייצור קו שפתיים במראה טבעי ויעניק לכם חיוך מושלם. עם זאת, ההליך חייב להיעשות על ידי רופא שיניים מנוסה בהזרקות בוטוקס, כדי למנוע תופעות לוואי.

לטפל בתסמונת חריקת שיניים

הפרעת חריקת שיניים היא נפוצה ביותר ומשפיעה על אנשים בכול הגילאים. הפרעה זו מאופיינת בתנועת שרירים לא רצונית הגורמת לחריקת השיניים. לעתים קרובות זה קורה במהלך השינה.

השחיקה מייצרת צלילים מוזרים, כאבים וכאבי ראש. ללא טיפול האמייל של השיניים ייחשף ואז גם הדנטין הפנימי ייחשף והשיניים יהפכו לרגישות ולכואבות. שימוש בבוטוקס ברפואת שיניים מאפשר לרופא השיניים להזריק בוטוקס שירפה את השרירים ויפתור את בעיית שחיקת השיניים.

לתקן ׳חיוך חושף חניכיים׳

אנשים עם חיוך שחושף שטח גדול מדי של החניכיים עלולים להימנע מלחייך ואפילו לבודד את עצמם כדי להימנע מחשיפת החניכיים שלהם ברבים. רופאי שיניים יכולים לטפל במקרה זה על ידי הזרקת בוטוקס שתשלוט בתנועת השרירים ותעניק למטופל חיוך במראה טבעי יותר.

לתקן עין עצלה

אמבליופיה (Amblyopia), או עין עצלה, היא תנועה לא רצונית של שרירי העין הנגרמת עקב חוסר איזון בשרירים השולטים בתנוחת העין. עין עצלה עשוי עלולה להוביל למראה פנים לא סימטרי שמושך את תשומת הלב. הזרקת בוטוקס משתקת את אחד השרירים כדי ליצור איזון ולתקן את בעיית העין העצלה.

 

 

 

Exit mobile version