הדרכה של שננית לניקוי נכון – המאמר שלא תרצו לפספס

הדרכה של שננית לניקוי נכוןכולנו יודעים שצריך לבצע ניקוי אבנית אצל שיננית אחת לחצי שנה. אך למרות זאת, מעטים אכן מגיעים באופן קבוע אל השיננית ומבצעים את הטיפול. אם חשוב לכם לטפל בשיניים שלכם נכון ולמנוע טיפולים מורכבים ויקרים – המשיכו לקרוא ותמצאו כאן את כל מה שחשוב לדעת על שיננית וניקוי שיניים. ביקור קבוע לניקוי אבנית מונע דלקות חניכיים, ריחות רעים מהפה, נזקי עששת ונסיגת חניכיים.

איך מנקים את הפה בצורה יסודית?

צחצוח שיניים יומיומי (יסודי ככל שיהיה) אינו מצליח להסיר באופן מלא את האבנית והחיידקים שמצטברים בין השיניים ובקו החניכיים. אלו הם אזורים אותם אנו מנקים בכל צחצוח אך לא מצליחים להסיר באופן מלא את כל הלכלוך. ניקוי יסודי שמבצעת שיננית מוסמכת הוא הדרך היחידה בה ניתן לנקות היטב את חלל הפה. הניקוי היסודי שהשיננית מבצעת מפחית בצורה משמעותית את הסיכויים להתפתחות של דלקת חניכיים. במקרים בהם כבר ישנה דלקת קלה – הניקוי ימנע את החמרת המצב. תהיו אתם חכמים יותר ותהפכו את ניקוי האבנית להרגל בעבורכם ובעבור הקרובים אליכם (גם ילדים זקוקים לניקוי של שיננית).

סימנים של דלקת חניכיים

בכל רגע נתון כ-20% מבני האדם סובלים מדלקת חניכיים. זהו מצב נפוץ מאוד שחולף בדרך כלל ללא טיפול. באותם מקרים בהם הדלקת אינה חולפת בתוך מספר ימים – כדאי לפנות לרופא. הזנחה של דלקת חניכיים עלולה לגרום לנסיגת חניכיים, אבדן שיניים והרס של העצם התומכת בשן. כל מה שאתם צריכים לעשות בכדי לצמצם בצורה משמעותית את הסיכויים להתפתחות של מחלת חניכיים זה לדעת לזהות את הסימנים המוקדמים ולא להתעלם מהם.

סימני אזהרה של דלקת חניכים הם נפיחות ואודם בחניכיים, דימום במגע קל, דימום במהלך צחצוח שיניים, ריח רע מהפה, טעם רע בפה שאינו חולף. שימו לב, דלקת חניכיים אינה מלווה בכאבים כך שעליכם לדעת לזהות את הסימנים ולגשת לטיפול בהתאם. אם אתם מזהים אצלכם חלק מהתסמינים – הקדימו להגיע לבדיקת שיננית או רופא שיניים.

מתי כדאי לכם להגיע אל שיננית?

ניקוי של שיננית הוא ניקוי עמוק שמסיר אבנית ולכלוך ממקומות שמברשת השיניים אינה מצליחה להגיע אליהם. בהעדר בעיות חניכיים או המלצה של רופא, התדירות המומלצת היא ניקוי אחת לחצי שנה. במקרים בהם ישנה דלקת חניכיים פעילה או נטייה להתפתחות של בעיות בחלל הפה – כדאי לבצע את הניקוי בתדירות גבוהה יותר בהתאם להמלצת הרופא.

איזו הכשרה יש לשיננית?

תחילה נבהיר ששיננית היא אינה רופאת שיניים, היא מוסמכת רק לבצע פעולות ניקוי בחלל עמק ולהדריך את המטופלים על היגיינת פה. שינניות שעובדות במרפאות שיניים מוסמכות גם להסיר תפרים וחבישות לאחר טיפולי שיניים. אין להן הרשאה לבצע טיפולי שיניים או להשתמש בחומרי הרדמה. מסלול ההכשרה מעניק לשיננית יידע רב ומאפשר לה לזהות מתי ישנן בעיות שדורשות פנייה מהירה אל רופא שיניים. כך למשל, במקרים של דלקת חניכיים ממושכת וחמורה, היא תדע להפנות את המטופל אל רופא שיניים פריודנט (מומחה לרפואת חניכיים) לביצוע טיפול הקצעת שורשים.

האם ניקוי אבנית כואב?

הטיפול אינו כרוך בכאב, אך ישנם מטופלים שמדווחים על תחושת אי נוחות. במקרים בהם ישנה רגישות גבוהה בשיניים ובמצבים של נסיגת חניכיים, הניקוי עשוי לכאוב מעט. השיננית תוכל למרוח מעט חומר מאלחש באזור הכואב להקלה. אם אתם חוששים מהטיפול או מהכאב – כדאי לשתף את השיננית בחשש ולאפשר לה לסייע לכם. חרדה מפני טיפולי שיניים נפוצה מאוד, הצוות המטפל יודע איך לתת מענה נכון למטופלים שחוששים. אל תזניחו את השיניים שלכם בגלל חרדות ופחדים.

האם שיננית גם מלבינה שיניים?

הניקוי מסיר מהשיניים כתמים ולכלוך, אך אין לו אפקט של הלבנה. הסרת הכתמים חושפת את הגוון המקורי של השן. על מנת להלבין את השיניים תתבקשו להגיע אל רופא שיניים ולבצע דרכו טיפול מתאים. נציין שלפני על הליך הלבנת שיניים מפנה הרופא את המטופל אל שיננית לביצוע ניקוי יסודי.

ניקוי שיניים לאחר השתלה

אם חשבתם עד היום שלאחר התקנת שתלים תוכלו להפסיק לצחצח שיניים – אתם טועים טעות חמורה. דלקות חניכיים מופיעות גם סביב שתלים דנטליים ואף מסכנות אותם. מחלות חניכיים עלולות להרוס את העצם התומכת בשתל ולאבד את האחיזה. השיננית מבצעת ניקוי יסודי סביב השתלים ומאתרת בשלב מוקדם מחלות חניכיים ונזקי עששת. טיפולי הניקוי חשובים והכרחיים גם לאחר שהשיניים הטבעיות הוחלפו ברובן בשתלים.

איך כדאי לנקות את השיניים?

הדרכה של שננית לניקוי נכוןעל מנת לשמור על שיניים נקיות ובריאות יש להקפיד לצחצח שיניים לפחות פעמיים בכל יום. את הצחצוח נבצע עם מברשת רכה שאינה פוצעת את החניכיים. התנועה של המברשת תהיה דומה לעיסוי עדין. אחת ליום כדאי לנקות את החריצים שבין השיניים בעזרת חוט דנטלי. את הטיפול הנכון בשיניים ובחניכיים נשלים עם ניקוי אבנית שמתבצע אחת לחצי שנה ובדיקת רופא שיניים אחת לשנה.

הרגלים של אורח חיים בריא חיוניים לשמירה על שיניים בריאות. כדאי להימנע מעישון שפוגע בפה, בחניכיים, בשיניים ובמערכות נוספות בגוף. תפריט דל במזונות עתירי סוכר חיוני גם כן לשמירה על בריאות הפה.

איך מתכוננים לקראת ניקוי שיניים?

לפני ההגעה למרפאה כדאי להקפיד לצחצח היטב את השיניים. הצחצוח מסלק שאריות מזון מהשיניים ומרחיק ריחות רעים. אין כל צורך בהכנה נוספת. כדאי להגיע את המרפאה בבגדים נוחים. מיד לאחר השלמת הטיפול ניתן לחזור לשגרה. לא צפויים כאבים או תחושת אי נוחות. ישנה סבירות גבוהה לדימום קל מהחניכיים במהלך הטיפול. הדימום אינו מעיד על בעיה ואינו מלווה בכאב. נצלו את הטיפול לקבלת המלצה על מברשת שיניים שמתאימה לכם ועל אביזרי ניקוי שיצליחו להסיר ביעילות את שאריות המזון מהפה שלכם.

טכנאי מחשבים

טיפולי שיניים בטורקיה

הרבה ישראלים פוקדים מדי שנה את טורקיה לצורך השתלת שיער, אבל בתקופה האחרונה אנחנו שומעים שלא רק משתלם לעשות השתלת שיער בטורקיה, אלא גם טיפולי

מה חשוב כשעושים טיפולי מיגרנה?

מהי מיגרנה? מיגרנה היא הפרעה נוירולוגית הגורמת לכאבי ראש פועמים ועזים. זוהי אחת הסיבות השכיחות ביותר עבור אנשים לפנות לטיפול רפואי. מאמר זה מציע דיון

למה עישון פוגע בבריאות הפה?

הידעתם שעישון, בין יתר השפעותיו המזיקות עלול להשפיע לרעה על בריאות הפה שלכם? כל ילד יודע שאכילת מתוק עלולה להוביל לעששת וחורים בשיניים. במיוחד סובלים

לייזר בטיפולי שניים – מתי זה יעיל?

ענפי רפואה רבים החלו לאמץ בשנים האחרונות את קרן הלייזר; עיניים, כירורגיה, עור ואפילו שיניים! מהו הלייזר? מהם היתרונות שלו, המגבלות ולמי מתאים טיפול שיניים

מומחה למחלות חניכיים

כשכואבת לנו השן, נלך לרופא השיניים, אבל למי נלך כשהקביעה היא שהבעיה מקורה דווקא בחניכיים? פריודונט מומלץ בחיפה (או בכל מקום אחר) כמובן! הפריודונטיה היא

התקשרו עכשיו