Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

מה ההבדל בין סיגריה רגילה לסיגריה אלקטרונית ואיך זה משפיע על השיניים שלנו

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים זונחים את עישון הסיגריות הרגילות ומחפשים אלטרנטיבות טובות יותר לעישון. עם הזמן הולך ומתקבע ההרגל של עישון סיגריה אלקטרונית ומסתמן שמדובר בפתרון לא רע ובהחלט מספק לצורך שיש למעשנים. כיום כבר ידוע שאין זה פשוט להפסיק לעשן, בעיקר בשל הנזק המצטבר של חומרי הסיגריות על הגוף ויצירת ההתמכרות ותחושת הסיפוק. ברוב המקרים אלה הדברים שגורמים לאנשים לדחות ככל האפשר את הפסקת העישון. יחד עם זאת זה בהחלט אפשרי ואנשים רבים יכולים להעיד שתחליפים כמו סיגריה אלקטרונית בהחלט עושים את העבודה. אז מהי הסיגריה האלקטרונית ואיך היא יכולה לעזור גם למעשנים הכבדים ביותר להצליח להפסיק לעשן או לפחות להפחית באופן ניכר את כמות הסיגריות שהם מעשנים.

 

אופן הפעולה של הסיגריות האלקטרוניות

 סיגריה אלקטרונית היא בעצם גליל מתכת שדומה בצורתו לזו של סיגריה רגילה. ההבדל הוא מה שמכניסים לתוכו. בעוד הסיגריות הרגילות מכילות חומרים כימיקלים שגם פוגעים בבריאות וגם יוצרים כתמים כהים על השיניים (וכך מעלימים אט אט את הצבע הלבן הבוהק של השיניים), בתוך הסיגריה האלקטרונית אפשר למצוא גוף חימום זעיר. אל תוך גוף הסיגריה יטפטף המעשן נוזל אידוי שאפשר לבחור את הטעם והריח שלו ובהדלקת הסיגריה נוזל זה יתאדה לכדי עשן עדין ודליל שמתפוגג מיד. יש לכך כמה משמעויות ראשית, המעשן לא מכניס לגוף חומרים רעילים שגורמים נזק בלתי הפיך לבריאות. שנית, אין עשן שמתפזר בסביבה ומזיק גם למי שעומד בסמוך אליו ושלישית המעשן עדיין יכול ליהנות מהתחושה של עשן בחלל הפה, כפי שמספקת לו הסיגריה הרגילה. מסיבה זו סיגריה אלקטרונית יכולה להוות שלב ביניים לפני הפסקה מוחלטת של העישון ויש אנשים שגם נשארים הרבה זמן בשלב זה. אין בו סכנה בריאותית ותחושת העישון נשמרת.

 

ההשפעה של הסיגריות האלקטרוניות על השיניים

כאמור, העשן של הסיגריות הרגילות מעכיר את הלובן הטבעי של השן ועם הזמן השיניים יהפכו להיות צהובות ולא אסתטיות. ברגע שמפסיקים לעשן את הסיגריות הרגילות ובוחרים באלה האלקטרוניות נזק מצטבר זה מפסיק להשפיע ואפשר לטפל באופן נפרד בהחזרת הצבע הלבן לשיניים. גם זה יכול להוות שיקול עבור מי שממילא שוקל להפסיק לעשן או לפחות להפחית באופן ניכר את כמות הסיגריות שהוא מעשן ולכן אפשר למנות יתרון נוסף לסיגריות האלקטרוניות שממילא כבר ברור וידוע שכדאי מאד לאמץ אותן ולזנוח לטובתן את הסיגריות הרגילות. את נוזלי האידוי אפשר להשיג במגוון רחב של טעמים וריחות וכך כל מעשן יכול לבחור את הטעם או הריח שהוא מעדיף והוא יחוש איתם בנוח. הפסקת העישון מעולם לא הייתה נוחה ומזמינה יותר.

Exit mobile version