Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

הסרת שיער בלייזר

לכל אדם יש שיער בחלקי גופו השונים. ישנם אנשים שיש להם שיער דק או שיער עבה, ישנם אנשים שיש להם שיער בהיר או שיער כהה, אך כמעט לכל אדם לרבות במקרים חריגים יש שיער על גופו. לא מעט אנשים ובעיקר נשים, אינם חשים בנוח עם שיער הגוף שלהם באזורי הגוף השונים ובעיקר חשים כי מדובר על דבר שפוגע באסתטיקה הגופנית שלהם. בעוד שבעבר הפתרונות הנפוצים להסרת שיער היו: שעווה, תכשירי הסרת שיער מיוחדים, פינצטה למקומות שבהם השערות קטנות או סכין גילוח, כיום הפתרון המתקדם, היעיל והטוב ביותר לצורך הסרת שיער הוא לייזר.

הסרת שיער בלייזר- במה מדובר?

רעיון הסרת השיער בלייזר במחירים מעולים החל את דרכו בשנת 1992, כאשר הרופא המטפל באמצעות לייזר פגע בטעות בזרועו שהייתה מכוסה באותו הזמן במשקפי פחמן ומעט מהשיער נשר. מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את השימוש בלייזר לצורך הסרת שיער בשנת 1996. הלייזר הראשון שאושר היה מערכת רובי הלייזר מתוצרת ישראל. טיפול זה כיסה את העור בתמיסת פחמן שחורה שספגה את קרן הלייזר והזיקה לזקיקי השיער. מאז ועד היום הוכנסו שיפורים רבים בטכנולוגיית הסרת שיער באמצעות לייזר וניתן להשיג את התוצאה הטובה ביותר בשיטת הסרת שיער זאת. כלומר, אם מעוניינים להסיר שיער לצמיתות מאזורי הגוף השונים כדאי לבחור בהסרת שיער באמצעות לייזר אשר בהתאם לכמות טיפולים כזאת או אחרת מבטיחה הסרת קבועה של השיער.

מה משפיע על הצלחת הטיפול?

ישנם שני גורמים מרכזיים שמשפיעים על הצלחת טיפול הסרת שיער בלייזר: הצבע של השיער שכן, ככל שהצבע של השיער כהה יותר כך יש בו יותר מלנין ובליעת החום שלו חזקה יותר ועל כן שורשים של שיער כהה יושמדו מהר יותר בעוד שבשיער בהיר יש פחות מלנין ולכן העברת החום שלו פחות חזקה. בעלי שיער בהיר יזדקקו ליותר טיפולי לייזר. פרמטר נוסף שישפיע על הצלחת הטיפול הוא צבע העור שכן, ככל שצבע העור יהיה כהה יותר כך הוא יכיל יותר מלנין ועל כן הוא יכול להיפגע יותר. בבעלי שיער עור כהה מטפלים בעוצמת קרן לייזר נמוכה יותר על מנת שלא לפגוע בעור שלהם.

כיצד תקבלו את הטיפול הטוב ביותר בתחום הסרת שיער בלייזר?

אם החלטתם לנסות טיפולי הסרת שיער בלייזר, חשוב מאוד שתדעו שמדובר על טיפולים שיש לבצע רק במרפאה אשר מצויה בפיקוח רפואי שכן, טיפולים שלא מתבצעים בצורה מקצועית לא רק שלא ישיגו את מבוקשם גם עלולים לפגוע באדם. לכן, חשוב גם להקפיד על צוות מיומן ומקצועי שמבצע את הטיפולים. על הדלת של חדר הטיפולים חייבת להיות הזהרה מלייזר, יש להרכיב משקפיים בזמן הטיפול וכן יש להכין את העור באמצעים סטריליים בסביבה נקייה, חשוב שהצוות המקצועי יסביר את כל מה שצריך על שיטת העבודה, מהות הטיפול, תופעות לוואי ועוד וחשוב מאוד שהן החדר והן המכשירים יעברו ניקוי בין מטופל למטופל.

המרכז להסרת שיער בלייזר המובילים בארץ בתחום הלייזר

Exit mobile version