Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

העישון מזיק לבריאות הפה, וטכניקת האידוי? סקירה

קרדיט תמונה: freepik

בשונה מימים עברו, המודעות להשפעותיו המזיקות של העישון ידועות לכול. לצד בעיות נשימתיות העלולות להתעורר כתוצאה מנזקים ממושכים, הרי שעישון סיגריות פוגם בבריאות העור ומכניס לגופנו עשרות חומרים רעילים בעת ובעונה אחת.

אולם רבים מן המעשנים אינם חשים בסוגיות בריאותיות אלו, עד כאשר הן עולות מעל לפני השטח. מה שרבים אכן יכולים לשים עליו את האצבע, אלו הן ההשפעות המיידיות יותר של נזקי העישון, ובראשן בריאות הפה והחניכיים.

 

השפעת העישון על בריאות הפה והחניכיים

נחשוב על כך באופן הבא: הפה שלנו הוא זה העומד בחוד החנית אל מול הסיגריה. זהו אזור המעבר הראשון שבאמצעותו אנו מדליקים את הסיגריה, נושפים על מנת שתבער ומכניסים את העשן אל עבר דרכי הנשימה.

על-כן, אחת מן ההשפעות המיידיות של העישון, באה לידי ביטוי בצבען של השיניים. הלובן הטבעי המאפיין את השן אט אט מצהיב ואף מופיע בדמות כתמים המעיבים על רבים מן המעשנים וגורמים לאי-נחת ותחושת חוסר אסתטיקה.

לצד אלו, מחקרים מדעיים רבים שנערכו בתחום, מצביעים על העישון כגורם המזיק באופן ישיר לבריאות החניכיים ושמעודד תהליכים דלקתיים ועד להופעתה של מחלת העששת.

נוסף על כך, תהליך העישון מפחית את רמת החמצן שבדם ומוילה לסוגיות בריאותיות שונות וביניהן גם היחלשות חוזק השן. עם היתכנותן של מחלות חניכיים, הרי שסיכון נוסף לבריאות הפה יכולה לבוא לידי ביטוי באובדן שיניים.

 

ומהי השפעתו של האידוי?

חשוב לציין כי המחקרים בתחום האידוי עודם נמצאים בחיתוליהם זאת בהשוואה לאלו שנערכו אודות מוצרי העישון הקלאסיים.

עם זאת חשוב לציין כי ההשפעות הנגרמות כתוצאה מאידוי באמצעות סיגריות אלקטרוניות הוא מועט הרבה יותר. מרבית המחקרים, קושרים את השפעתו המזיקה של האידוי לריבוי חיידקים בפה, סיכון מוגבר אשר קיים באופן ניכר יותר בקרב מעשני מוצרי עישון רגילים.

לצד זאת, אידוי עשוי להוביל לתחושת יובש בפה וכן לדלקות חניכיים. עם זאת, יש לציין בשנית, כי העצימות וההיתכנות הן נמוכות יותר.

 

האם ניתן למזער את הנזקים?

במידה ובחרתם להפחית את נזקי העישון ולעבור לצריכת ניקוטין באמצעות מוצרי אידוי על סוגיהם השונים, הרי שניתן למזער את ההשפעה המזיקה דרך בחירת נוזל העישון.

הקפידו לרכוש נוזלים אשר נבדקו היטב ושעומדים בכל התקנים הנדרשים. לצד זאת, בסיום כל אידוי נוזלים, הקפידו להרבות בשתיית מים אשר תסייע להפחית את היובש בפה ולמנוע ריח רע.

כמו-כן, כמו בעישון רגיל, כך גם באידוי ובכלל- הקפידו על היגיינת פה הכוללת צחצוח שיניים בוקר וערב. שימוש בחוט דנטלי אף הוא יכול להפחית משמעותית את הסיכון במחלות פה שונות.

המאמר נכתב בשיתוף מיסטר סמוק – Mr Smoke. יש לציין כי האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד והוא איננו מהווה חלופה לייעוץ עם רופא.

Exit mobile version