Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

העתיד כבר כאן: הכל על השתלת שיניים ממוחשבת

קרדיט תמונה: freepik

השתלות שיניים הן בין טיפולי השיניים הנפוצים ביותר, זו גם הסיבה לכך שמדובר בתחום אשר מתקדם ללא הרף, ומתפתח במהירות רבה. השתלת שיניים הינו הליך שבאמצעותו ניתן להחליף שיניים פגועות או להשלים שיניים חסרות, אשר אבדו מסיבות שונות, ובכך לשקם את בריאות הפה של המטופל ולשפר את המראה שלו. השלמת השיניים נעשית על ידי שתלים המוחדרים לעצם הלסת, עליהם מורכבים כתרים קבועים. בסיום התהליך מקבל המטופל מערכת שיניים חדשה, אסטטית ובריאה. על מנת לדייק ולייעל את הטיפול, מרפאות שיניים מתקדמות משלבות תכנון מקדים באמצעות מחשב.

השתלת שיניים ממוחשבת מאפשרת לרופא לקבל תמונה מלאה אודות מצב המטופל, לבצע תכנון מדויק של כל שלבי הטיפול, ובכך מגדילה את אחוזי ההצלחה של הטיפול. יחד עם זאת, שימוש במערכת ממוחשבת מאפשר גם למטופל לקבל מושג כיצד תראה התוצאה הסופית של הטיפול שהוא עתיד לעבור. במקרים בהם נעשית השתלת שיניים ביום אחד, ישנו יתרון גדול יותר לשימוש במערכות ממוחשבות, מאחר ומדובר בטיפול מורכב ורגיש יותר, אשר דורש מרופא השיניים לבצע עקירות, לקבע את השתלים ולחבר להם מבנים קבועים עוד באותו היום. מערכת ממוחשבת תסייע לרופא לבצע הליך שכזה באופן מוקפד, תוך מתן תשומת לב לכל הדקויות והפרטים החשובים.

מהן השתלות שיניים ממוחשבות

השתלת שיניים ממוחשבת היא אחד הפיתוחים האחרונים בשיקום הפה והשתלות השיניים. באמצעות צילומי CT ורנטגן, מתבצעת סריקה מקיפה ומדויקת של מערכת השיניים והלסת. על ידי הסריקה, המערכת מבצעת חישובים ובוחנת את כל הפרמטרים החיוניים עבור השתלת שיניים, כמו: מיקום של תעלות עצב וכלי דם, צפיפות העצם בלסת, מרווחים בין השיניים, מיקומם של שורשי שיניים שכנות ועוד. באמצעות אבחון זה יכול הרופא לקבוע האם המטופל מתאים לעבור השתלת שיניים ואם יש צורך בטיפולים מקדימים. נוסף על כך מתבצעת הדמיה וירטואלית של השתלת השיניים, הכוללת את מיקום השתלים, זוויות ועומק הפתחים הנדרשים עבור ההשתלה, ובכך המאפשרת לרופא לבחון את תוצאות הטיפול עוד לפני שהתחיל בו.

לאחר גיבוש התוכנית הסופית עבור ההשתלה, מייצרים סד בהתאם למידות שנקבעו, אשר מונח בפיו של המטופל במהלך הטיפול. בסד קיימים פתחים המסמנים לרופא היכן לקדוח ולבצע את ההשתלות הנדרשות. הסד למעשה מאפשר לרופא לבצע השתלת שיניים באופן מוקפד ומדויק יותר.

שיפור באחוזי ההצלחה וקליטת השתל

כאמור מרפאות בהן מתבצעות השתלות שיניים ממוחשבות, מגדילות את אחוזי ההצלחה של הטיפול, וזאת מאחר והמערכות הממוחשבות, מאפשרות למומחה לשיקום הפה לחזות את תוצאות הטיפול והשלכותיו. מלבד זאת הן מציגות בפניו את האפשרויות האידיאליות בהתאם לנתוני המטופל, ובכך מייצרות תוכנית מדויקת, מותאמת אישית, אשר מגדילה את הסיכויים לקליטת השתלים בצורה מיטבית, ולמעשה את הצלחת הטיפול כולו. כמובן שישנה חשיבות רבה גם לבחירת רופא מנוסה, בעל מיומנות גבוהה וניסיון רב בתחום.

Exit mobile version