Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

הקשר בין בריאות הפה לבריאות העור

בריאות העור

cottonbro studio באתר PEXELS

עבור כל אחד יש חשיבות לשמירה על בריאות טובה, כאשר השאיפה היא להצליח לשמור על בריאות הגוף הכללית הכוללת את כל חלקי הגוף כמו מוח, איבריים פנימיים, הפה, הגפיים וכמובן גם בריאות העור. למרות שקשה לעשות קשר בין הדברים, מחקרים מראים שקיים קשר מסוים בין בריאות העור לבריאות הפה והשיניים.

כדי להבין את הקשר המפתיע בין השניים, ולדעת כיצד אפשר לשמור על עור בריא וחיוני באמצעות שמירה על בריאות הפה, נרחיב במאמר הנוכחי על נושא בריאות העור והפה ונסביר איך טיפולי שיניים איכותיים יכולים להשפיע על מראה עור זוהר ובריא.

מה הקשר שקיים בין הפה לעור?

מחקרים שונים מצביעים על כך שמצב בריאות הפה יכול להשפיע באופן מהותי על התפקוד של חלקי הגוף השונים, כולל מצב העור. היגיינת פה לקויה עלולה להוביל להתרבות של חיידקים מזיקים, ולגרום לדלקות וזיהומים בחניכיים. מצב בעייתי שכזה מעורר תגובה חיסונית שעלולה לגרום לדלקת מערכתית המשפיעה גם על בריאות העור.

גם לרוק שנמצא בפה יש תפקיד מכריע בשמירה על בריאות הפה על ידי נטרול חומצות, סיוע בעיכול והגנה מפני חיידקים מזיקים. הרוק מכיל גם תכונות חיסוניות המסייעות לשמור על איזון החיידקים הטובים שנמצאים בפה. לכן כאשר היגיינת הפה מוזנחת, חוסר האיזון שנוצר עלול להוביל לצמיחת יתר של חיידקים מזיקים, ולהשפיע על בריאות העור באמצעות היווצרות של דלקת מערכתית ומנגנונים עקיפים אחרים העשויים לפגוע בתאי העור.

>> מידע מקיף על טיפוח העור וטיפולים מקצועיים בלינק https://www.bebelle.pro/product-category/beautician-in-kfar-saba/

מחלות חניכיים ובעיות עור

בהמשך למחקרים שנעשו, נמצא קשר ישיר בין מחלת חניכיים ומחלות עור מסוימות. בעיות בעור כמו פסוריאזיס ופצעי אקנה נקשרו לדלקת הנגרמת ממחלת חניכיים שאיננה מטופלת. דלקת כרונית שמתחוללת בחניכיים עלולה להחמיר את בעיות העור ולהפריע ליכולת של הגוף לתקן ולחדש את תאי העור, מה שמוביל בהדרגה להזדקנות מוקדמת ואיבוד מגמישות וחיוניות העור.

שיבושים בספיגת חומרים מזינים

תזונה בריאה ומאוזנת הינה חיונית לבריאות הפה והעור, וכן גם לבריאות ותפקוד תקין של כל מערכות הגוף. בעיות שונות שמתחוללות בפה עלולות לפגוע בספיגתם של רכיבי תזונה חיוניים כמו ויטמינים ומינרלים שונים הנחוצים להצערת העור.

כאשר הגוף מתקשה לספוג את החומרים המזינים הללו עקב בעיות בפה, זה עלול לגרום לעור דק ויבש ולעיתים אף להחמיר בעיות עור קיימות. ישנם מקרים בהם תכשירים איכותיים לעור עשויים לעזור, כמו אלו של hava zingboim מוצרים מקצועיים לטיפוח העור.

כיצד שמירה על בריאות הפה משפיעה על עור בריא?

הקפדה על היגיינת פה נכונה וטיפול מתאים בבעיות שונות בשיניים עשויים לתרום לעור בריא יותר. צחצוח שיניים באופן קבוע, שימוש בחוט דנטלי וניקוי אבנית אצל שיננית לא רק מונעים מחלות חניכיים אלא גם מפחיתים את עומס החיידקים הכללי בגוף. בדרך הזו ניתן ממזער את הסיכון להתפתחות דלקת מערכתית ואת ההשפעות הפוטנציאליות שלה על תאי העור.

 

Exit mobile version