היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

השחזת שיניים – כל המידע הכי שימושי והכי עדכני

 

השחזת שינייםרפואת השיניים המודרנית יודעת להציע הרבה יותר ממענה לנזקי עששת. כיום, רופאי שיניים מתייחסים גם לבריאות של השיניים וגם למראה שלהן. חיוך בריא הוא חיוך בוהק ולבן. אם גם אתם חולמים על חיוך מושלם כמו של כוכבי הטלוויזיה והקולנוע – דעו שהדבר אפשרי. טכניקות חדשות של השחזת שיניים, הלבנה וציפוי מאפשרות לכל אחד ליהנות מחיוך בריא, לבן ובוהק. כל מה שאתם צריכים לעשות בכדי לשפר את המראה של השיניים שלכם הוא לקבוע פגישה במרפאת שיניים שמתמחה בתחום.

מהי השחזת שיניים ומתי היא מומלצת?

טיפולי השחזת שיניים (שיוף שיניים) מאפשרים עיצוב מחדש של השיניים מתוך מטרה לשפר את הלעיסה, לאפשר ניקוי טוב יותר של השיניים ולהפוך את החיוך לאסתטי יותר. השחזה פותרת בעיות של שיניים חדות. הטיפול מתבצע באמצעות מכשור מתקדם שמשחיז את השכבה העליונה של השן (שכבה דקה מאוד). אין צורך בהרדמה היות והטיפול אינו כרוך בכאב.

 

מה מספרים מטופלים שעברו את הטיפול השחזת שיניים?

השחזת שיניים היא טיפול סלקטיבי אותו אתם בוחרים לעבור על מנת לשפר את איכות החיים. אתם לא תאמינו כמה בקלות הלעיסה שלכם תהפוך בריאה יותר והמראה של השיניים ישתפר. טיפול אחד במרפאה הוא כל מה שצריך בכדי לטפל בבעיה של שיניים שבורות, חופפות, לא סימטריות, חדות ועוד. אם יש אצלכם בפה שן שבורה או סדוקה – אפשר לטפל בה בקלות. השחזת שיניים היא לא עסק יקר כך שאין כל סיבה לדחות את הטיפול לחודש הבא.

כיצד מתבצע הטיפול?

על מנת לשנות את צורת השן, הרופא משתמש בסרטי שיוף או במקדח יהלום עדין. הציוד מצוי בעיקר במרפאות שמבצעות טיפולי השחזה, שיוף, השתלות וכתרים. השיניים הן רקמה קשה כך שלא ניתן לשנות את צורתן ללא מכשור ייעודי. הטיפול דורש עבודה מדויקת ומוקפד, עליכם לבחור נכון ברופא מיומן ומנוסה. חשוב להדגיש שהטיפול בלתי הפיך. לא ניתן לבטל תוצאות של השחזת שיניים לא מקצועית או לא מדויקת. הדרך היחידה בה אפשר יהיה לשחזר מבנה של שן שעברה השחזה מוגזמת היא התקנת כתר.

הרופא מסיר רק כמה עשיריות מילימטרים משכבת האמייל של השן. שכבה זו אינה רגישה לכאב כך שאין כל צורך בהרדמה. הטיפול אינו מזיק כל עוד הוא מתבצע בזהירות. חשוב לציין שבמקרים של השחזת יתר שכבת האמייל שמגינה על השן מוסרת והשן נותרת חשופה לפגיעת העששת. יש להימנע ממצב בו השן נותרת ללא שכבת המגן שלה.

 

השחזה של שיניים חדות

קיימים מקרים בהם השיניים החדות הן תוצר גנטי ומקרים בהם השיניים החדות נגרמות משבר ברקמת השן. טיפול מהיר של השחזה נותן מענה למטופלים בכל הגילאים שסובלים משיניים חדות. אתם תיכנסו אל הקליניקה עם השיניים החדות ותצאו ממנה עם שיניים במראה טבעי. השחזה של שיניים חדות מומלצת מטעמים אסתטיים ורפואיים. לאחר הטיפול תבחינו בחיתוך אפקטיבי יותר של המזון על ידי השיניים. הרופא מפעיל בעדינות את מכשיר ההשחזה ומשחיז את הקצה של השן החדה להשגת מראה עגול, ישר ונעים לעין ולמגע.

 

השחזה ושיוף במקרים של סדקים קטנים

לעיסה של אוכל קשה וחבלות חיצוניות עלולות לגרום לסדקים באבן השן. בהעדר טיפול מתאים הסדקים עלולים להתפתח לשברים או לגרום למפגע בריאותי ואסתטי. חיידקי עששת נוטים להצטבר בסדקים וגורמים כך לבעיות. טיפול מהיר של השחזה מצליח במקרים רבים להחזיר לשן את המראה הבריא שלה. כאשר הסדק שטחי ההשחזה פותרת את הבעיה בקלות. אם מדובר בשבר גדול יותר, הטיפול יכלול גם השחזה וגם השלמה עם חומר מילוי או ציפוי חרסינה.

 

בשביל מה צריך השחזה לפני ציפוי שיניים?

הסוד לשיניים לבנות ומבריקות הוא ציפוי חרסינה. הציפוי מודבק על השיניים שהופכות כך להיות לבנות ובוהקות ברגע. טיפול השחזה נחוץ על מנת להבטיח שהשיניים יישארו באותו הגודל לאחר הדבקת הציפוי ולא ייווצר מצב של שיניים בולטות. הרופא משחיז 1-2 מ"מ מהחלק הקדמי של השן ומכין כך את השן לקליטת הציפוי. השכבה שמושחזת שווה בעובייה לשכבה שציפוי החרסינה יעניק לשן. גם כאן הרופא נדרש להשחיז רק את שכבת האמייל ולא לחדור אל רקמות עמוקות יותר בשן. אם אין דרך להימנע מהשחזה עמוקה אל תוך שכבת הדנטין (השכבה שמתחת לשכבת האמייל), הרופא יבצע את הטיפול תחת הרדמה מקומית. כל מגע בשכבת הדנטין מעורר רגישות רבה.

 

 

האם חייבים לבצע השחזה לקראת התקנת כתר?

כתרים ממלאים תפקיד חשוב בטיפולי שיקום הפה. כאשר אין מספיק חומר שן בכדי לתמוך בשיקום השן – הרופא נעזר בכתר. התקנה של כתר היא למעשה כיסוי שמדמה שן טבעית לכל דבר. הכתרים עשויים חרסינה וזרקוניה לקבלת מראה טבעי והבטחת חוזק ולעיסה תקינה. ההשחזה נדרשת לקראת התקנת כתר בכדי להבטיח הרכבה מדויקת של הכתר תוך השתלבות בשורת השיניים. הרופא מבצע את ההשחזה בכל צדי השן מתוך מטרה להרכיב את הכתר בצורה מדויקת, אסתטית וחזקה.

 

מה הקשר בין השתזת שיניים לבין יישור שיניים?

המלצה על השחזת שיניים מתקבלת גם במהלך טיפולי יישור שיניים כאשר קיימת בעיה של עמדת שיניים לא נכונה או צפופה. הרופא ימליץ על השחזה כאשר הטיפול יצליח לפתור בעיה של מחסור במקום בקשת השיניים. במקרים של צפיפות קיצונית ההשחזה אינה מספיקה ונדרשת גם עקירה. גם בטיפול הזה תתבצע רק השחזה של שכבה דקה מאוד.

בנוסף, תתקבל המלצה על השחזה במהלך טיפול אורתודנטי במצבים בהם השיניים אינן נסגרות נכון ונוצרות נקודות מגע בהן סגירת השיניים כרוכה בכאב. ההשחזה תצליח להביא להקלה כמעט מידית. נדגיש שלא ניתן לבצע השחזה לילדים בשיני חלב.

Exit mobile version