היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

השתלות שיניים בגבעת עדה – מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?

 

השתלות שיניים בגבעת עדהאם אתם מתכננים לבצע השתלות שיניים בגבעת עדה – את המאמר הזה לא כדאי לכם לפספס. שתלים דנטליים הם הליך רפואי מורכב שדורש מעורבות של רופא מומחה. חשוב לוודא שהרופא שמטפל בכם אכן מומחה בתחום. לא כל רופא שיניים מורשה לבצע השתלות שיניים. השתלים הם ללא כל ספק מהפכה חיובית ומשמעותית בתחום רפואת השיניים. אם חסרות לכם שיניים בפה – אל תפספסו את ההזדמנות לחזור לחייך וללעוס היטב את המזון.

 

מתי כדאי לבצע השתלות שיניים בגבעת עדה?

שתלים מהווים תחליף מצוין לשיניים טבעיות. השתל מחובר עם בורג אל עצם הלסת כך שהשן החדשה תהיה חזקה לא פחות משן טבעית. עם שתלים אפשר לאכול מזונות קשים ללא חשש. טיפול נכון ומדויק מבטיח גם מראה טבעי עד כי איש לא יוכל לזהות שעברתם השתלה. השתלות שיניים מומלצות היום בכל מצב של מחסור בשן בודדת או במספר שיניים. אפשר וכדאי לבצע שתלים להחלפת שיניים קדמיות ואחוריות. התוצאות הטובות של ההשתלה ניכרות בתפקוד היומיומי, בהרגשה הכללית ובדימוי העצמי.

 

איזה רופא שיניים רשאי לבצע שתלים?

השתלות שיניים בגבעת עדה ובכל אזור אחר בארץ כדאי לבצע רק באמצעות רופא מומחה ומנוסה. רמה גבוהה של מקצועיות חיונית להצלחת הטיפול. על הרופא שמבצע את ההליך להיות מומחה לפריודונטיה או מומחה לכירורגיית פה ולסת. אל תתפשרו על פחות מרופא מומחה ומנוסה שמבצע את הטיפול בשיטות חדישות באמצעות ציוד מתקדם.

 

כיצד מבצעים השתלת שיניים בגבעת עדה?

השתל הוא למעשה בורג אותו מחדיר הרופא אל החניכיים. התפקיד של השתל הוא לדמות את שורש השן ולהוות מאחז יציב וחזק לכתר שמשלים אותו. החלק החיצוני החשוף שמדמה שן טבעית הוא הכתר. השתלה של שיניים היא הליך כירורגי לכל דבר. הרופא מבריג את השתל אל תוך עצם הלסת תוך ביצוע חיתוך ותפירה. המטרה היא כיסוי של השתל באמצעות רקמת החניכיים. קיימות היום שתי שיטות מובילות להשתלת שיניים : שיטת ההשתלה ההדרגתית ושיטת ההשתלה בטיפול אחד.

רופאי שיניים שדוגלים בהשתלה הדרגתית מחדירים תחילה את השתל אל החניכיים ורק לאחר המתנה של מספר שבועות עד מספר חודשים, הם משלימים את הטיפול עם חשיפת השתל, הרכבת כיפת מתכת והתקנת כתר חרסינה (זהה לשן טבעית). ההליך ההדרגתי אורך מספר חודשים. הרופאים שממליצים על השיטה מבקשים לאפשר לרקמות החניכיים להחלים לפני התקנת הכתר.

 

השתלת שיניים בטיפול אחד

המילה האחרונה בתחום השתלים היא השתלת שיניים בגבעת עדה בטיפול אחד בודד. משמעות הדבר בעבורכם היא כניסה אל המרפאה ללא שן ויציאה ממנה עם שן (שתל מלא). הרופא מבצע בפגישת טיפול אחת ממושכת את החדרת השתל, חשיפתו, הרכבת כיפת המתכת והתקנת הכתר. נציין שהרופא מזמין מראש כתר שמדמה שן טבעית שלכם.

 

 

 

איזו שיטת השתלת שיניים בגבעת עדה טובה יותר?

לא נמצאו הבדלים ניכרים בין שיעורי ההצלחה של שתי השיטות. השתלות שיניים בגבעת עדה שמתבצעות על ידי רופאים מומחים מציגות נתונים מדהימים של קליטה מלאה של השתל בפה ב-95% מהמקרים. שתלים דנטליים עשויים טיטניום אינם נדחים על ידי הגוף ומשיגים תוצאות טובות. רופאים מומחים ומנוסים בתחום השתלים מצליחים לסיים כמעט את כל הטיפולים בהצלחה גם בשיטת הטיפול ההדרגתי וגם בשיטת השתלה מלאה בטיפול אחד.

הגורמים שפוגעים בכל זאת בהצלחת הטיפול הם עישון ומחלות רקע. אם אתם מעשנים חשוב שתדעו שעישון מהווה גורם עיקרי לכישלון של ההליך. הנזק של העישון הממושך ניכר בחניכיים וגורם לדחיית השתל. על מנת להגדיל את הסיכויים להצלחת הטיפול כדאי להפסיק לעשן לפחות חודש לפני ואחרי ההשתלה. עוד גורמים שמשפיעים בצורה שלילית על סיכויי ההצלחה הם צריכת אלכוהול, מחלת סכרת, היגיינת פה לקויה, מחלות חניכיים.

 

מתי צריך לבצע השתלת עצם בגבעת עדה?

לאחר תקופה ממושכת בה עצם הלסת אינה תומכת בשיניים נוצר באזור מצב של נסיגה הדרגתית בעצם. הדבר ניכר גם בפגיעה אסתטית וגם בפגיעה תפקודית. השקיעה של עצם הלסת משפיעה על המראה של הפנים ויוצרת מראה מבוגר. בבואנו לבצע טיפולי השתלה במצב של נסיגת חניכיים, יגלה הרופא שאין אפשרות להבטיח לשתל אחזה חזקה. על כן, הוא ימליץ על  הליך השתלת עצם. כאשר חולף זמן רב מהרגע בו אבדתם את השן עד לרגע ההשתלה – עולה הסיכוי לצורך בהשתלת עצם (גורם לעיכוב של מספר חודשים בהתקנת השתל).

 

האם השתלת שיניים כואבת?

כמו טיפולים כירורגיים מקומיים אחרים, גם השתלות שיניים מתבצעות לרוב תחת הרדמה מקומית. חומרי ההרדמה איכותיים ומדויקים כך שהמטופל אינו צפוי להרגיש כל כאב. הרדמה כללית עולה על הפרק רק במקרים של חרדה דנטלית קשה ובמצבים בהם יש צורך בהליך כירורגי מורכב שכולל פעולות נרחבות, השתלת עצם מורכבת ונטילת עצם למטרת השתלה.

 

השתלת שיניים בגבעת עדה – החלמה לאחר שתלים

השתלה של שיניים היא הליך כירורגי שדורש תקופת החלמה. לאחר התפוגגות ההרדמה המקומית צפויים כאבים אותם תצליחו לשכך באמצעות משככי כאבים בהתאם להנחיית הרופא. בחלק מהמקרים מופיעים שטפי דם ודימומים באזור שטופל. תופעת לוואי נוספת היא קושי בפתיחת הפה. נפיחות מופיעה באזור שטופל למשך כ-4 ימים.

על מנת לאפשר לאזור להחלים כדאי להימנע מפעילות גופנית במשך 3 ימים עד שבועיים לאחר הטיפול. הפעילות הגופנית מעלה את לחץ הדם ועשויה להגביר את הנפיחות ולעורר מחדש דימומים. מעקב צמוד של הרופא המטפל נדרש לטובת בדיקת תקינות של השתלים, קליטתם וההחלמה של הרקמות. השתלות שיניים הן הליך מורכב שכרוך באי נעימות, אך לאחר תקופת החלמה בת שבועיים, התרומה של השתלים לאיכות החיים מצדיקה את המאמץ.

הקפידו לבצע השתלות שיניים בגבעת עדה במרפאות שמתמחות בשתלים ותצליחו כך להשיג את התוצאות הטובות ביותר תוך מינימום כאב. אל תקלו ראש בבחירת הרופא ואל תתפשרו על פחות מהרופא הטוב ביותר.

 

Exit mobile version