היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

השתלת שיניים בחריש

השתלת שיניים בחרישהשתלת שיניים נדרשת במקרים שונים, כאשר השן הטבעית הרוסה ויש להחליף אותה. השתלת שיניים כוללת מספר שלבים שונים ויכולה לקחת מספר חודשים עד להשלמתם. על השתלת שיניים בחריש במאמר הבא. 

 

השתלת שיניים בחריש- מה זה?

השתלת שיניים היא טיפול בו משתילים שתלים דנטליים בחלל הפה. מדובר בטיפול חדשני ומורכב שהפך לאחד הטיפולים המובילים בשנים האחרונות. השתלים הדנטליים שמושתלים בחלל הפה מיועדים להחליף את השיניים הטבעיות כאשר עולה הצורך. במהלך השתלת השיניים, רופא השיניים יקבע את השתלים הדנטליים למקומם, יחבר אותם ללסת וירכיב עליהם כתרים שיספקו מראה טבעי. על ידי השתלת שיניים המטופל יהנה ממראה טבעי, מתפקוד יעיל ואף יוכל ללעוס מזונות קשים, מה שלא מתאפשר עם שיניים תותבות. 

יש לקחת בחשבון שקיימים מצבים בהם לא ניתן לבצע כלל השתלת שיניים. אם יש בעיות מקומיות בלסת, חוסר עצם, מחלות כלליות או המטופל נוטל תרופות שפוגעות בריפוי העצם, תהיה בעיה לבצע השתלת שיניים. 

השתלת שיניים בחריש- באילו מקרים?

השתלת שיניים הוא תהליך בו מחליפים את השיניים הטבעיות בשתלים דנטליים. אך מדוע יש צורך בכך? למעשה יש מספר סיבות שמצריכות השתלת שיניים. 

 

השתלת שיניים בחריש- שלבים

השתלת שיניים כוללת מספר שלבים ועלולה לקחת אפילו מספר חודשים. הסיבה לכך, היא שלפני השתלת השיניים יש צורך בהכנה ולעתים לוקח זמן להמתין לריפוי מלא של עצם הלסת ולבניית העצם סביב השתל לפני שממשיכים בעבודת השיקום. 

במסגרת תהליך השתלת שיניים יש צורך בהערכה כללית. במסגרת ההערכה הכללית יתבצעו גם צילומי רנטגן והרופא יבחן מספר אלמנטים שונים, בהם- המצב הרפואי של המטופל, תרופות שהמטופל נוטל, האם יש לו מגבלות מסוימות בשל מחלה כלשהי ועוד. במידה שיש צורך, המטופל ייקח לפני ההשתלה אנטיביוטיקה על מנת למנוע זיהום. 

במידה שהשן הפגועה עדיין קיימת בפה, יש צורך בביצוע עקירה של השן לפני שממשיכים הלאה. 

רופא השיניים יבדוק מה מצב עצם הלסת ביחס למספר השיניים החסרות ואם יש צורך בתהליך קליטת עצם לפני ההשתלה. במידה שיש נסיגת עצם הלסת יש לבצע השתלת עצם. בתהליך זה יש להיעזר בחומר השתלה ייחודי. חומר ההשתלה יושתל בעצם הלסת ויתבצע תהליך קליטת עצם. בסוף התהליך העצם הטבעית תחליף את חומר ההשתלה. 

במידה שבוצעה השתלת עצם, חשוב לבדוק את עצם הלסת ולבחון האם היא מוכנה להחדרת השתל והאם הריפוי הסתיים. יש לקחת בחשבון שבלי עצם לסת חזקה השתל לא יחזיק לכן זמן הריפוי חשוב מאוד. 

החדרה של השתל הדנטלי למיקום הנדרש בקו החניכיים.

לאחר שהלסת החלימה, רופא השיניים יניח חלק ביניים שיהווה תשתית להנחת הכתר. חלק זה הוא מבנה שמחבר בין השתל הדנטלי לבין הכתר. המבנה מוברג לשתל ורקמות החניכיים מתאחות סביבו. 

כמספר חודשים לאחר ההשתלה עצם צומחת סביב השתלים והאזור נרפא. כעת ניתן לעבור לשלב האחרון ולהתקין את הכתר. בדרך כלל הכתר ייראה כמו שן טבעית ויהיה עשוי חרסינה. הכתר הוא למעשה התחליף לשן הטבעית והוא מהווה תותבת קבועה. 

קראו עוד: השתלות שיניים בהרדמה כללית

השתלת שיניים בחריש- גורמים המשפיעים על המחיר

המחיר של השתלת שיניים הוא לא קבוע והוא משתנה בהתאם לגורמים שונים. 

השתלת שיניים בחריש- אז כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי מה המחיר של השתלת שיניים מאחר שהמחיר משתנה בהתאם לגורמים שונים. באופן ממוצע, המחיר להשתלת שיניים ינוע בין 700 שקלים לבין 4,500 שקלים לשתל, כמובן בהתאם לגורמים שציינו כאשר במרכזם סוג השתל שנבחר. 

ההמלצה שלנו היא לגשת למספר רופאים שונים ולקבל הצעות מחיר על מנת לקבל מושג כללי על המחירים בשוק.

Exit mobile version