Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

השתלת שיניים ביום אחד- בעד ונגד

קרדיט תמונה: freepik

בעיות בשיניים הן מצב רפואי מאוד לא נעים שיכול להוביל לבעיות גדולות הרבה יותר. השיניים הן מעבר לחלק אסתטי בפנים, הן אלה שמאפשרות לעיסה וכניסה של מזון אל תוך הגוף שלנו, ולכן במידה והן נפגעות ההשפעה הינה גדולה ומורגשת בכל פעולה. השתלת שיניים היא פתרון רפואי מוכר יחסית לבעיות מורכבות בשיניים, אך רק בשנים האחרונות נכנסה לפעולה שיטת השתלת השיניים ביום אחד, או בשמה השני – "העמסה מיידית". קיימות כמה שיטות של השתלה ביום אחד אך דפוס הפעולה הבסיסי קבוע: עוקרים את השיניים הטבעיות, מחדירים אל עצם הלסת שתל דנטלי שמדמה את שורש השן החסר והוא מקבע את השן אל עצם הלסת. במידה ואתם שוקלים לעבור את ההליך הזה עליכם לשקול כמה פקטורים, וכדי להקל עליכם בהחלטה אספנו עבורכם את היתרונות והחסרונות הבולטים בהליך זה.

יתרונות

  1. החלק הכואב נגמר מהר- בשונה מטיפולים ארוכי טווח, הפעולה הכירורגית הלא נעימה מתרחשת בבת אחת ונגמרת לאחר מפגש אחד אם אתם אנשים שקשה להם להתמודד עם כאב לאורך זמן יכול להיות שזהו פקטור מאוד משמעותי עבורכם.

 

  1. קיימים אחוזי הצלחה גבוהים- מחקרים וניסיונות רבים שנערכו על השיטה הראו שהיא מנפיקה אחוזי הצלחה גבוהים באופן יחסי, בין 60 ל-80 אחוזי הצלחה.

 

 

  1. חזרה מהירה לשגרה- לאחר ההליך תוכלו לחזור לשגרת חייכם באופן מלא. הפה אמנם יהיה רגיש בימים שלאחר ההשתלה אך לאחר מכן הכאב נעלם כלא היה.

 

  1. נעשה שימוש בהדמיות מחשב- בגלל שהטכנולוגיה חדשה יחסית, נעשה בה שימוש בהדמיות מחשב חכמות שיכולות לתת תמונה הרבה יותר טובה של חלל הפה וכך להביא לתוצאות הרבה טובות.

 

חסרונות

  1. קיימים המון תנאים על מנת לבצע את ההליך- לצערנו, לא כל אחד שמעוניין בהשתלת שיניים ביום אחד יכול לקבל אותה, הדבר תלוי בנתונים שלו. על המטופל להיות בעל איכות עצם מתאימה, ללא גורמי סיכון, נפח עצם בולט ועוד גורמים נוספים.

 

  1. השילוב של טיפול שיקומי וכירורגי לא תמיד עובד- עבודה כירורגית ועבודה שיקומית הן שונות מאוד, ולא תמיד הן מצליחות ללכת יד ביד אל עבר ההצלחה. האסתטיקה והנוחות שלכם יכולה להתנגש עם האפקט הכירורגי שבטיפול ולכן יכול להיות שהתוצאה תהיה לא בדיוק לפי רצונכם.

 

  1. הפעולה היא פולשנית- כמו כל פעולה כירורגית, השתלת שיניים ביום אחד היא פעולה פולשנית, היא מתבצעת בתוך חלל הפה ולכן דורשת גם הרדמה ופעולות חזקות נוספות.

 

  1. יידרש שינוי בהרגלי האכילה- לאחר ההשתלה המיידית תדרשו לאכול מאכלים רכים שלא יפגעו בשתלים שהוכנסו לחלל הפה במשך תקופה של כחודש וחצי.

 

לסיכום, ניתן לראות כי השתלת שיניים ביום אחד היא הליך כירורגי לא מאוד פשוט אך בעל יתרונות רבים. במידה ואתם מתלבטים או בעלי מצב רפואי מיוחד שיכול למנוע מכם לבצע את הפעולה, אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם רופא השיניים שלכם

Exit mobile version