Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

השתלת שיניים 2.0 – כל החדשנות בתחום

קרדיט תמונה: freepik

השתלת שיניים היא הליך כירורגי שבו מושתלים שתלים דנטליים בעצם הלסת, במקום השיניים החסרות, ועל השתלים ניתן להרכיב כתרים או גשר דנטלי. בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיה, חלה פריצת דרך משמעותית בתחום השתלת השיניים. החידושים שבתחום ההשתלות הדנטליות הופכים את הליך ההשתלה ליעיל יותר, בטוח יותר, ופחות פולשני, משהכרנו עד כה.

העידן הטכנולוגי מביא אתו גל של חידושים פורצי דרך בתחום ההשתלות הדנטליות. חידושים אלה מאפשרים דיוק מרבי ותוצאות יוצאות דופן. פנינו לד"ר אלכסנדר פוזדייב, בעלים של מרפאת שיניים ד"ר אלכסנדר בקריית אונו ( alexander-clinic.co.il ), שסקר בפנינו את כל החידושים בתחום, החל מטכנולוגיות חדשות, שיטות השתלה וחומרים, שכל אחד תורם להעלאת סטנדרט הטיפול, להתאמה אישית אופטימלית, ולחוויית טיפול מתקנת ולחיוך מושלם.

החידושים הטכנולוגיים

טכנולוגיות תלת ממד

טכנולוגיות אלו משמשות את הרופא בתהליך השתלת השיניים, לצורך תכנון, לצורך ביצוע ההשתלה והנחת השתלים במקומם המדויק, ולמעקב אחר השתלת השיניים. בין הטכנולוגיות הללו:|



צילום CT תלת ממד

מאפשר לראות את חלל הפה, השיניים ועצם הלסת ברזולוציה גבוהה;



סריקת MRI

המאפשרת לרופא השיניים לראות את מבנה הפה והלסת של המטופל בצורה מדויקת יותר, ועל פי הסריקה לתכנן את השתלת השיניים באופן מדויק יותר, מה שמקטין את הסיכונים לזיהומים או לסיבוכים.



סורק דיגיטלי

שבאמצעותו מעביר רופא השיניים את נתוני סריקת השיניים ומידותיהן המדויקות אל המחשב.
בהתאם לתמונת המצב המתקבלת, מתכנן הרופא בעזרת המחשב (CAD/CAM), ומפרט את מבנה השתל, מיקומו ויציבותו באופן המגדיל משמעותית את מידת ההצלחה של קליטת השתל בעצם הלסת



טכנולוגיית הדמיה וירטואלית (VR)

מתבצעת לפני התהליך הכירורגי, ומסייעת למטופל להבין את תהליך ההשתלה, ובכך להפחית את מידת החרדה.



מציאות רבודה (AR) 

טכנולוגיה המאפשרת לרופא השיניים לראות את מבנה הפה והלסת של המטופל בצורה מדויקת יותר, גם בזמן הטיפול. כך יכול הרופא לקבל משוב מידי מהמטופל, ולבצע שינויים בתוכנית במידת הצורך.



הרדמה ממוחשבת –

נועדה להרדמה מקומית. חומרי ההרדמה מטפטפים למקום ההשתלה באופן אוטומטי בכמות המדויקת ובקצב זרימה קבוע. זרימה קבועה ואיטית, באמצעות המחשב, היא זו שמפחיתה את עוצמת הכאב.

השימוש בטכנולוגיות המתקדמות משפר באופן ניכר את חוויית המטופל, הן מבחינת הטיפול עצמו, והן מבחינת תוצאות הטיפול.



חומרי שתל חדשניים ושתלים

חומרי השתל החדשניים מאופיינים בתאימות ביולוגית, המאפשרת את קליטת השתל באופן אופטימלי. השתלים עשויים לרוב מטיטניום, שתאימותו הביולוגית גבוהה,  והוא עמיד בפני קורוזיה ושברים כאחד.
לכתרי השתל נעשה שימוש בזירקוניה, שצבעה מתאים לצבעי השיניים הטבעיות, היא ידועה בחוזקה, בעמידות בפני כתמים, ובעמידותה לאורך זמן.



משטחים ננו-מבניים – 

חידושים בננו-הנדסה הובילו לפיתוח משטחים ננו-מבניים לשתלים דנטליים. משטחים אלה מקדמים הטמעה טובה יותר של השתל בתוך עצם הלסת (אוסאואינטגרציה).



חומרים תואמים ביולוגית

חומרים המרכיבים את השתל, שנועדו למזער את הסיכון לדחייה של השתל, ולקדם אינטגרציה טבעית יותר עם הרקמות הסובבות.

ההתקדמות בחומרי השתלים שינתה את רפואת השיניים לאין ערוך, ומאפשרת למטופל לצאת עם חיוך החושף טור שיניים טבעי ואסתטי. 



מיני שתלים דנטליים  –

הם גרסאות בגודל קטן של שתלים דנטליים מסורתיים. הם מורכבים מעמוד טיטניום עם כדור בקצהו, ושקע עם טבעת גומי המחבר את השן לעמוד. היתרונות שלהם בולטים – ההליך דורש פחות שלבים, החלמה וריפוי מהירים ביחס לשתלים רגילים, מכיוון שהשתלים הקטנים גורמים לפחות נזק לרקמות והם יכולים לתת מענה למטופלים שצפיפות העצם שלהם לא מספיקה. אבל כמובן, כמו בכל הליך כירורגי, יש להתייעץ עם רופא שיניים שיש לו ניסיון רב בהשתלות, כדי לווגא שאכן שתלים אלה מתאימים למטופל.



שיטות השתלה חדשות

העמסה מיידית  (השתלה ביום אחד)

שיטת השתלה המציעה פתרון מידי לאחר עקירה או אובדן של שן. באמצעות הברגת שתל בעצם הלסת והנחת שחזור זמני על השתל, המטופל יוצא מהמרפאה עם חיוך רענן. כלומר, ההליך כולו מתבצע ביום אחד בלבד. יחד עם זאת, חשוב לציין, שאת הכתרים הקבועים יקבל המטופל לאחר שהשתל נטמע לגמרי בעצם הלסת. זמן הריפוי נאמד בחצי שנה לערך. 
במקרים שבהם העצם לא מספיק איכותית, כלומר העצם אינה צפופה מספיק ואין לה די נפח, יציע רופא השיניים לבצע השתלת עצם, כתהליך מקדים להשתלה.  

 

האצת הריפוי באמצעות טכניקות רגנרטיביות

טכניקות ריפוי באזור שהושתלו השתלים שמטרתם לחדש את הרקמות  שנפגעו, ולאפשר תהליכים שיתמכו ביציבות השתל לאורך זמן. 

רפואת השיניים המתקדמת מאפשרת כיום השתלות שיניים, הלבנות שיניים ועוד טיפולים רבים לשיקום הפה. לפני כל טיפול, אנו מציעים לכם לוודא שתהליכי הטיפול מתבצעים בציוד טכנולוגי מתקדם ובחומרים איכותיים וכמובן לבדוק המלצות על הרופא/המרפאה.

Exit mobile version