מה חשוב כשעושים טיפולי מיגרנה?

מהי מיגרנה?

מיגרנה היא הפרעה נוירולוגית הגורמת לכאבי ראש פועמים ועזים. זוהי אחת הסיבות השכיחות ביותר עבור אנשים לפנות לטיפול רפואי. מאמר זה מציע דיון מפורט על הטיפולים במיגרנה וכיצד טיפולים שונים פועלים בצורה שונה עבור אנשים שונים עם מיגרנה.

מיגרנות מאופיינות בכאב חד ופועם בחלק אחד של הראש. למרות העובדה שלא מדובר במחלה, אנשים רבים סובלים מהם. מיגרנה היא מחלה נוירולוגית כרונית הפוגעת ב-1 מכל 4 אנשים. לעתים קרובות קשה למצוא הקלה במיגרנות מכיוון שהן עלולות להיות בלתי צפויות ולחזור על עצמן לעתים קרובות.

כאבי ראש מיגרנה יכולים לגרום לכאבים עזים, רגישות לאור ורגישות לאובדן קול או ריח. הם גם מקשים על ראייה נכונה או דיבור ברור ועלולים לשבש את דפוסי השינה ולגרום לשינויים במצב הרוח.

מיגרנה היא ההפרעה הנוירולוגית השכיחה ביותר בעולם. ההערכה היא שיותר מ-36 מיליון אנשים חיים עם מיגרנה ברחבי העולם. כמו כן, מעריכים כי 90% מהסובלים ממיגרנה חוו לפחות התקף אחד בעבר.

מיגרנה גורמת לכאב בנקודה אחת של הראש, הפנים או הצוואר ונמשכת 4-72 שעות.

שלושה סוגים עיקריים של מיגרנה:

1) מיגרנה נפוצה הפוגעת בסביבות 10% מהאוכלוסייה

2) מיגרנה חמורה המאופיינת בכאב בעוצמה גבוהה הנמשכת מעל 72 שעות או במהלך רוב הימים

3) מיגרנה עם הילה בעלת הילה בהירה לפני שחווית כאב עז

מיגרנה ללא הילה

מיגרנה היא מונח המתייחס לקבוצה של הפרעות הכרוכות בכאבי ראש, בחילות ו/או רגישות לאור שיכולות להימשך 48 שעות. מיגרנה היא הפרעה המשפיעה בדרך כלל על מערכת העצבים המרכזית של אדם שיכולה לגרום לכאבים עזים ואף לחוסר תחושה של הקרקפת, הפנים, הידיים והרגליים.

מיגרנה היא הפרעה המסומנת על ידי אפיזודות חוזרות של כאבי ראש ולעיתים בחילות שבהן אנשים מרגישים שהראש שלהם נלחץ או שיש להם תחושה של סיבוב. ניתן לטפל בתרופות ללא מרשם כמו איבופרופן או פרצטמול ועם תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs).

הסוג הנפוץ ביותר של מיגרנה הוא מיגרנה ללא הילה. סוג זה מתחיל בדרך כלל בהדרגה ונמשך בין 4 ל-72 שעות. תסמינים דומים לרוב לאלה של כאב ראש מתח, אך עשויים לכלול גם רגישות לאור, עקצוץ, חוסר תחושה, סחרחורת, ראיית כוכבים או אורות מהבהבים במהלך התקף.

מיגרנות הן סימפטום שכיח בקרב אנשים. למרות שאין סיבה ידועה, ישנם טיפולים רבים זמינים להקלה במיגרנה. מחקר שנערך לאחרונה מצא כי השימוש באיבופרופן ואספירין להקלה על כאבי מיגרנה אינו יעיל ועלול להיות בעל תופעות לוואי שליליות. זה יכול להיות בגלל העובדה שתרופות אלו פועלות במסלולים שונים בגוף. בעזרת סיוע בינה מלאכותית, אנשי מקצוע רפואיים יכולים למצוא אפשרויות טיפול יעילות ללא כל תופעות לוואי או סיכונים ארוכי טווח כגון התמכרות או נזק לכבד.

טיפולי מיגרנה

מיגרנה היא מחלה הפוגעת ב-1 מכל 4 אמריקאים. בארצות הברית, הם הסוג השלישי בשכיחותו של כאבי ראש. אפשרויות טיפולי מיגרנה כוללות תרופות, שינויים באורח החיים ושינויים תזונתיים. אנשים רבים בוחרים להגדיל את שלהם צריכה של ויטמין B6 ומגנזיום. כמו כן, מומלץ לשתות הרבה נוזלים, להימנע מקפאין ואלכוהול, להתרחק מיותר מדי סוכר ומלח, כמו גם להפחית את רמות הלחץ.

למרות שישנן אפשרויות טיפול רבות זמינות, כל אחד יכול להחליט מה מתאים לו בנפרד.

מיגרנה היא מצב שכיח הפוגע בכ-10% מאוכלוסיית העולם. זה יכול להיות מופעל על ידי מספר גורמים שונים והוא יכול להיות מאובחן בצורה שגויה, מה שמוביל לעיכוב באבחון ובטיפול. לפי המרכז לבקרת מחלות, בארה"ב לבדה יש 36 מיליון הסובלים ממיגרנה והם מוציאים 46 מיליארד דולר על טיפולים מדי שנה. מיגרנה היא המחלה השכיחה ביותר במונחים של ימי נכות אך חלה התקדמות מועטה בכל הנוגע לטיפול בה. מאמר זה ידון בכמה טיפולים שנמצאו עובדים במצב זה.

טכנאי מחשבים

טיפולי שיניים בטורקיה

הרבה ישראלים פוקדים מדי שנה את טורקיה לצורך השתלת שיער, אבל בתקופה האחרונה אנחנו שומעים שלא רק משתלם לעשות השתלת שיער בטורקיה, אלא גם טיפולי

מה חשוב כשעושים טיפולי מיגרנה?

מהי מיגרנה? מיגרנה היא הפרעה נוירולוגית הגורמת לכאבי ראש פועמים ועזים. זוהי אחת הסיבות השכיחות ביותר עבור אנשים לפנות לטיפול רפואי. מאמר זה מציע דיון

למה עישון פוגע בבריאות הפה?

הידעתם שעישון, בין יתר השפעותיו המזיקות עלול להשפיע לרעה על בריאות הפה שלכם? כל ילד יודע שאכילת מתוק עלולה להוביל לעששת וחורים בשיניים. במיוחד סובלים

לייזר בטיפולי שניים – מתי זה יעיל?

ענפי רפואה רבים החלו לאמץ בשנים האחרונות את קרן הלייזר; עיניים, כירורגיה, עור ואפילו שיניים! מהו הלייזר? מהם היתרונות שלו, המגבלות ולמי מתאים טיפול שיניים

מומחה למחלות חניכיים

כשכואבת לנו השן, נלך לרופא השיניים, אבל למי נלך כשהקביעה היא שהבעיה מקורה דווקא בחניכיים? פריודונט מומלץ בחיפה (או בכל מקום אחר) כמובן! הפריודונטיה היא

התקשרו עכשיו