טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – מה חשוב לדעת

טיפולי שיניים הם תמיד נושא שיחה שמלווה בלא מעט חששות ופחדים – גם בקרב ילדים וגם בקרב מבוגרים. חלקם מעדיפים להימנע מזה, אחרים צריכים שיגררו אותם מהאוזניים או שהמצב יחמיר עד למצב של אין ברירה, ואחדים פשוט ירצו לסיים עם זה כמה שיותר מהר. כיום, ישנה אפשרות לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מה שבאופן דרסטי מוריד את רמת החששות בקרב האוכלוסייה. עם זאת, ישנם כמה דברים שחייבים לדעת על כך.

כל מה שצריך לדעת על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

לפני שנדבר על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה כדאי להסביר מעט על ההרדמה עצמה. חשוב להבין שהרדמה מלאה חייבת להתבצע על ידי רופא שיניים מומחה להרדמה, כזה שעבר קורס הסמכה וקיבל רישיון רשמי לעסוק גם בטיפולי שיניים וגם לבצע הרדמה מלאה. המרפאה שבה הוא עובד, חייבת גם היא לקבל רישיון ממשרד הבריאות!

הסיבה לכך שנוצרו טיפולים כאלו, היא שהרדמה חלקית היא נפלאה, אבל לא תמיד מספיקה ובעיקר בגלל נושא החרדה של המטופלים. הרדמה כללית יוצרת חסימה של תחושה (ובפרט כאב) בכל הגוף, כך שהמטופל, איך נאמר, הולך לישון בזמן שהרופא מבצע את הטיפול, ויש לכך מספר יתרונות:

• טיפול מלא – כשהמטופל ישן, הרופא יכול לסיים את הטיפול בפעם אחת. המטופל אינו חש בכאב או אי נוחות ולמעשה, גם לא חש חרדה מכיוון שהוא פשוט, לא ער. עם זאת, חשוב להבין שבכל הרדמה מלאה ישנו סיכון ואם יש אפשרות, עדיף להסתפק בהרדמה חלקית.
  • שיתוף פעולה – כשהמטופל מורדם, הרופא לא צריך לעסוק בבקשות ותחנונים לשיתוף פעולה לפני ובזמן הטיפול, ויכול להתרכז באופן מלא בעבודתו.
  • טיפולים מורכבים – ישנם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה שאין מנוס מלבצע אותם בדרך אחרת, כדוגמת עקירות מורכבות, השתלות שיניים, טיפולי שורש, חניכיים וטיפולי שיקום אחרים.

נשאלת השאלה בנוסף, למי מתאימים טיפולים בהרדמה מלאה?

• לכל אדם – ילדים, נוער ומבוגרים הסובלים מחרדות לפני טיפולי שיניים.
  • שיתוף פעולה – ילדים המתקשים לשתף פעולה בזמן הטיפולים.
  • זמן – טסים לטיול ארוך בקרוב ואין לכם זמן לטיפול המחולק לחלקים? אין שום בעיה, טיפול בהרדמה מלאה יאפשר לרופא לסיים ביום אחד, ואתם תוכלו לחזור הביתה לתקופת החלמה מלאה עד לטיסה שלכם.
  • מוגבלויות ובעיות בריאותיות אחריות – ישנם מטופלים בעלי רגישות גבוהה מידי לכאב, רפלקס הקאה גבוה, אלרגיות ועוד. עבור כל אלו, עדיף לעתים לבצע את הטיפול בהרדמה מלאה וכך לחסוך את תחושת אי הנוחות.

ההחלטה בסופו של דבר בידי המטופל

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה יתבצעו לבקשת המטופל – כל מטופל. ניתן לבקש מרופא השיניים טיפול בהרדמה מלאה בכל מצב. כחלק מעבודתו, רופא השיניים יציג בפני המטופלים את היתרונות והחסרונות הכרוכים בטיפול בהרדמה מלאה, בהתאם למצבו הבריאותי האישי של המטופל. ההחלטה הסופית, תהיה בידיו בלבד, בכפוף להמלצות הרופא.

היחידה לבריאות השיניים

האם הלבנת שיניים מזיקה לשן?

כולנו מייחלים לחיוך קולנועי, שיניים לבנות ובוהקות באופן אחיד שיגרמו לנו לא להפסיק לחייך. השיניים שלנו נמצאות בפרונט, אנשים רבים יכולים לחוש בושה משיניים צהובות

טיפול בכאבי שיניים בעזרת שמן CBD

כאבי שיניים יכולים להיות מתסכלים במיוחד, בטח אם אף משכך כאבים לא משפיע. על מנת שתוכלו להעלים את הכאב יהיה עליכם לבצע בדיקה אצל רופא

074-7695651 מרכז