Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – מה חשוב לדעת

טיפולי שיניים הם תמיד נושא שיחה שמלווה בלא מעט חששות ופחדים – גם בקרב ילדים וגם בקרב מבוגרים. חלקם מעדיפים להימנע מזה, אחרים צריכים שיגררו אותם מהאוזניים או שהמצב יחמיר עד למצב של אין ברירה, ואחדים פשוט ירצו לסיים עם זה כמה שיותר מהר. כיום, ישנה אפשרות לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מה שבאופן דרסטי מוריד את רמת החששות בקרב האוכלוסייה. עם זאת, ישנם כמה דברים שחייבים לדעת על כך.

 

כל מה שצריך לדעת על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

לפני שנדבר על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה כדאי להסביר מעט על ההרדמה עצמה. חשוב להבין שהרדמה מלאה חייבת להתבצע על ידי רופא שיניים מומחה להרדמה, כזה שעבר קורס הסמכה וקיבל רישיון רשמי לעסוק גם בטיפולי שיניים וגם לבצע הרדמה מלאה. המרפאה שבה הוא עובד, חייבת גם היא לקבל רישיון ממשרד הבריאות!

הסיבה לכך שנוצרו טיפולים כאלו, היא שהרדמה חלקית היא נפלאה, אבל לא תמיד מספיקה ובעיקר בגלל נושא החרדה של המטופלים. הרדמה כללית יוצרת חסימה של תחושה (ובפרט כאב) בכל הגוף, כך שהמטופל, איך נאמר, הולך לישון בזמן שהרופא מבצע את הטיפול, ויש לכך מספר יתרונות:

 

נשאלת השאלה בנוסף, למי מתאימים טיפולים בהרדמה מלאה?

 

ההחלטה בסופו של דבר בידי המטופל

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה יתבצעו לבקשת המטופל – כל מטופל. ניתן לבקש מרופא השיניים טיפול בהרדמה מלאה בכל מצב. כחלק מעבודתו, רופא השיניים יציג בפני המטופלים את היתרונות והחסרונות הכרוכים בטיפול בהרדמה מלאה, בהתאם למצבו הבריאותי האישי של המטופל. ההחלטה הסופית, תהיה בידיו בלבד, בכפוף להמלצות הרופא.

 

Exit mobile version