Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

טיפים לשיניים בריאות ויפות

קרדיט תמונה: freepik

מה אתם צריכים לעשות כדי לגרום לשיניים שלכם להיות בריאות ויפות? האמת היא שרוב האחריות מוטלת על הכתפיים שלכם. אין סיבה שלא תבצעו פעולות ספציפיות שמטרתן העיקרית תהיה שמירה על השיניים מרשימות. נדגיש כי החיוך שלכם יהיה כרטיס הביקור שלכם, על פניו יקבלו את הרושם הראשוני אודותיכם. מה שאנו מציעים לכם לעשות זה ליישם את כל הטיפים שתקבלו כאן, מדובר על טיפים חשובים. חלקם עשויים להישמע לכם כברורים מאליהם, עם זאת יש כאלה שלא מקפידים עליהם. כל טיפ שתקבלו כאן יכול לשנות את המציאות שאיתה אתם מתמודדים. לפני שאתם נזכרים בדיעבד שיכולתם לשמור על השיניים בריאות ויפות, יש מה לעשות בנידון. רוצים לקבל עוד טיפים? היכנסו לאתר של ד"ר שוורץ – רופא שיניים מומחה: https://dr-schwartz.org/.

 

לצחצח שיניים בתדירות קבועה

צחצוח שיניים הוא הבסיס לשמירה על שיניים בריאות ויפות. אם אינכם מצחצחים את השיניים פעמיים ביום ככל הנראה תתקשו לשמור עליהן מרשימות. ישנם המון אנשים מבוגרים שסובלים מבעיות שיניים רק בגלל העניין הספציפי הזה. ההמלצה הגורפת של רופאי השיניים תהיה לצחצח את השיניים פעמיים ביום. במקרים חריגים בהם אוכלים אוכל פחות טוב לשיניים יהיה ניתן לעשות זאת אפילו יותר. מעבר לכך צריך להכיר את הטכניקה המומלצת לצחצוח שיניים. זה שאתם מצחצחים אותם פעמיים ביום, זה לא אומר שתשיגו את התוצאה הרצויה. תצטרכו להבין איך לצחצח את השיניים באופן כזה שיסיר את כל החיידקים שעשויים לעשות צרות.

 

ניקוי אבנית אצל שיננית מוסמכת

לצד הביקורים אצל רופא השיניים יהיה עליכם לבקר באופן קבוע אצל השיננית. השיננית היא זאת שאמורה לנקות את השיניים ולמנוע הצטברות של אבנית. מי שלא יבקר אצל השיננית בקביעות ימצא את עצמו פוגע בשיניו בלי לדעת בכלל. האבנית זה האויב הכי גדול של השיניים, בגלל האבנית נוצרת רוב הבעיות ורוב הסיבוכים. ברגע שתנקו את השיניים בצורה מקצועית עם המכשור המתאים תוכלו לראות שיפור ניכר. רופאי שיניים לא מנקים אבנית, אל תצאו מנקודת הנחה כי הביקור אצל הרופא הספיק. הביקור אצל השיננית אמור להתרחש אחת לשלושה חודשים במהלכם תנקו את השיניים ביסודיות.

 

תקפידו לאכול אוכל בריא

השיניים מושפעות מהאוכל שאותו אתם מכניסים לפה בכל יום מחדש. תזכרו כי התפקיד העיקרי של השיניים יהיה לסייע בלעיסת האוכל כל הדרך למערכת העיכול. אם תאכלו מאכלים לא בריאים זה עלול לפגוע בשיניים עצמן. בטח אם מדובר על מאכלים שידועים ככאלה שפוגעים בשיניים. גם אם אכלתם אוכל פחות מומלץ, חובה לצחצח את השיניים מיד לאחר מכן. ככל שתדאגו לאכול אוכל בריא, כך מן הסתם ההרגשה תהיה טובה בהרבה. תוכלו להביא את עצמכם למצב בו אתם שומרים על עצמכם ועל בריאות השיניים. מדובר על אינטרס כפול שיהיה אפשר להפוך אותו למציאות ברת השגה מנקודת מבטכם.

 

תטפלו בכל הבעיות בזמן

השיניים התחילו לכאוב? חובה עליכם לקבוע בהקדם תור לרופא השיניים שלכם. אל תביאו את עצמכם למצב בו אתם דוחים את הטיפולים כי במקרה כזה המצב רק עלול להחמיר. בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים יחד עם טיפולים מהירים יסייעו לכם לשמור על השיניים. זה שאינכם אוהבים את הביקורים אצל רופא השיניים זה לא אומר שיהיה עליכם לוותר עליהם. מי שלא ביקר אצל רופא השיניים שלו בשנה האחרונה חייב לעשות זאת בהקדם האפשרי. המצב עשוי להידרדר במהירות, מוטב כי תהיו עם האצבע על הדופק בהקשר הספציפי הזה.

Exit mobile version