היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

יישור שיניים לינגואלי – טיפול בלתי נראה

 

יישור שיניים לינגואליהשנים של גיל ההתבגרות הן השנים הכי יפות. קל לנו כמבוגרים לראות את הפגיעה האסתטית המתלווה לטיפול אורתודנטי כזניחה וזמנית, אך בעבור בני הנוער מדובר בבעיה גדולה שמתלווים אליה קשיים רגשיים וחברתיים. יישור שיניים לינגואלי נוצר לתת מענה לאותם מקרים בהם נרצה לעבור טיפול יישור שיניים מבלי לשלם על כך מחיר אסתטי משמעותי. רפואת השיניים המודרנית יודעת להציע אפשרויות של טיפול אורתודנטי בלתי נראה עם גשרים שקופים, פלטות שקופות והתקנת מתקן היישור בחלק האחורי של השן. אל תמהרו להתפשר על שיטות טיפול מיושנות מבלי לבחון את הטכניקות החדשות.

 

יישור שיניים לינגואלי – מתי אפשר וכדאי לבחור בשיטת טיפול חדישה ובלתי נראית?

תחילה חשוב להבהיר שהטיפול בטכניקות החדישות ניתן רק במרפאות מובילות. אם הגעתם אל רופא אורתודנט שאינו מכיר את השיטות החדשות הוא בוודאי יאמר לכם שהשיטה הישנה של הסמכים היא הטובה ביותר. בכדי לקבל ייעוץ כנה והכוונה אל הטיפול שעונה בצורה הטובה ביותר לכל הצרכים והציפיות שלכם – כדאי לבחור במרפאת אורתודנטיה שמציעה כמה שיטות טיפול ומתמחה באופציות של יישור שיניים שקוף או בלתי נראה.

טיפול יישור שיניים לינגואלי מתבסס על התקנת מתקן היישור בחלק האחורי של הפה (החלק הפנימי של השן) כך שהוא בלתי נראה לעין. מטרת הטיפול היא מבנה שיניים אחיד ובריא. המתקן מניע בהדרגת את השיניים והלסת אל המיקום הרצוי עד להשגת החיוך המושלם. הטיפול הבלתי נראה מומלץ כאשר המראה של הגשר הרגיל גורם למטופל לתחושת מבוכה ופגיעה בביטחון העצמי. אם אנכם מעוניינים בפגיעה האסתטית שמתלווה למתקן יישור שיניים קדמי – מצאתם לעצמכם פתרון.

 

יישור שיניים לינגואלי – האם הגשר הפנימי יעיל בדיוק כמו שיטת הסמכים?

ישנם רופאי שיניים שטוענים שהתקנת מתקן היישור בחלק הפנימי של הפה אינה אפקטיבית כמו שיטת הסמכים המוכרת. הם טוענים שהטיפול עתיד להיות ממושך יותר ויקר יותר. אורתודנטים שמתמחים בטכניקות החדשות מצליחים להשיג תוצאות טובות בכל השיטות. על מנת לקבוע האם שיטת היישור הלינגואלי אכן מתאימה גם לכם יש להגיע אל הקליניקה לבדיקה.

 

 

הילד מתנגד לטיפול אורתודנטי – מה אפשר לעשות?

התנגדות של ילדים לטיפול אורתודנטי נפוצה מאוד בכל הגילאים. הם חוששים מהכאבים, הביקור אצל רופא השיניים, הפגיעה האסתטית, הקושי החברתי ומגבלות הלעיסה. אנחנו כהורים מתבקשים לשוחח עמם ולהבין מדוע הילד מתנגד לטיפול ולסייע לו בהתאם. כדאי להגיע אל המרפאה יחד עם הילד. אורתודנט מומחה יענה על כל השאלות ויסביר לכם אודות היתרונות של הטיפול, ההשלכות של הימנעות מטיפול ואפשרויות יישור שיניים אסתטי בלתי נראה. כיום כאשר קיימות כמה טכניקות טיפול – אין כל סיבה לדחות את הטיפול או לוותר עליו. יש לטיפול יישור שיניים השלכות עתידיות על בריאות הפה.

 

יישור שיניים לינגואלי – יישור שיניים עם סמכים שקופים

שימוש בסמכים שקופים הופך את הטיפול האורתודנטי המוכר עם סמכים לאסתטי יותר. במקום סמכים עשויים מתכת, הרופא מתקין סמכים שקופים עשויים חרסינה. המתקן מודבק על החלק החיצוני של השן ומשתלב היטב עם הצבע הטבעי של השן. בין הסמכים מועבר חוט מתכת אותו הרופא מצפה בציפוי סיליקון לבן על מנת להסוות אותו. השימוש בסמכים שקופים אסתטי ואפקטיבי. אלו הם סמכים חדישים שאינם גורמים לחיכוך עם החניכיים והלחיים. המתקן כמעט ואינו נראה לעין בזמן חיוך, דיבור או אכילה.

נדגיש שישנה חשיבות רבה לשמירה על היגיינה במהלך הטיפול. הסמכים החיצוניים צוברים שאריות מזון ומגבילים את צחצוח השיניים. המטופל מתבקש לצחצח היטב את השיניים לפחות פעמיים ביום ולהגיע אחת לארבעה חודשים אל שיננית. החיסרון העיקרי של שיטת הסמכים השקופים בהשוואה למתקן המתכת הוא המחיר. יישור שיניים עם סמכים שקופים יהיה יקר יותר בהשוואה לסמכים עשויים מתכת, אך זול יותר בהשוואה לטיפול בשיטת אינויזלין או יישור שיניים לינגואלי פנימי.

 

יישור שיניים אינויזליין עם פלטות שקופות

שיטת אינויזליין מאפשרת יישור שיניים אסתטי ובלתי נראה. הטיפול מתבסס על שימוש בסדרת פלטות/גשרים שקופים אותם מזמינים מראש בעבור כל מטופל (מיוצר במעבדה בחו"ל בהתאמה מראש). הפלטות השקופות יוצרות תנועה של השיניים והלסת אל המקום הנכון עד השגת חיוך מושלם. את הטיפול מלווים בתכנת הדמיה תלת ממדית שמציגה את המצב הנוכחי ואת התוצאות הצפויות. הפלטות השקופות אינן בולטות לעין, אסתטיות לחלוטין ונשלפות בקלות.

המטופל מקבל לרשותו את סדרת הפלטות השקופות עם הנחיה על החלפת הפלטות בהתאם ללוח הזמנים שנקבע. כל פלטה נמצאת בשימוש מספר שבועות עד להחלפתה בפלטה הבאה. שיטת הטיפול הזו דורשת שיתוף פעולה מלא מצד המטופל שנדרש להרכיב את הפלטות 24 שעות ביממה. היתרונות  הבולטים של שיטת הפלטות השקופות הם האסתטיקה והאפשרות לשלוף את הפלטות בכל רגע נתון לטובת צחצוח שיניים או אכילת מזון קשה. החסרונות הם מחיר גבוה ודרישה לתקופת טיפול ארוכה יותר בהשוואה לשיטות אחרות.

 

יישור שיניים פנימי לינגואלי

רופאי השיניים ממליצים היום לאלו שמבקשים לעבור יישור שיניים בלתי נראה על הדבקה מתקן היישור בחלק הפנימי של הפה. הרופא מדביק סמכים דקים בחלק הפנימי של השיניים כך שהטיפול אינו מלווה בכל פגיעה אסתטית. המתקן מותאם באופן אישי לכל מטופל כך שהמתקן צפוי להיות נוח ותקופת ההסתגלות קצרה. יישור שיניים לינגואלי מונע את בעיית הכתמים שנוצרים בחלק החיצוני של השיניים לאחר הסרת מתקן היישור הקדמי. המתקן אינו ניתן לשליפה עצמית כך שאין סכנת אבדן.

היתרונות של השיטה הם שמירה על מראה אסתטי וייצור של המתקן על פי מידות אישיות. הטיפול נוח יותר ואסתטי יותר בהשוואה לטיפול יישור שיניים רגיל. החלק החיצוני של השן אינו נפגע ואינו משנה את צבעו. החסרונות הם דרישה להסתגלות אל מתקן יישור פנימי מבחינת אכילה ודיבור. הטיפול מתאים לכל הגילאים (מבוגרים וילדים). במשך מספר ימים לאחר התקנת הגשר הפנימי המטופל מתבקש לאכול בעיקר אוכל רך.

 

Exit mobile version