היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

יישור שיניים ללא גשר – כל המידע הכי עדכני

 

יישור שיניים ללא גשר מרפאות השיניים המובילות בישראל יודעות להציע היום טיפולי יישור שיניים ללא גשר בשיטות מודרניות. כיום, הליך יישור שיניים הפך פשוט ואסתטי. תמה התקופה בה כל אדם צעיר או מבוגר שביקש לעבור טיפול יישור שיניים נדרש להרכיב גשר מתכת מכוער במשך מספר שנים. האפשרות ליישר את השיניים ללא פגיעה אסתטית או שיבוש של השגרה מביאה אל המרפאה מבוגרים רבים שוויתרו בעבר על יישור שיניים בשל החשש מפגיעה אסתטית . חשוב להבין שטיפול יישור שיניים חיוני מסיבות אסתטיות ובריאותיות. חיוך מושלם חשוב לביטחון העצמי שלכם, לשמירה על שיניים בריאות ולעיכול מזון יעיל ומהיר.

 

מי יכול לבצע יישור שיניים ללא גשר בשיטות החדשות?

טיפולי יישור שיניים ללא גשר אידאלים בעבור מבוגרים שמחפשים את הדרך ליישר את השיניים ללא פגיעה אסתטית וללא שיבוש של חיי השגרה. הם מבקשים ובצדק, לעבור טיפול דיסקרטי ומהיר. הטיפול מתאים גם לצעירים בני עשרה שחוששים מפני הפגיעה האסתטית שמתלווה אל הרכבת גשר. אם ילדכם מסרב בתוקף לשתף פעולה עם טיפול אורתודנטי בגלל סיבות אסתטיות – מצאתם בעבורו את הפתרון. חשוב לציין שהטיפול אינו מתאים למטופלים שסובלים מבעיות חניכיים ולכאלו שלא מסוגלים לשמור על היגיינת פה (צחצוח שיניים פעמיים ביום לפחות + ניקוי אבנית אצל שיננית אחת ל-4 חודשים).

לקראת טיפול יישור שיניים ללא גשר או עם גשר, על המטופל לבצע את כל הטיפולים הדרושים לשיקום הפה. טרם תחילת הטיפול הרופא ייבצע סתימות, טיפולי שורש, עקירות, השתלות וכתרים לפי צורך.

 

האם אפשר לבצע יישור שיניים ללא גשר בגיל מבוגר?

אם חשבתם עד היום שאחרתם את הרכבת ולא תוכלו עוד ליישר את השיניים – אל תוותרו כל כך מהר על חיוך מושלם ובריא. גם אם ההורים שלכם לא זיהו בזמן את הבעיה או שלא יכלו לממן טיפול יישור שיניים יקר, אין סיבה שאתם לא תעברו כעת את הטיפול. שיטות הטיפול החדישות מתאימות גם למבוגרים ומאפשרות יישור שיניים אסתטי, מהיר ונטול כאבים.

 

 

יישור שיניים ללא גשר  – אלו רופאים רשאים לבצע את הטיפול?

טיפולי יישור שיניים מכל הסוגים מתבצעים על ידי אורתודנטים (רופאי שיניים שעברו התמחות נוספת באורתודנטיה). הקפידו לוודא שאכן עומד מולכם רופא שיניים אורתודנט מוסמך ומנוסה. על מנת לבצע טיפול יישור שיניים ללא גשר באחת מהשיטות החדישות, עליכם לבחור מראש בקליניקה שמתמחה בכך ומבצעת את הטיפולים. שימו לב שלא כל רופא שיניים שמבצע טיפולים אורתודנטיים מתמחה בכל השיטות החדשות.

 

3 שיטות ליישור שיניים אסתטי

יישור שיניים ללא גשר מתכת מכוער מתאפשר באמצעות שימוש בסמכים שקופים עשויים חרסינה, התקנה של מתקן יישור השיניים בחלק הפנימי של השן, טיפול בשיטת אינויזליין שמתבססת על שימוש בגשרים שקופים נשלפים ובלתי נראים. כל שלושת שיטות הטיפול הללו מאפשרות יישור שיניים אסתטי, אך רק שיטת אינויזליין אינה כוללת גשר קבוע שמודבק לשיניים.

 

כיצד מתבצע יישור שיניים ללא גשר קבוע?

שיטת אינויזליין הופכת בשנים האחרונות פופולרית בישראל ובכל רחבי העולם המערבי. האפשרות ליישר את השיניים מבלי שאיש יבחין בכך מביאה אל המרפאה מבוגרים רבים שהחליטו לא לוותר על החלום לחיוך מושלם. הטיפול מתחיל בבדיקת התאמה והדמיה ממוחשבת לאחריה המטופל מקבל מידע מפורט כולל לוח זמנים לטיפולים ותחזית של התוצאה הצפויה. מיד כאשר המטופל מאשר את הטיפול ומבקש להתחיל בו, הרופא מזמין בעבורו את מתקן היישור השקוף ומתחיל בטיפול.

שיטת אינויזליין מתבססת על שימוש בקשתיות שקופות עשויות פולימר רפואי דק ושקוף. המתקן מוזמן בעבור כל מטופל באופן אישי ואינו נראה כלל כאשר מרכיבים אותו. יישור שיניים מלא מתבצע ללא שימוש במתכת, ללא קוביות ברזל שמודבקות על השיניים וללא הכתמה של השיניים ופציעה של רקמות הפה. כל מטופל מקבל סדרה של קשתיות שקופות אותן הוא מתבקש להרכיב בהתאם לתכנית הטיפול שנקבעה בעבורו. אחת למספר שבועות יתבקש המטופל להחליף את הקשתית הנוכחית באחת חדשה מתוך הסדרה.

הקשתיות מניעות בהדרגה את השיניים אל המקום הנכון ומשיגות כך חיוך מושלם ובריא. במהלך הטיפול צפויה תחושה של לחץ קל שמעידה על התקדמות חיובית של השיניים למיקום המבוקש. ההליך כולו מלווה בפגישות מעקב במרפאת השיניים ובמתן המלצות בהתאם להתקדמות. ניתן לטפל בשיטת אינויזליין במקרים של שיניים בולטות, שיניים מסובבות או עקומות, רווחים בין השיניים, צפיפות של שיניים.

 

האם ניתן להסיר את מתקן היישור בכל רגע?

יישור שיניים בשיטת אינויזליין אכן מאפשר לכם לשתות, לאכול ולצחצח שיניים ללא כל מגבלה. בכל רגע נתון תוכלו לשלוף את מתקן היישור השקוף מהפה. נדגיש שההמלצה היא על הרכבת הגשר השקוף במשך 20 שעות לפחות בכל יממה (גם בלילה). כדאי להסיר את הגשר רק כאשר הדבר נחוץ. במצבים בהם המטופל מסיר את הגשר לעתים קרובות ואינו מרכיב אותו בהתאם להמלצת הרופא – ההתקדמות נבלמת ולוח הזמנים כולו משתבש.

 

יישור שיניים ללא גשר – מתי נחוץ יישור שיניים?

ישנם מקרים בהם הגורם לשיניים העקומות או הבולטות הוא גנטי. אם יש אצלכם במשפחה נטייה לרווחים בין השיניים, שיניים צפופות או לסת תחתונה בולטת – סביר להניח שאתם תצטרכו לעבור טיפול יישור שיניים. בעיות אורתודנטיות מתפתחות גם בעקבות נשירה מוקדמת של שיני חלב, הרגל של מציצת אצבע או מוצץ, נשימה דרך הפה ותזונה לקויה. רופא השיניים מתחיל כל טיפול אורתודנטי באבחון הסיבות שגרמו לבעיה. על הרופא לדעת מה בדיוק גרם לבעיה על מנת להציע טיפול נכון ולמנוע את חזרתה.

יישור שיניים מתבצע בכל הגילאים מסיבות אסתטיות ורפואיות. אם השיניים שלכם לא ישרות כדאי לגשת בהקדם אל אורתודנט ולברר האם נחוץ לכם יישור שיניים מסיבות רפואיות. רפואת השיניים המודרנית יודעת להציע פתרונות לכולם – אין סיבה שלא תיהנו גם אתם מחיוך מושלם ובריא.

 

Exit mobile version