Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

יישור שיניים נסתר – מה זה טיפול נסתר ולמה נרצה לעבור אותו?

קרדיט תמונה: freepik

אחד מטיפולי השיניים החשובים ביותר ובוודאי הממושכים והמורכבים שישנם, הוא טיפול יישור שיניים. מדובר על טיפול מאוד נפוץ, בפרט בקרב ילדים בגיל ההתבגרות, שמטרתו ליישר את השיניים בקו אחד, כך שלא יהיו מרווחים ביניהם, וקו השיניים יהיה מקביל בשתי הלסתות.

מדובר על טיפול ממושך ומורכב, מאחר ויש להתקין על השיניים סמכים וברזלים למשך תקופה ארוכה של מספר חודשים (לעיתים אף מעבר לכך), והם דואגים "למשוך" את השיניים כך שיהיו אחת ליד השנייה. ברגע שכל השיניים מתיישרות בקו אחד, אז אפשר להוריד את המתקן וליהנות מחיוך שלם ויפה. מדובר על טיפול מורכב שדורש ביקור אצל רופא שיניים אחד לכמה שבועות, כמו כן, במשך כל התקופה בה הברזלים והסמכים מותקנים על השיניים, אי אפשר שלא להבחין בהם.

במשך השנים ניסו למצוא פתרונות למצב שגרם אי נוחות למטופלים, מבחינה אסתטית ומבחינות אחרות. כך, בין היתר, נוצר טיפול יישור שיניים נסתר. מדובר על שיטת טיפול שמתבצעת בצורות שונות, כשהמטרה היא שאנשים אחרים לא יוכלו לראות שהמטופל עובר טיפול יישור שיניים וזה לא ישפיע עליו מבחינה אסתטית.

אחד היתרונות של טיפול יישור שיניים נסתר היא מאפשרת גם לאנשים מבוגרים שלא עברו יישור שיניים כשהיו צעירים, לבצע את התהליך מבלי שזה יפגע בהם מבחינה אסתטית, מקצועית ואחרת.

 

איך זה מתבצע בפועל?

טיפולי יישור שיניים נסתר יכולים להתבצע, כאמור, בשיטות שונות:

ראשית, זה יכול להתבצע באמצעות גשר פנימי שאינו נראה לעין. אפשר לומר שזו שיטה הפוכה, במקום שהסמכים יהיו חיצוניים, הם פנימיים.

שנית, אפשר לבצע טיפול יישור שיניים נסתר באמצעות קשתיות שקופות שאי אפשר להבחין בהן. זאת להבדיל מקשתיות רגילות שאי אפשר שלא לראות אותן. מדובר בשיטה מאוד פופולארית היום, בין היתר בגלל שהיא פחות מורכבת מהשיטה הרגילה וגם נותנת למטופל, הפסקות קצרות בהן הוא יכול להפחית את הלחץ על השיניים.

חשוב להבהיר, רופאים רבים, בוודאי המנוסים שבהם, מציעים לטופלים שלהם לעבור טיפול יישור שיניים נסתר, הן בשביל להקל עליהם מבחינה אסתטית, חברתית ומבחינות אחרות, וגם בגלל שזה הרבה יותר יפה לעין והופך את הטיפול ליותר נעים.

 

איך בוחרים את השיטה הנכונה?

בשביל לבחור את השיטה הנכונה ליישור שיניים, מומלץ מאוד לפנות אל רופא שיניים מומחה שמתעסק בסוג כזה של טיפולים, והוא ידע איזה טיפול יכול להתאים לנו יותר. מאוד ייתכן שהוא יציע לנו שלא לעשות טיפולך כזה מסיבות שונות, למרות שעם הזמן, כמו שציינו, יותר ויותר רופאים מציעים לבצע יישור שיניים נסתר ולא רגיל.

בכל מקרה, בסיומו של התהליך, אנחנו אמורים ליהנות משיניים ישרות, ומחיוך מושלם ללא מרווחים בין השיניים. כמו שרצינו וכמו שאנחנו צריכים שיהיה לנו.

Exit mobile version