Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

כל מה שצריך לדעת על ציפוי חרסינה לשיניים

קרדיט תמונה: freepik

כולם חולמים על חיוך לבן, צחור ומבריק, כשלמעשה רבים יכולים להשיג אותו במהרה, וגם לשמר אותו לאורך זמן. אחד הפתרונות שהפכו בשנים האחרונות לפופולאריים במיוחד הוא ציפוי החרסינה אותו ניתן לבצע בטווח זמן קצר. למי הטיפול מתאים, כיצד הוא מתבצע ומה כדאי לדעת עליו לפני שיוצאים לדרך? בכתבה זו כל מה שצריך לדעת על הטיפול האסתטי הכי מבוקש בתחום השיניים.

 

למי הטיפול מתאים?

טיפול של ציפוי חרסינה לשיניים יכול לסייע במקרים רבים בהם רוצים להשיג מראה שיניים אסתטי יותר, בין אם מבחינת מראה השיניים ובין אם מבחינת הצבע שלהן. הצבע הצהוב יכול להיות חמור במיוחד אצל אנשים שעישנו לאורך כל חייהם, כך גם במקרים בהם אנשים לקחו תרופות שונות כמו אנטיביוטיקה, סבלו ממחלות שונות וכמובן הזניחו את השיניים. הציפוי יכול לסייע במצבים של נסיגת חניכיים שנגרם לאורך השנים, וכמובן עבור שיניים שבורות, שיניים בהן יש רווחים ואפילו שיניים עקומות.

 

יתרונות ציפוי החרסינה

היתרון הבולט ביותר של טיפול ציפוי החרסינה הוא מהירות הטיפול והתוצאות שלו. אנשים עם כתמי ניקוטין או קפה יכולים פתאום ליהנות משיניים צחורות וחיוך מושלם, כאשר הטיפול עצמו זריז ואינו טומן בחובו סיכונים יוצאי דופן. מדובר על טיפול יעיל במיוחד לשיניים קדמיות שעברו טיפולי שורש והאפשרות של כתרים פחות מתאימה להן כי היא דורשת השחזה של כל השן. במקרה של ציפוי החרסינה יהיה צורך לבצע השחזה מינימלית. עם זאת, יש לציין כי כאשר בוחרים טיפול ציפוי חרסינה בירושלים יש לעשות זאת רק אצל רופא שיניים בירושלים המתמחה בכך ויש לו ניסיון רב בתחום. הניסיון וההתמחות יסייעו להשיג את התוצאה המושלמת שגם תחזיק מעמד לאורך שנים רבות.

 

איך בדיוק מבצעים את ההדבקה?

עוד לפני שמתחילים את ההליך, בוחנים האם המטופל מתאים לבצע ציפוי חרסינה. הבדיקות כוללות צילום רנטגן של השיניים ובדיקה קלינית של רופא השיניים המתמחה בתחום. בשלב הבא עורכים תיאום ציפיות, לרוב, שלב זה ילווה בכלים דיגיטליים מתקדמים המסייעים למטופלים לקבל תמונת מצב רחבה על התוצאה הרצויה, כך גם ניתן לבחור את דרגת לובן הציפוי ואת מראהו הסופי.

השלב הבא יהיה הכנת ציפויים קבועים מחרסינה אותן מתכנן טכנאי השיניים והשלב האחרון יהיה הדבקת הציפויים הקבועים על גבי השיניים באמצעות דבקים המיועדים לשם כך, דבקים שעוצמתם חזקה במיוחד. ההדבקה צריכה להתבצע בידיים מיומנות במיוחד, שכן כל הדבקה צריכה להיות ממוקמת בחזית השן באופן המדויק ביותר תוך בידוד החניכיים והשיניים הצמודות, ותוך שמירה עליהם מפני המגע עם הדבק.

 

מה עוד כדאי לדעת על ציפויי חרסינה לשיניים?

הציפויים מהווים פתרון מצוין לאנשים שלא יכולים לעבור טיפולי הלבנת שיניים באמצעות ג'ל. כמו כן, הם מתאימים במיוחד לאנשים שלא רוצים ליישר את השיניים אצל אורתודנט לאורך זמן אלא לזכות בתוצאה משביעת רצון במהרה. כדאי לדעת שהלבנת השיניים באמצעות ציפויי חרסינה יכולה לספק תוצאה מצוינת, אך גם כאן נדרשת מיומנות גבוהה במיוחד של טכנאי השיניים כמו גם רופא השיניים. למעש, בפה אחד יכולות להיות שיניים בעלות גוונים וצבעים שונים, והדבר מצריך מיומנות בבחירת גוון ושקיות כל שן בנפרד כדי להשיג את התוצאה המדויקת והטבעית ביותר.

לסיכום – ניתן להשיג מראה שיניים מיושר, לבן וחדש לגמרי וגם להרוויח על הדרך כיסוי של נסיגת חניכיים. עם זאת, תמיד כדאי להיות מטופלים אצל רופאים המתמחים בתחום זה, וזאת כדי להבטיח את התוצאה הטובה של הטיפול.

Exit mobile version