Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

לפני השתלת שיניים? בדקו איזה שתל מתקינים לכם

קרדיט תמונה: freepik

השתלת שיניים היא אומנם טיפול שיגרתי אך מדובר בהליך כירורגי הכרוך בכמה שלבים. השלב הראשון הוא הברגת השתל לעצם הלסת, אשר מהווה תחליף לשורש השן החסרה. לאחר מכן מכסה הרופא את השתל ברקמת החניכיים. בסיום שלב זה יש להמתין כמה חודשים לריפוי וגם בכדי שתצמח עצם סביב השתל, כך שיתקבע במקומו. בשלב השני יחשוף הרופא את השתל וירכיב מעליו כיפת מתכת, שתשמש כבסיס לחיבור הכתר. בתום המתנה נוספת של כמה שבועות, יגיע השלב השלישי והאחרון של הרכבת הכתר, אשר מהווה תחליף לשן החסרה.

למה חשוב להשתמש בשתל איכותי? ישנן חברות שונות המייצרות שתלים דנטליים תחת תווי תקן שונים, ישנם גם סוגים שונים של שתלים אשר נבדלים זה מזה בצורתם, בחומר ממנו הם עשויים, בגודלם ובעיצובם. בחירת סוג השתלים חשובה מאד, שימוש בשתל דנטלי איכותי ובחירה נכונה של סוג השתל לשיניים, יבטיחו קליטה טובה ומהירה של השתלים, ויותר מזה תוצאות טובות אשר ישמרו לאורך זמן.

סוגי שתלים דנטליים

כאמור ישנם סוגים שונים של שתלים ומספר חברות המייצרות אותן תחת תווי תקן שונים. בישראל משתמשים בסוגי שתלים בעלי תו תקן ישראלי, אשר לחלק מהם יש גם תו תקן אמריקאי או אירופאי. כמו כן משתמשים גם בשתלים בעלי תו תקן אירופאי ובשתלים בעלי תו תקן אמריקאי, זהו תו התקן המחמיר מכולם. מלבד השוני של תווי התקן, קיימים גם שתלים דנטלים מסוגים שונים:

החומר ממנו עשויי השתל: ישנם שני חומרים מהם מפיקים שתלים דנטליים, טיטניום וזירקוניה. מדובר בחומרים עמידים, הנקלטים בעצם בצורה מיטבית ולא גורמים לאלרגיה. טיטניום ותיק יותר בשוק מבין השניים, אך הייתרון בשתלים עשויים זירקוניה הוא המראה הטיבעי והאסתטי שלהם, מאחר והם עשויים חומר קראמי, בצבע לבן המאפשר מעבר של קרני אור.

עיצוב מבנה השתל: עיצוב מבנה השתל חשוב מאד עבור חיבור טוב של השתל לעצם. עיצוב השתל כולל חריצים שונים, הנעשים בצורה סיבובית ואלכסונית.

רוחב ואורך השתל: ישנה חשיבות רבה לאורך ורוחב השתל, שתל ארוך דיו ישמור על יציבות בעצם, לעומת זאת רוחב השתל משפיע על כמות העומס הנוצרת עליו, בחירת רוחב שתל מתאימה תמנע שברים ותוסיף לחוזק השתל.

צורת השתל: בחירת צורת השתל נעשית בהתאם למטופל. קיימות שתי צורת נפוצות: צילינדר וקונוס.

שתל מיני: כשמו כן הוא, שתל מיניאטורי, לרוב נעשה בו שימוש במקרים של עצם לסת צרה במיוחד או בטיפול העמסה מיידית- תהליך מלא של השתלת שיניים בפעולה כירורגית אחת.

אילו חברות מומלצות יש?

כיום ישנה טכנולוגיה טובה ומתקדמת בתחום השתלים הדנטליים, השתלים המיוצרים בישראל, אירופה או ארה"ב איכותיים וטובים מאד לשימוש. בדקנו עבורכם עם ד"ר ערן פרמון, מהם השתלים המתקדמים והאיכותיים ביותר בשוק ואילו חברות מומלצות. ד"ר ערן פרמון ציין לחיוב את חברת Zimmer האמריקאית, המייצרת שתלי trabecular metal, שתלים ביולוגיים תלת ממדיים. טכנולוגיה זו מאפשרת לעצם לצמוח גם לתוך השתל עצמו ולא רק מסביבו, דבר המקצר באופן משמעותי את זמן קליטת השתלים, ומשפר את אחוזי ההצלחה. המלצה נוספת ניתנה גם על חברת Straumann המייצרת שתלים ההידרופיליים, בעלי שטח פנים ייחודי, המושך אליו נוזלים. כתוצאה מכך נוצר קישור מהיר יותר לתאי העצם, דבר המוביל להחלמה מהירה וקלה יותר, גם כשמדובר בטיפולים מורכבים.

למידע נוסף בנושא השתלת שיניים כנסו לאתר פרמון דנטל קליניק: כנסו

Exit mobile version