Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

מה זה גז צחוק בטיפול שיניים?

קרדיט תמונה: freepik

אתם אולי שמעתם על גז צחוק בהקשר של טיפולי שיניים אבל אתם לא ממש יודעים על מה מדובר. יכול להיות שאפילו קיבלתם מידע כוזב שהכניס אתכם לסחרור ובלבול. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולעזור לכם להבין במה מדובר. במידה ויש לכם ילדים קטנים הזקוקים לטיפול שיניים ובמידה ואתם רוצים להבין עוד על הפרוצדורה של השימוש בגז צחוק לצורך הטיפול, המאמר הבא יענה על כל השאלות שלכם.

אין כמעט מי שלא צריך טיפול שיניים בזמן כזה או אחר

מחלות בחלל הפה הן מהמחלות השכיחות בעולם המערבי. מחלות בחלל הפה הן בין היתר חורים בשיניים, מחלות חניכיים וכל תסמונת שמשפיעה על הבריאות של השיניים וחלל הפה. מחלות בחלל הפה נגרמות, כמו שלמדנו כולנו בגיל צעיר, בעקבות האכילה. השיניים נמצאות שם כדי לטחון את האוכל שאנחנו מכניסים לגוף, רגע לפני שהוא ממשיך אל מערכת העיכול. השיניים עשויות רקמות עדינות סביבן, יש חומר קשה, העוטף את פנים השן שהוא מה שאנחנו רואים כאשר אנחנו מסתכלים על השיניים שלנו. האימייל הוא חומר קשיח שתפקידו להגן על השיניים מנזקים ומזיקים. מחלות בחלל הפה, חורים בשיניים, נוצרים בעקבות הצטברות סוכרים וחומצות שממיסות את האימייל ומייצרות חורים. אלו החורים בשיניים שמעוררים תחושה של כאב והם הדבר בו יש לטפל באופן מיידי.

סתימה של חורים בשיניים זו חוויה לא נעימה, לא למבוגרים ולא לילדים

סתימה של חורים בשיניים זו פעולה שחייבים לבצע באופן מיידי, במידה ומתפתח חור ודלקת בשן. הזנחה והתעלמות, לא רק שיביאו להתפתחות של כאב לא נעים, אלא אלו יכולים גם להוביל לריקבון של השן. משום כך, לא היינו ממליצים לכם להתעלם מהתופעה. את הסתימה מבצעים בקליניקה מסודרת, באמצעות חומרים מיוחדים, סטרילים, שעוזרים לנו לאטום את החור ולנקות את המקום בו הצטברו חיידקים.

את הסתימה מבצעים לאחר הזרקה של חומר הרדמה לעצבים הסמוכים למקום הסתימה. התחושה של המטופל היא של נימול או חוסר תחושה במקום בו הוחדר החומר. יש מי שאפילו מתקשים לדבר פרק זמן מסוים, פשוט משום שהחומר משפיע במידה מסוימת על השרירים של הפה באותו מיקום.

אבל, למרות השימוש בחומר ההרדמה, עדיין עלולים להיות כאבים לאורך הטיפול ובעיקר, החשש מהטיפול, יכול להוביל לניסיון של המטופל למנוע את המשך הטיפול, מה שמקשה על גורמי המקצוע לסיים את התהליך.

שיתוף הפעולה של המטופל הוא הכרחי להשלמת הטיפול

ילדים צעירים וגם מבוגרים, נוטים להפריע למהלך הטיפול לא בהיכרח בגלל שהם לא מבינים את חשיבות הטיפול או בעקבות פער מנטלי. טיפול שיניים הוא באמת לא נעים. גם אם בסופו של דבר הטיפול ייטיב עם המטופל, אין ספק שמדובר על חוויה לא נוחה ואפילו כואבת.

בקרב ילדים האתגר מורכב אפילו יותר. בעוד מבוגרים יכולים להביא את עצמם לשיתוף פעולה בדרך כלל, ילדים מביעים הרבה פעמים התנגדות חריפה, מה שיכול להפריע למהלך הטיפול ובמקרים מסוימים, אפילו להוביל לפציעה של המטופל בשוגג.

גז צחוק מאפשר לנו לעזור למטופל לעבור את הטיפול בהצלחה

גז צחוק הוא חומר מיוחד, אותו יש לתת רק בהשגחה של רופא שיניים מומחה, אשר קיבל אישור מיוחד להשתמש בחומר הזה. גז צחוק הוא חומר הרדמה שמייצר תחושת עירפול ולא ממש מרדים את המטופל באופן מלא. כך, בחסות הטשטוש, אפשר לטפל בילד או בילדה, בלי שאלו יחוו תחושה לא נעימה ובלי להפריע להמשך הטיפול.

אם אתם חוששים מההשפעה של החומר לטווח הארוך, אל דאגה. השפעתו של החומר מתפוגגת עם תום הטיפול. החומר לא מזיק ונמצא בשימוש של רופאי שיניים רבים בארץ ובעולם.

לקבלת טיפול רפואי מקצועי, על ידי רופאת שיניים מומחית לילדים, אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם ד"ר מרוות חורי.