היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

מה זה ציפוי שיניים קומפוזיט ומתי הוא מומלץ?

צילום:freepik

מחפשים את הדרך להעניק לשיניים שלכם מראה מושלם כמו של כוכבי קולנוע? ציפוי שיניים קומפוזיט ישיג בעבורכם מראה אסתטי מושלם. כל שעליכם לעשות בכדי ליהנות מחיוך לבן ובוהק זה לפנות אל מרפאת שיניים שמתמחה בתחום ולתאם את הטיפול. חשוב לציין שיהיה עליכם לבצע את כל טיפולי השיניים הדרושים טרם התקנת הציפוי. לאחר ההתקנה טיפולי שיניים הופכים מורכבים יותר. ציפוי שיניים קומפוזיט יעניק לכם 5 עד 10 שנים של חיוך מושלם.

מהו ציפוי שיניים קומפוזיט ואיך מרכיבים אותו?

כאשר מטופל מגיע אל מרפאת השיניים מסיבות אסתטיות ומבקש לעצמו חיוך מושלם הרופא ממליץ בהתאם למצב השיניים על טיפולי יישור, הלבנה וציפוי. הצעד הראשון יהיה ביצוע כל טיפולי השיניים הדרושים (סתימות, טיפולי שורש, כתרים, שתלים, ניקוי אבנית ועוד). רק כאשר השיניים בריאות, ישרות וסימטריות ניתן לצפות אותן בציפוי שמעניק מראה אחיד, לבן ובוהק.

ציפוי שיניים קומפוזיט הוא שכבת למינציה עדינה בעובי של עד 0.3 מילימטר שמיוצרת מחומר סינטטי עמיד (אותו החומר משמש גם למילוי שיניים). את הציפוי הרופא מתקין בחלק הקדמי של השיניים (החותכות, האמצעיות, הצדדיות, הניבים). החיבור של הציפוי אל השיניים מתבצע באמצעות דבק חזק במיוחד. ציפוי קומפוזיט יהיה עמיד מאוד ואינו צפוי להתנתק או להישבר בקלות עד 10 שנים.

הכנה לקראת תיקון קוסמטי של השיניים

רופאי שיניים מבצעים היום טיפולים גם מסיבות אסתטיות אך בראש ובראשונה הם רופאים עם מחויבות לשמירה על בריאות הפה של המטופל. על כן, רופא שיניים אחראי לא יבצע טיפול אסתטי מבלי לוודא תחילה שהפה כולו מטופל נכון מבחינה בריאותית. הרופא מטפל תחילה בכל מפגעי העששת, מבצע בדיקה יסודית שכוללת גם צילומים ומפנה את המטופל לניקוי אבנית אצל שיננית. הדבקת הציפוי מומלצת רק כאשר הפה כולו בריא.

כמה זמן דורש הטיפול?

הדבקת ציפוי לשיניים קומפוזיט דורש פגישת טיפול אחת במרפאה. משמעות הדבר בעבורכם היא שאתם נכנסים אל המרפאה עםציפוי שיניים קומפוזיט לחיוך לבן השיניים הנוכחיות שלכם ויוצאים ממנה עם חיוך מושלם. הטיפול מתחיל בניקוי יסודי של השיניים אותן נרצה לצפות. הניקוי מתבצע עם אבן ספוג ורצועת כרסום. הרופא יאלחש את האזור המטופל ויבודד אותו. כעת הרופא מורח חומצה על האמייל של השן למשך כ-20 שניות ולאחר מכן את הדנטינה ל-10 שניות נוספות. שטיפה במים מעבירה אותנו אל השלב הבא בו נייבש את האמייל ונשאיר את הדנטינה במצב לח.

כעת אנו מגיעים אל שלב ההדבקה בו הרופא מורח את הדבק על השיניים ויוצר מצב של פוטו-פולימרזציה בעזרת מזרק מיוחד. הציפוי מודבק בצורה מדויקת על השיניים בטכניקה של ריבוד שכבתי. לבסוף הרופא מנקה את השיניים, מורח חומר איטום ומבצע זיגוג סופי (פולימריזציה). כעת אתם מוזמנים להתבונן במראה.

3 טכניקות של ציפוי שיניים

רפואת השיניים המודרנית יודעת להציע 3 שיטות לציפוי שיניים אסתטי : ציפוי למינייט, ציפוי לומינירס וציפוי שיניים קומפוזיט. לביצוע הטיפול כדאי לפנות אל רופא שמבצע לפחות 2 מהטיפולים. רק כאשר הרופא מסוגל להציע לכם יותר מאופציה אחת לטיפול תוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים ייעוץ אובייקטיבי.

יתרונות של ציפוי קומפוזיט

  1. עמידות גבוהה של הציפוי בפני שחיקה
  2. אורך חיים של 5 עד 10 שנים
  3. אפשרות להשלים את הטיפול כולו בפגישת טיפול אחת
  4. הסתגלות מהירה שאינה דורשת שינוי בהרגלי האכילה
  5. מחיר זול יותר בהשוואה לציפויים אחרים

בהשוואה לציפוי שיניים מבוסס חרסינה הקומפוזיט נחשב קל יותר לתיקון וחידוש במקרה של שבר או נזקי שחיקה. האפשרות לבצע תיקון נקודתי מהווה יתרון משמעותי על פני ציפויים אחרים.

כמה זמן מחזיק מעמד הציפוי?

לאחר התקנה מוצלחת של ציפוי קומפוזיט אתם צפויים ליהנות מחיוך מושלם במשך 5 עד 10 שנים. כאשר הציפוי הנוכחי כבר אינו תקין ההמלצה היא החלפתו בציפוי חדש. מקרים של שבר בציפוי נדירים. במקרה של מעשנים יש לציפוי נטייה לספוח צבע צהוב כך שנדרשת החלפה תכופה יותר. שחיקה של השיניים על ידי המטופל גורמת נזק לציפוי וגם במקרים אלו יהיה צורך בהחלפה מוקדמת של הציפוי.

שימו לב, הסרה של הציפוי הנוכחי לטובת התקנת אחד חדש  אינה פוגעת בשיניים או כרוכה בכאב. לא יהיה צורך בכרסום של השיניים או פגיעה בשכבת האמייל.

האם אפשר לאכול הכול עם הציפוי?

התקנת ציפוי קומפוזיט אינה דורשת שינוי בהרגלי האכילה. לאחר תקופה קצרה מאוד של הסתגלות והתבססות ההדבקה ניתן לחזור לאכול הכול. ההליך כולו מתבצע בפגישת טיפול אחת בקליניקה. לא צפויה רגישות בשיניים באכילת אוכל קר, חם או קשיח. יש לציין שציפוי קומפוזיט רגיש לשינויי צבע בשל היכולת שלו לספוג פיגמנטים. על מנת למנוע הצהבה של הציפוי יש לבצע טיפול ניקוי ומעקב (פוליש) אחת לשנה.

אלו חסרונות יש להליך?

עישון ידוע כגורם עיקרי לבעיות חניכיים, נזקי שיניים ופגיעה אסתטית בחלל הפה. אם אתם מעשנים כדאי שתדעו שציפוי קומפוזיט עלול לאבד במהרה את הברק שלו בגלל העישון. אלו שמרבים בשתיית קפה ושאר משקאות בעלי צבע כהה עלולים לגלות שהמשקאות הכהים צבעו את הציפוי. נדגיש שאפשר לבטל כמעט לחלוטין את החסרונות כאשר מקפידים על היגיינה ומבקרים במרפאת השיניים אחת לחצי שנה לטובת ניקוי.

כמה עולה להתקין ציפוי קומפוזיט?

מחיר של ציפוי שיניים קומפוזיט מתחיל מ-500 שקלים לשן ומגיע עד 1,500 שקלים לשן. המחיר אינו כולל את הבדיקות התקופתיות ואת הניקוי השנתי. אתם צפויים ליהנות מההשקעה שלכם במשך 5 עד 10 שנים. שבירה של הציפוי או התנתקות מהמקום אינם נפוצים. במעט המקרים בהם הציפוי בכל זאת מתנתק ממקומו אפשר יהיה להדביק אותו בקלות בחזרה.

 

 

 

Exit mobile version