Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

סוגי השתלות שיניים

קרדיט תמונה: freepik

תחום רפואת השיניים הולך ומתפתח וניתן לראות זאת בסוגי הטיפולים השונים המוצעים כיום בתחום השיקום והאסתטיקה של הפה ובפרט של השתלות שיניים. אם בעבר היו נהוגות שיטות ספורות בלבד של סוגי השתלות שיניים, הרי שכיום ניתן למצוא מספר שיטות חדשות. עם ההתפתחות של התחום פותחו גם שיטות אשר מותאמות בהתאם לרצון של כל מטופל, לצפיפות של העצם שלו, למבנה הלסת שלו ועוד. חשוב לדעת כי לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה וחשוב להכיר את השיטה על יתרונותיה וחסרונותיה טרם מקבלים החלטה לגבי השיטה הנכונה והמתאימה לכם. כמובן שחשוב גם לבחור את מרפאת השיניים ורופא השיניים הטובים ביותר בתחום השתלות שיניים לביצוע ההליך. ד"ר מאיר ממרייב ידוע כרופא שיניים מקצועי ומומחה בתחום השתלות שיניים.

 

השיטה הקלאסית

שיטת השתלת שיניים הקלאסית היא למעשה השיטה אשר מורכבת משני שלבים, כאשר בשלב הראשון מחדירים את השתלים הדנטליים ללסת ובשלב השני מעמיסים את המבנה ומשקמים שיניים חסרות באמצעות תותבות, כתרים או גשרים. בין שני השלבים הללו יש תקופת המתנה של בין 3 חודשים לחצי שנה. יש יתרונות רבים לשיטה זאת לרבות סיכויי ההצלחה שלה והחסרונות של השיטה הם בעיקר העובדה שיש צורך בזמן המתנה ארוך בין שני השלבים.

 

שיטת All On 4

שיטה נוספת להשתלה היא השיטה המדוברת המאפשרת לרופא מקצועי ומוסמך בתחום לבצע השתלה מיד לאחר עקירת השן הפגועה. בשיטה זאת משתילים 4 עד 6 שיניים באותו הזמן. השיטה קיבלה את שמה וזאת בשל ארבעת השלבים שלה שהם: עקירה של השן הפגועה, הכנסת השתל, החשיפה של השתל וההתקנה של המבנה על השתל.  היתרונות של השיטה הם בעיקר המהירות שלה והעובדה שהיא לא כרוכה בכאבים ומתבצעת ללא תפרים, אך החסרונות הם סיכויי ההצלחה שלה שנחשבים נמוכים יותר משיטות אחרות.

 

השתלת שיניים בזאלית

מדובר על שיטה אשר נחשבת כיום לשיטה מתקדמת ביותר והיא פותחה גם בכדי לתת מענה למטופלים שאינם יכולים לעבור השתלת שיניים מהסוג המוכר יותר. בשיטה זאת מבריגים את הבורג בצורה ישירה לעצם הלסת. ההסתמכות על עצמות הלסת המרכזיות מסייעות בכך שההשתלה תחזיק מעמד פרק זמן משמעותי שכן, הן לא נספגות ונעלמות כמו העצמות שעליהן יושבות השיניים. סוגי השתלים אשר בהם נעשה שימוש בהשתלה זאת מבטיחים פיזור של העומס בצורה שווה לאורך הלסת והניתוח מתבצע תחת טשטוש עמוק מבלי שמהטופל סובל מכאב במהלכו וזאת הודות להרדמה מקומית. את ההשתלה פורסים על גבי שמונה שתלים המצויים לאורך הלסת והשיטה מאפשרת את פיזור הלחץ.

 

השתלת שיניים ממוחשבת

השתלת שיניים ממוחשבת היא למעשה שיטה חדשנית, מתקדמת ומשוכללת בתחום שיקום הפה והלסת. באמצעות שימוש בהדמיה תלת ממדית של מערכת השיניים של המטופל, ניתן להתאים עבורו את הטיפול המדויק, היעיל והאיכותי ביותר. הטכנולוגיה אשר באמצעותה מבצעים את ההשתלה המדוברת מכונה טומוגרפיה והיא מאפשרת ליצור טכניקה של אבחון ממוחשבת אשר מספקת צילום רנטגן מקיף של שיני המטופל וכך מאפשרת בעצם ליצור תמונת עומק תלת ממדית של השיניים.

בעוד שהשיטה הרגילה להשתלת שיניים נעזרת בצילומים דו ממדיים או פנורמיים של פה המטופל, מה שמקשה על הרופא לראות את התמונה הגדולה, הרי ששיטה זאת מאפשרת לרופא לראות גם את המבנה האנטומי של הלסת וגם את שכבות השיניים עצמן. צילומי הסיטי למעשה פורסים את השיניים לפרוסות וכך מאפשרים לראות את המבנה הפנימי של השיניים ולהעריך את העובי והדחיסות של העצם.

השתלת שיניים ממוחשבת ללא ספק מהווה את השיטה המתקדמת והיעילה ביותר כיום בתחום השתלות שיניים.

 

Exit mobile version