Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

פלטות שקופות ליישור שיניים

קרדיט תמונה: freepik

לרוב כאשר אנחנו חושבים על פלטות ליישור שיניים אנחנו נזכרים באותם ילדים בבית הספר שהסתובבו עם התקני יישור שיניים בולטים ולא אסתטיים. יכול להיות שגם אתם נאלצתם לחוות את החוויה הזו ממקור ראשון ופשוט לא יכולתם להתמיד או שהשיניים השתנו שוב במהלך השנים.

אבל כפי שאתם בוודאי יכולים לשער, תחום האסתטיקה התפתח לא מעט מאז שהיינו ילדים וגם יישור שיניים הוא ממש לא מה שהיה פעם.

 

מה שונה בפלטות השקופות?

מעבר לצבע השקוף, אחד ההבדלים המהותיים בין ההתקנים האורתודנטים של פעם לבין הפלטות החדשות נעוץ בכך שהפלטה מותאמת לכל שן ושן. בזכות השינוי הזה לא רק שהטיפול עצמו קצר יותר, אלא שנוצר פחות לחץ על החניכיים והגירוי חלש הרבה יותר עד לא קיים.

כמו כן, חלק מהפלטות הישנות היו קשות להסרה והפעולה הייתה מלווה בריח לא נעים ושאריות אוכל שנדבקו אליה. במקרה של גשרים או סמכים המצב היה אפילו יותר גרוע: בדרך כלל הם היו צמודים לשיניים ולא היה ניתן להסיר אותם כלל, מה שלעיתים קרובות הקשה על לעיסה והנאה מהאוכל.

הפלטות השקופות ליישור שיניים מוסרות בקלות יתרה ולכן אינן מפריעות בזמן האוכל או בזמן צחצוח השיניים. יחד עם זאת, עדיין חשוב להקפיד על הרכבה שלהן במשך רוב שעות היום על מנת שהתהליך יצליח.

בזכות התכונות הללו, השימוש בפלטות השקופות ליישור שיניים אינו גורם לתחושה של חוסר נוחות וירידה בביטחון העצמי באירועים חברתיים ותוכלו להסיר את הדאגה הזו מליבכם.

למידע נוסף על יישור שיניים שקוף: דוגמאות לפני ואחרי, מחירים וגלריות – לחצו כאן >>

 

כיצד הטיפול מתבצע בפועל?

אחת הטכניקות הפופולאריות ביותר כיום היא פיתוח של חברת אינויזליין (Invisalign) שעושה שימוש בקשתיות שקופות. כאמור, הקשתיות מותאמות לכל שן באופן בלעדי ונוצרות לאחר צילום שיניים ושליחתו למעבדות החברה בחו"ל. בחברה מבצעים הדמיה תלת ממדית של השיניים על פיהן נבנות הקשתיות ונשלחות חזרה לארץ.

הקשתיות עשויות מפולימר סינטטי ובטוח לשימוש שאינו פוגע בגוף.

מכיוון שמדובר בסדרה של קשתיות, יש להחליף אותן בערך כל שבועיים עד שכל השיניים יתיישרו והתוצאה תיראה אחידה.

הקשתיות עצמן יושבות במבנה דמוי פלטה, כך שמכל בחינה אחרת הן מתפקדות כמו הפלטה המוכרת לנו, רק בצבע שקוף.

 

למי מתאים יישור שיניים באמצעות פלטות שקופות?

יישור שיניים שקוף מתאים למבוגרים ולרוב המקרים הנפוצים בהם נדרש יישור שיניים. לדוגמה, שיניים בקו לא אחיד, רווחים גדולים בין השיניים או שיניים צפופות במיוחד.

 

כמה זמן נמשך הטיפול והאם הוא בטוח?

הטיפול נמשך בין מספר חודשים לשנתיים. תלוי במצב הפה. על מנת להעריך את זמן הטיפול באופן מדויק יותר, יש להגיע לפגישת ייעוץ עם הרופא המטפל.

מבחינת בטיחות הטיפול, הטיפול אושר על ידי ה-FDA, מנהל הבריאות והתרופות האמריקאי. כיום יש לא פחות מ-4 מיליון איש אשר מטופלים או טופלו בשיטה. מלבד זאת השימוש בשיטה דורש הכשרה מיוחדת במטה החברה.

 

כמה עולה הטיפול?

הטיפול אינו יקר באופן משמעותי מטיפול באמצעות פלטה או גשר רגילים. יחד עם זאת, ממש כמו עם זמן הטיפול, על מנת לקבוע את המחיר המדויק עליכם להגיע לפגישת הייעוץ. המחיר תלוי בין היתר במצב הראשוני של השיניים המשפיע בתורו על משך הטיפול.

מעבר לכך, לרוב נעשה מאמץ על מנת להקל על המטופל ולאפשר לו לשלם על הטיפול באופן גמיש יחסית.

 

לסיכום

אם עד כה פחדתם מיישור שיניים למבוגרים, במיוחד בכל מה שקשור לאופן בו הסביבה תגיב אליו, יישור שיניים באמצעות פלטות שקופה הוא פתרון  שיכול להתאים לכם ולהחזיר את החיוך המושלם במינימום מאמץ מצדכם.

Exit mobile version