היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

רופאת שיניים טובה, איך בוחרים?

בעבר, הייתה לכל משפחה מרפאת שיניים קבועה אותה איש לא העלה בדעתו להחליף גם כאשר המשפחה לא קיבלה מענה מלא. כיום כאשר ישנה מודעות גבוהה לקשר בין רמת המקצועיות של הרופאה לבין איכות הטיפול – איש אינו ממהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. ההבדל בין רופאת שיניים טובה לבין רופאה פחות טובה עשוי לבוא לידי ביטוי באבדן של שן שאפשר היה להציל. אל תמהרו לאשר לרופא לעקור לכם שיניים מבלי לוודא שזהו אכן הפתרון הנכון ביותר. אם חשוב לכם לטפל בשיניים שלכם בצורה הטובה ביותר (טכניקות טיפול מודרניות) והאסתטית ביותר – אנחנו כאן בכדי להסביר איך בוחרים נכון את מרפאת השיניים הבאה.

מחיר, מיקום, תעודות, המלצות, גודל המרפאה – מה הכי חשוב?

רופאת שיניים מקצועית וטובה אינה בהכרח היקרה ביותר או הזולה ביותר. בתחום כמו רפואת שיניים מחירים זולים מעידים לרוב עלכיצד בוחרים רופא שיניים מקצועי טיפול לא מקצועי, רופא לא מוסמך, חומרים זולים או שיטות עבודה מיושנות. על טיפול זול אתם עלולים לשלם ביוקר כך שנמליץ שלא לבסס את בחירת המרפאה רק על מחירים זולים או גבוהים.

מיקום של מרפאת שיניים אינו מעיד בהכרח על איכות הטיפול או טיבו. ייתכן שדווקא בפריפריה או בערים סמוכות לערים גדולות ומרכזיות תמצאו את המרפאות הטובות ביותר. אל תסיקו באופן אוטומטי שרופאת שיניים בתל אביב תהיה טובה יותר מרופאת שיניים שנמצאת בעיר בת ים או בעיר חולון.

המלצות של מטופלים קודמים אכן יכולות להיות כלי שימושי לבחירה נכונה. ההמלצות מעידות על המקצועיות של הרופא ועל החוויה של המטופל, אך חשוב לזכור שהחוויה של המטופל היא אישית. יכול להיות מצב בו רופא שיניים שמבחינת חברכם הוא מצוין יהיה בעבורכם מנוכר ולא עדין מספיק. מה שלאדם אחר מתאים ונוח עלול להיות כואב ולא נעים בעבורכם. כדאי לזכור שיש הבדל בין סף הכאב מאדם לאדם.

הגודל שלך המרפאה והעיצוב אינם בהכרח מעידים על טיב הטיפול. אם חשבתם היום שרק מרפאות מצליחות משקיעות בעיצוב של המתחם – דעו שישנם לא מעט מקרים בהם רופאי שיניים מתחילים וחסרי יידע מפעילים מרפאות גדולות ומעוצבות. אל תמהרו לבסס את הבחירה שלכם רק על הקנקן מבלי לבדוק מה יש בתוכו. ייתכן ודווקא במרפאה קטנה תמצאו רופאת שיניים מקצועית, מנוסה, אכפתית ועדינה.

האם כדאי לבחור לפי ותק ותעודות?

ניסיון הוא ללא כל ספק פרמטר חשוב כאשר בוחרים רופאת שיניים, אך חשוב שתדעו שישנם רופאים צעירים שמפגינים יידע רב ויכולות מרשימות. דווקא הרופאים הצעירים יהיו לעתים יותר בקיאים בטכניקות טיפול חדשות. רפואת השיניים מתקדמת בקצב מהיר כך שהגיל של הרופא והוותק אינם מהווים גורם מכריע. באשר לתעודות שתלויות על קירות המרפאה, נרצה כמובן לוודא שהרופא אכן מוסמך ומומחה, אבל לא נבסס את ההחלטה שלנו רק על פיסת נייר.

אז איך באמת בוחרים נכון?

על רופאת השיניים בה תבחרו להיות בראש ובראשונה בעלת יחסי אנוש טובים. עליכם לבחון אותה כאדם. כאשר אנחנו פונים אל רופא נצפה לחמלה, אמפתיות ומסירות יותר מאשר לתשובה מקצועית ישירה ומהירה. רופאת שיניים טובה תהיה כזו שמקפידה להעניק לכל המטופלים שלה יחס סבלני, אכפתי, אדיב ומתחשב.

כעת לאחר שאתם בטוחים במסירות של הרופאה למטופלים שלה, תוכלו לבחון גם את ההיבטים המקצועיים. נרצה לשים דגש על האחריות של הרופאה כלפי המטופלים שלה, ההכשרה שלה והנכונות שלה להכיר טכניקות טיפול חדשות. רופאה שמקפידה להתפתח מבחינה מקצועית מעידה על מסירות למטופלים. היא מבקשת לעצמה את היכולת להעניק למטופלים שלה את הטיפול הטוב ביותר, רופאת שיניים כזו אתם רוצים.

רופאה מקצועית ומסורה אינה מתנערת מאחריות גם כאשר הטיפול מסתבך או שהמטופל מתקשר אליה מחוץ לשעות העבודה בעקבות כאבים. על הרופאה לדאוג להיות זמינה בעבור המטופלים שלה, לתת מענה בהתאם לצורך ולעקוב אחר ההחלמה.

מה עוד מאפיין רופאת שיניים טובה?

דקדקנות ויסודיות הן שתי תכונות נוספות שנרצה למצוא ברופאת השיניים שלנו. ניתן לזהות את התכונות הללו כבר במהלך הפגישה הראשונה. רופאת שיניים טובה תקפיד לבצע בדיקה יסודית ותערוך תשאול אודות ההיסטוריה הרפואית שלכם. היא תנהל עמכם שיחה בנינוחות ללא לחץ של זמן ומבלי לזרז אתכם. נצלו את השהייה בקליניקה להתרשמות מסביבת העבודה, סדר וארגון, ניקיון והקפדה על היגיינה אישית וסטריליזציה.

רופאי שיניים שאכפת להם

בחירה נבונה תהיה רופאי שיניים שאכפת להם מהבריאות של הפה שלכם והבריאות הכללית. האכפתיות תבוא לידי ביטוי בהדרכה לצחצוח שיניים נכון ופעולות שכדאי לכם לעשות בכדי לצמצם נזק עתידי בשיניים. רופא אכפתי ישקיע בכם עוד מספר דקות ויסביר איך אפשר להסיר טוב יותר את רובד החיידקים בכל צחצוח שיניים.

היכרות עם שיטות טיפול חדישות

בשנים האחרונות רפואת השיניים מתייחסת גם לאסתטיקה של הפה. חלק מטיפולי השיניים שמתבצעים היום בקליניקות המובילות משרתים מטרות אסתטיות. אם חשוב לכם לשמור על חיוך לבן ובריא או לשפר את המראה של השיניים – פנו אל מרפאה שמבצעת טיפולי הלבנה, ציפוי שיניים ויישור שיניים למבוגרים. עם הרופא הנכון אתם לא תפסיקו לחייך. אל תדחו למחר טיפולי שיניים שאתם יכולים וצריכים לבצע כבר היום.

הגיע הזמן להחליט

תמיד כדאי לקבל את ההחלטה רק לאחר ביקור בקליניקה למטרת בדיקה או קבלת טיפול ראשוני. הקשיבו לאינטואיציה הפנימית שלכם, שימו לב לתחושות שלכם במהלך הטיפול, קחו בחשבון את ההמלצות שקבלתם, תבחנו את המחירים ותסקרו את התעודות ותחומי ההתמחות של הרופאה. תבחרו לבסוף ברופאת שיניים שמדברת למטופלים בגובה העיניים, מסבירה את מהלך הטיפול, מרגיעה, לא שופטת ומתאימה את הטיפול הנכון לכל מטופל.

Exit mobile version