Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

רופא שיניים – איך תבחרו את הרופא הטוב ביותר?

מאת: צוות מומחי אתר www.t.co.il

שיניים הן מהאיברים החשובים בגופנו. אי הקפדה על תחזוקת השיניים באופן שוטף עלולה להוביל לנזק ארוך טווח ולצורך בטיפולים יקרים וממושכים.

יש החוששים מרופא שיניים, מהטיפול הפולשני בחלל הפה, מהכאב שנלווה לתהליך ומאי הנוחות בסיומו. לכן, הבחירה במי שבידיו תפקידו את בריאות השיניים שלכם צריכה להיעשות באופן מושכל. לרוב אין מדובר בטיפול חד-פעמי אלא בסדרת טיפולים, ולכן כדאי למצוא רופא שיניים מומלץ ומקצועי, שהמטופל יוכל לסמוך, ולתת אמון במקצועיותו. בעת בחירת רופא שיניים שיהא שותף לדרך וילווה אתכם לאורך שנים, יש כמה שיקולים שכדאי לתת עליהם את הדעת.

דברים שחשוב לשים לב אליהם בבחירת רופא שיניים

מקצועיות – שיקול בסדר עדיפות עליון. על המטופל לוודא כי בהיבט המקצועי הרופא שבו הוא בוחר מיומן ומנוסה בתחום התמחותו, כי יעניק לו טיפול מיטבי, תוך שימוש בחומרים האיכותיים ביותר. על מקצועיותו של רופא שיניים אפשר לעמוד דרך המלצות ממכרים, ודרך שאילת שאלות מקצועיות כמו למשל על הציוד שבו עושה רופא השיניים שימוש, החומרים שעימם הוא עובד, אודות שיטות הטיפול ועוד.

מומחיות – תחום רפואת השיניים מתחלק לתת-התמחויות כמו רפואת פה ולסת, אורתודנטיה וכדומה. כאשר בוחרים ברופא שיניים לביצוע טיפול מסוים, חשוב לוודא כי זה תחום מומחיותו. אם נדרשים טיפולים נוספים, מצופה מרופא השיניים שיפנה לרופאים בעלי מומחיות בתחום הספציפי.

יחס רופא-מטופל – לצד ההיבט המקצועי, חשוב לא פחות שהרופא יהיה ידידותי ומסביר פנים למטופל. האינטראקציה שבין המטופל לרופא היא בעלת השפעה מהותית על תחושת המטופל. חשוב שרופא השיניים יגלה סבלנות ואמפתיה, יסביר למטופל לגבי הטיפול ויתעניין בשלומו במהלך הטיפול. כל אלה נוסכים רוגע וביטחון ומגבירים את האמון של המטופל ברופא.

יחס הצוות המטפל – בכל מרפאת שיניים צוות המסייע לרופא, עימו נמנים סייעת השיניים, פקידת הקבלה. יחסי אנוש טובים של חברי הצוות, אדיבות ושירותיות מסייעים ליצירת תחושה טובה ונינוחה אצל המטופל.

עיצוב המרפאה – גם שיקול זה משפיע בקבלת החלטה. ככלל, מטופלים יעדיפו מרפאה בעלת מראה מזמין ונעים, כזו שיש בה פינת ישיבה נוחה. הריח העומד בקליניקה אף הוא בעל חשיבות – במרפאות רבות ריח לא נעים של חומרי חיטוי, שימוש במטהר אוויר יכול לסייע להגברת תחושת הנוחות של המטופלים.

המלצות – זהו ערוץ כדאי לקבלת חוות דעת על רופאי שיניים. רצוי להתייעץ עם חברים ובני משפחה ולקבל מהם המלצות על רופא השיניים שאצלו הם מטופלים. המלצות ממקור ראשון עדיפות על אלה שתקראו באינטרנט. דרך נוספת היא לגשת באופן עצמאי אל המרפאה המומלצת, להתרשם מהרופא, מהמרפאה ומהמכשור. לאחר שקיבלתם שֵׁם של רופא מומלץ תוכלו לבדוק ברשת אם הוא חבר בהסתדרות רופאי השיניים או משתייך לארגון רפואי גדול, לברר לגבי הוותק של המרפאה וכדומה.

עלות – ככלל, יש להביא בחשבון שעלויות טיפולי שיניים הן גבוהות. מומלץ להימנע מפרסומים אטרקטיביים על טיפולים במחירי מבצע או בעלויות נמוכות במיוחד, שכן על תשלום זול עשויים לשלם ביוקר בהמשך. חפשו את הרופא שמנהיג מדיניות תשלום הוגנת, ואשר מחיריו הם בממוצע.

קרבה למקום מגורי המטופל –  מטופל אשר מעוניין להקל על עצמו יבחר במרפאה קרובה לביתו אשר שעות הטיפול בה נוחות וזמינות עבורו.

 

מדוע כדאי ללכת לרופא שיניים פרטי

אומנם, לרופא שיניים המקבל במסגרת קופת החולים יש יתרונות, אך רבים מעדיפים טיפול אצל רופא שיניים פרטי איכותי. אלה השיקולים המנחים בבחירה כזו:

זמינות – בטיפול שיניים פרטי לוח הזמנים גמיש והתורים מרווחים יותר. כמו כן המטופל אינו נדרש לחכות בזמני המתנה שמאפיינים את רפואת השיניים הציבורית.

משך זמן הטיפול – בשעה שברפואה הציבורית טיפולי שיניים נקבעים בסמיכות זה לזה, בטיפול פרטי הרופא מקדיש למטופל זמן רב יותר, אינו ממהר ומאריך בהסבר.

קשת של טיפולי שיניים – רופא שיניים פרטי מציע מגוון רחב של טיפולים שאינם מוצעים בהכרח בקופת החולים, דוגמת שיקום הפה, הלבנת שיניים ועוד.

טיפול מיטבי – היות שטיפול אצל רופא שיניים פרטי יקר יותר בדרך כלל, המטופל יכול להיות סמוך ובטוח כי יקבל תמורה מלאה עבור כספו, בשימוש במכשור המתקדם ביותר, בשיטות טיפול חדישות ובחומרים איכותיים.

 

Exit mobile version