Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

שיניים בריאות זה לא מיתוס

קרדיט תמונה: pexels

שיניים בריאות, לבנות ומושלמות היו מאז ומעולם סמל ומיתוס לדבר שקשה להשיגו, אך כולם רוצים לחייך כמו כוכבי וכוכבות הקולנוע והדוגמניות המפורסמות עם השיניים הצחורות והחיוך שנראה כמו מיליון דולר. לכן, חשוב לדעת כי שיניים בריאות ולבנות זה לא מיתוס, וכיום יש בתחום רפואת השיניים והאורתודונטיה מגוון שיטות, חומרים וטיפולים שנועדו להשיג את המראה המבוקש של שיניים בריאות ויפות, כלומר השגת החיוך המושלם.

כדי להשיג את המראה של שיניים בריאות יש להקפיד על צחצוח שיניים, עדיף בבוקר ובערב,  וחשוב לבקר אצל השיננית לפחות פעמיים בשנה כדי להסיר אבנית ורובד של חיידקים שהצטברו על השיניים, לנקות את חלל הפה, לשמור על היגיינה בחלל הפה, לטפל בדלקות שונות בחניכיים, למרוח פלואוריד כדי להפחית רגישות למאכלים ולמזון קר או חם ועוד. בנוסף, יש להגיע לביקורת אצל רופא שיניים מומחה כדי לאתר בעיות בזמן ולטפל בהן לפני שהן הופכות למורכבות ולמשמעותיות מבחינת הפגיעה בשיניים ובחניכיים.

 

שיניים לבנות לא בהכרח גם בריאות

המיתוס הרווח בקרב אנשים בכל הגילים הוא ששיניים לבנות וצחורות הן עדות לשיניים בריאות. אם שואלים את רופאי השיניים המומחים מתגלה תמונה מעט שונה, ואכן השיניים הלבנות נחשבות לבריאות, אך יש לבצע טיפולים משמרים ומשקמים כדי לשמור על בריאותן, ולא להסתפק רק בשיטות ובחומרים ייעודיים להלבנת השיניים כדי להשיג את המראה האסתטי עליו כולם חולמים.

לפני שמבצעים הלבנת שיניים בשיטה זו או אחרת, בבית או בקליניקה של רופא השיניים, יש לטפל בחלל הפה, בחניכיים וכמובן בשיניים. בביקורת אצל הרופא המומחה בודקים היטב את השיניים והחניכיים על מנת לאתר מחלות ובעיות נפוצות וכדי לתכנן טיפול מותאם אישית לשיקום חלל הפה. רופא שיניים מתמחה בטיפולים משמרים כמו טיפולי שורש, שחזור סתימות, עקירות כירורגיות, כתרים ועוד, בנוסך המומחה לרופאת שיניים מבצע טיפולי אסתטיקה כדי להשיג שיניים בריאות ולקבל את החיוך המושלם, ובהתאם לצורך המומחה מבצע ניתוחים מורכבים וטיפולי מתקדמים לשיקום הפה, לרבות יישור שיניים לילדים או למבוגרים.

לאחר סדרת טיפולים משמרים, שיקומיים ומניעתיים מתחילים בתוכנית הטיפול האסתטית כדי להשיג את החיוך המושלם עם שיניים לבנות, וכמובן גם בריאות. אין לנסות לקצר תהליכים כדי להשיג חיוך עם שיניים בריאות וחבל על הכסף של הלקוח אם מבצעים טיפולי אסתטיקה לפני הטיפולים הנדרשים לשמירה על בריאות השיניים והחניכיים.

 

איך משיגים את החיוך המושלם עם שיניים בריאות?

הדרך הנכונה, הבטוחה והמהירה ביותר להשגת שיניים בריאות היא בחירת מומחה לרופאת שיניים, הקפדה על צחצוח שיניים פעמיים ביום לפי הוראות השיננית או הרופא, שמירה על תזונה בריאה ומאוזנת, הפסקת עישון וחשוב לבצע יישור שיניים על ידי אורתודנט מומחה. יש כיום שיטות חדשניות ומקדמות המאפשרות לעבור יישור שיניים מהיר, לדומה שיטת אינויזליין המקצרת את משך הטיפול ומבוססת על קשתיות שקופות שקשה להבחין בהן. שיטה זו מומלצת לבני נוער ולמבוגרים המעדיפים להסתיר את יישור השיניים שהם עוברים.

בנוסף, חשוב להגיע לפחות פעמיים בשנה לשיננית ולביקורת אצל רופא שיניים מומחה. ככל שמתבגרים צצות בעיות חדשות כמו דלקות ואובדן שיניים, ובעזרת הרופא מתאימים את הטיפולים לשיקום הפה והשיניים ולהשגת המראה של שיניים בריאות.

Exit mobile version