Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

שיקום הפה: כל הפרטים החשובים

אם בעבר אנשים נאלצו להסתובב עם שיניים רקובות או ללא שיניים בכלל שחלקן נשרו כתוצאה מריקבון, הרי שכיום, הודות לקדמה הטכנולוגית ולחדשנות ולניסיון הרב שנצבר בתחום, ניתן לבצע תהליכי שיקום פה מורכבים ולהחזיר לאנשים את הסיבה לחייך ולהראות טוב עם שיניים איכותיות וחזקות יותר מתמיד.

למה מתכוונים בשיקום הפה?

שיקום הפה מתמקד בטיפולים של השתלות, כתרים, גשרים ותותבות להתמודדות וכמענה למגוון רחב של בעיות הן ברמה התפקודית והן ברמה האסתטית.
הפתרונות מוצעים בהתאמה אישית לכל פציינט, כך שאפשר לייצר היום מחומרים מתקדמים בעלי אמינות גבוהה המחקים את התפקוד ואת המראה הטבעי של השן והמטופלים מצידם נהנים מתוצאות ארוכות טווח ברמה הגבוהה ביותר.
אם אתם סובלים מבעיה בשיניים או אפילו איבדתם שן, כדאי לבדוק מה יש לעשות ואיך לשפר ולתקן את המצב עם כל החדשנות העכשווית והטיפולים המתקדמים.
הטיפולים המרכזיים שנכללים תחת שיקום הפה כוללים, בין היתר, כתרים דנטאליים המשמשים כמעין שחזור לשיניים שניזוקו, עברו פגיעה, סבלו מריקבון – לרוב משתמשים בהם לאחר טיפול שורש כאשר השחזורים היום דומים מאוד לדבר האמיתי ועשויים מזירקוניה משובחת.
כמו כן, ישנן תותבות שמחליפות שיניים או המגיעות כגשר נשלף שאפשר לנקות או להיות בלעדיו ועמו לפי בחירה כולל אפשרות לגשר קבוע.

שתלים דנטאליים הם חלק בלתי נפרד מפרוצדורות של שיקום הפה והם עשויים מחומרי גלם עמידים דוגמת קרמיקה או טיטניום ויכולים לשפר תפקוד משמעותי כמו בעיות נשיכה או במקום היעדר וחוסר שיניים ואפילו לפצות על בעיות אורתודנטיות למיניהן ולשפר את בריאות הפה, כמילוי לשיניים חסרות.
במקרים מסוימים ייעשה גם שימוש בציפויים למיניהם להשגת עיצוב מחודש ואסתטי של השן, למשל, בעקבות סתימות ישנות. תהליכי שיקום עשויים להשפיע על מראה הפה ותווי הפנים וכמובן על התפקוד התקין של האזור.

שיקום זמני או קבוע?

חשוב לדעת שבעקבות המלצת המומחים יתכן שיהיה צורך בשחזור פה מלא בעוד שבמקרים אחרים השיקום יתמקד רק באזור חלקי.
ישנו שיקום זמני בו מטפלים בתותבות זמנים או בשחזורים זמניים עד לשחזור קבוע. לרוב בעקבות טיפול שורש יהיה צורך לבצע כתר זמני ולאחר השגת מדידות מדויקות של השן יבוצע במעבדה כתר קבוע שיודבק לאזור.
כמו כן, בנושא של תותבות זמניות עד לפתרון לטווח הארוך של כתר או גשר קבועים. יש לקחת בחשבון שהפתרונות הזמניים בשל החומרים מהם הם עשויים מהווים פתרונות לפרק זמן מוגבל וגם לרוב תהיה תחושה של רגישות באזור עד הפתרונות הקבועים.
הקבועים עשויים, כאמור, מחומרים חזקים ובמקרים של שתלים מוכנסים בפרוצדורה לתוך העצם כך שהעצם למעשה מתמזגת עם השתל ומכאן היסוד היציב והחזק ותוחלת החיים הארוכה.
למרות החומרים החזקים בהם משתמשים, חשוב מאוד לבצע תחזוקה שוטפת ושמירה על היגיינת הפה על מנת לשמור על התוצאות לאורך זמן.

ישנם מומחים לשיקום הפה שמציעים תוכנית מקיפה של שתלים רב שלבית, אך גם יכולים להציע  תהליכי שיקום הפה ביום אחד בו מרכזים את כל הפרוצדורות ליום אחד בו מניחים את התותב הזמני ביום ניתוח ההשתלה וכדאי להיוועץ עם המומחה מה עדיף, כי כל מקרה לגופו. בכל מקרה, יש צורך להגיע לייעוץ ותכנון המבוססים על הדמיות על מנת להבין איך למקם את השתלים.

רצוי לקחת בחשבון את מהלך הריפוי של פרוצדורות מסוג שיקום הפה ולבחון כיצד אפשר להקל על הכאב ולקצר את תהליך ההחלמה מול הרופא כאשר לכל גישה יש את היתרונות שלה וההתאמה האישית למטופל היא קריטית להצלחה ולתוצאה.

Exit mobile version