Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

איזה תוספי תזונה תורמים לבריאות חלל הפה

קרדיט תמונה: Pixabay

שמירה על בריאות חלל הפה חשובה, אם רוצים למנוע עששת, מחלות חניכיים ובעיות בריאות אחרות. מלבד צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי ובדיקות תכופות אצל רופא השיניים, גם תוספי תזונה יכולים לעזור לנו לשמור על בריאות חלל הפה, ולספק לגופינו ולחלל הפה שלנו, רכיבים חיוניים.

אילו תוספי תזונה מתאימים למטרה זו, וכיצד יכולים לתרום לכם? ריכזנו כמה המלצות שכדאי לכם לבדוק ולשלב בהתאם לאורח חייכם הייחודי.

 

אומגה 3

ישנן הוכחות מחקריות לכך שחומצות שומן אומגה 3 חשובות מאוד לשמירה על בריאות הפה. חומצות שומן אלו נמצאות בדגים, אגוזים וזרעים וגם ניתן לצרוך אותן כתוסף תזונה. לחומצות שומן אומגה 3 יש תכונות אנטי דלקתיות, אשר יכולות לסייע במקרים של דלקות חניכיים. בנוסף הן יכולות למנוע יובש בפה, מה שעלול להוביל לעששת.

 

ויטמין C

ויטמין C הוא רכיב תזונתי חשוב, בעיקר אם רוצים לשמור על בריאות החניכיים. ויטמין C תורם לחיזוק רקמות החיבור אשר מחזיקות את השיניים במקומן, והוא תורם גם לתהליכי בניית עצמות ונימי דם בחניכיים ובשיניים. בנוסף הוא מסייע למניעת דלקות בחניכיים ועוזר לקדם את ייצור הקולגן, החיוני לחניכיים בריאות. באופן טבעי, ויטמין C זמין בפירות וירקות.

 

ויטמין K

ויטמין K עוזר לגוף לספוג סידן והכרחי לייצור אוסטאוקלצין, חלבון החיוני לבריאות העצם, לכן הוא תורם הן לעצמות החניכיים והן לשיניים עצמן. ויטמין K ניתן לצרוך באמצעות מזונות ירוקים כמו קייל, ברוקולי, אספרגוס וכרוב ניצנים.

 

ויטמין D

ויטמיןD  הוא רכיב חשוב אשר תורם רבות לבריאות הכללית, כולל בריאות חלל הפה והשיניים. הוא מסייע לגוף לספוג סידן, מרכיב חיוני לבנייה ושמירה על שיניים חזקות, הוא מסייע למניעת עששת ועשוי גם להפחית את היווצרותן של דלקות חניכיים. הוא תורם רבות להתפתחות תקינה של השיניים וכדי לספוג אותו בגוף יש להיחשף לשמש לפחות למשך 10 דקות ביום.

 

ליקוריץ

רבים אינם יודעים זאת אך ליקוריץ שימש במשך מאות שנים כתרופה טבעית עבור עששת ומחלות חניכיים. הוא מכיל תרכובות שיכולות לעזור להפחית את היווצרותן של דלקות בחניכיים ומקדם את ייצור הרוק, אשר יכול לסייע במניעת עששת.

 

הידעתם? גם שתיית מים יכולה לעזור

בנוסף לוויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא, גם מים יכולים לעזור לשמירה על בריאות הפה. שתיית מים עוזרת לשטוף חלקיקי מזון וחיידקים שעשויים לגרום לעששת ומחלות חניכיים. מים גם עוזרים לשמור על לחות הפה ולייצר כמות גדולה יותר של רוק, כאשר בכוחו של הרוק להגן על הפה ועל השיניים מפני עששת. תוכלו גם להוסיף למים תה ירוק, הכולל חומרים נוגדי חמצון, המסייעים במניעת התרבות חיידקים מחוללי מחלות בחלל הפה.

 

לסיכום,

את כל הרכיבים שציינו לעיל ניתן לצרוך בצורה טבעית על ידי מזונות, או חשיפה לשמש, במקרה של ויטמין D. אולם לא תמיד נקבל את הרכיבים הדרושים לנו בצורה זו, ולכן יעלה הצורך בחיזוק. כאן תוספי תזונה נכנסים לתמונה, וכיום ישנם לא מעט תוספים אשר יכולים לתרום המון לבריאות הפה.

אם גם אתם שוקלים לשלב תוספי תזונה בשגרת בריאות הפה שלכם, מומלץ לא להתפשר ולבחור תוספי תזונה איכותיים של אחת החברות המוכרות בשוק. כדאי לוודא שכל המוצרים של החברה מיוצרים ברמת איכות גבוהה, ומיועדים כדי לספק לגוף את כל הרכיבים התזונתיים שזקוק להם לשמירה על בריאות אופטימלית.

Exit mobile version