היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

חשיפת שתלים – מידע מלא ושימושי לקראת השתלה

 

השתלת שינייםהשתלת שיניים היא פתרון קסם בעבור אנשים שחסרות להם שיניים ואנשים שדרוש להם שיקום פה מקיף. את השתלת  השיניים מבצע רופא שיניים עם מומחיות בתחום לאחר בדיקת הכנה והרכבת תכנית שיקום מפורטת. ניתן לבצע השתלות שיניים בתהליך הדרגתי שכולל 3 שלבים או בהליך מהיר בו המטופל נכנס אל הקליניקה ללא שן ויוצא ממנה עם שתל מלא. חשיפת שתלים היא שלב הביניים בהליך ההדרגתי. זהו השלב בו הרופא חושף את השתל שהוחדר אל החניכיים לפני מספר שבועות ומתקדם אל השלב הבא בטיפול.

 

מה מתרחש בפה לפני חשיפת השתל?

טיפול השתלת שן שמתבצע בשיטה ההדרגתית מאפשר לחניכיים לנוח ולהחלים בין שלבי הטיפול. בשלב הראשון של הטיפול הרופא מבריג את השתל אל תוך עצם הלסת בהליך כירורגי. השתלים עשויים טיטניום איכותי ליצירת בסיס חזק עליו יולבש בסוף התהליך הכתר שמדמה שן טבעית. 3 השלבים בדרך אל שן במראה טבעי הם : התקנת השתלים, חשיפת שתלים, הרכבת כתרים.

בין פגישת הטיפול בה הרופא מחדיר את השתל לבין הפגישה בה הרופא חושף את השתל וממשיך את הטיפול נדרשת המתנה של 3-6 חודשים. ההמתנה מאפשרת לשתל לחדור את העצם ולהתמזג בה. האזור כולו מחלים ומתאחה במהלך ההמתנה כך שהמטופל מגיע את השלב הבא במצב מיטבי. חשוב לציין שהמטופל מקבל בינתיים שיניים זמניות שמתפקדות כמו שיניים רגילות לכל דבר.

 

מתי חושפים את השתלים?

הרופא קובע את המועד המתאים לחשיפת השתלים בהתאם למהירות ההחלמה של האזור. ישנם מקרים בהם מטופלים מוזמנים אל הקליניקה להמשך הטיפול כבר לאחר 3 חודשים ומקרים בהם נדרשת המתנה ארוכה של חצי שנה. חשיפת שתלים היא הליך בו הרופא מבליט את השתל שהוטמע היטב בחניכיים. השתל הוחדר אל העצם ובתקופת ההחלמה הוא מתכסה ברקמות חניכיים בריאות.

הרופא נדרש לבצע חיתוך קל בחניכיים על מנת לחשוף את השתל ולהכין אותו להרכבת העוגנים עליהם מלבישים את השיניים החדשות (הכתרים). על השתל מורכבת כיפה שמאפשרת את החלמת האזור ללא כיסוי של השתל ברקמות. הליך חשיפת שתלים מתבצע תחת הרדמה מקומית כך שהמטופל אינו מרגיש כל כאב. גם בסוף השלב הזה בטיפול הרופא מרכיב למטופל את השיניים הזמניות עד לשלב הבא בו יותקנו הכתרים.

 

 

 

מה עושים כאשר השתל לא נקלט?

המרפאות המובילות בתחום מציגות אחוזי הצלחה גבוהים מאוד. מעטים הם המקרים בהם שתלים אינם נקלטים, אך בכל זאת ישנם מקרים בהם במהלך חשיפת השתל הרופא מגלה בעיה. הקליטה של השתל והצלחת הטיפול כולו תלוי בגורמים גנטיים, סביבתיים ובריאותיים. אין פרוטוקול אחיד לכל המטופלים, תקופת ההחלמה אינה אחידה. שתלים לא נקלטים עקב זיהומים או דלקת באזור.

ישנם מקרים בהם ניסיון נוסף להשתלת שן באותו אזור מצליח. כך שגם כאשר ההשתלה נכשלת – אין משמעות הדבר שלא תוכלו ליהנות מפה מלא שיניים בריאות וחזקות. במקרים בהם השתל אינו נקלט וגורם לתגובה דלקתית, הרופא מסיר את השתל מהעצם על מנת לאפשר לאזור להחלים. לאחר החלמה מלאה של העצם ניתן לבצע ניסיון חוזר.

 

מתי ממשיכים בטיפול?

השלב הבא לאחר שלב חשיפת השתלים הוא השלב בו המטופל יוצא מהקליניקה עם שן חדשה. במידה והשתל נקלט היטב בעצם ואין כל סימן לתגובה דלקתית או זיהום – הרופא יתקין למטופל את הכתר שמשלים את הטיפול בתוך מספר שבועות. הליך השתלת שיניים דורש לעתים סבלנות והמתנה, אך בסופו של דבר כאשר המטופל יוצא מהקליניקה עם סט של שיניים בריאות וחזקות, הוא מסכים שהתוצאה מצדיקה את המאמץ.

 

מתי כדאי להשתיל שיניים?

  1. מצב של מחסור בשן אחת או מספר שיניים ללא פגיעה בשיניים סמוכות.
  2. הפסקת שימוש בתותבות נשלפות לטובת התקנת שתלים.
  3. לסת מחוסרת שיניים (השתלים מהווים בסיס להתקנת גשרים).
  4. תמיכה בתותבת קיימת קבועה.

 

יתרונות של שתלים דנטליים

רפואת השיניים המודרנית יודעת לתת מענה למצבים של מחסור בשיניים. היכולת להשתיל שיניים הביאה למהפכה בתחום. כיום ניתן לתת מענה מהר, מדויק, עמיד ואסתטי לשיקום הפה.  היתרונות של השתלים הדנטליים באים לידי ביטוי מבחינת אסתטית, הגנה על השיניים הסמוכות, נוחות, איכות חיים, עמידות וקבלת תמורה כספית מלאה.

אם אתם מבקשים לעצמכם את הפתרון האסתטי ביותר לשיקום הפה – השתלת שיניים היא ללא כל ספק התשובה. השתלים (יחד עם המבנה והכתר) נראים כמו שן טבעית ובריאה לכל דבר. כיום הכתרים מיוצרים בטכנולוגיה חדישה כך שלא ניתן להבחין שמדובר בשתל ולא בשן טבעית. שתלים עדיפים עם שן תותבת מבחינה אסתטית וגם בגלל היכולת שלהם למנוע ספיגת עצם בעתיד (בעיה נפוצה עם תותבות). הבחירה בשתלים חוסכת את הפגיעה בשיניים הסמוכות שמתרחשת בהתקנת גשר.

רק לאחר שתעברו בעצמכם השתלה של שן תבינו את התרומה הרבה של הטיפול לאיכות החיים. השתלים מחזירים את החיוך לפנים וממלאים אתכם בביטחון עצמי. השתלים מאפשרים דיבור, אכילה וחיוך בפה מלא בשיניים בריאות ויפות. כיום כאשר יש לשתלים שיעורי הצלחה של מעל 95% – כדאי לנסות.

 

האם חייבים לבצע טיפול הדרגתי עם חשיפת שתלים?

אם אתם מתכננים לבצע השתלה של שן אחת או מספר שיניים, אתם בוודאי כבר יודעים שקיימות מרפאות שמציעות השתלה מהירה ביום אחד. התקנת שתלים ביום אחד דורשת את ביצוע ההליך כולו בפגישת טיפול אחד. ההחלטה האם לבצע טיפול מהיר או טיפול הדרגתי מתקבלת על ידי הרופא המטפל והמטופל. הטיפול המהיר מקצר בצורה משמעותית את זמן ההחלמה אך הוא אינו מתאים לכולם (מותנה בכמות מספקת של עצם). כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל ולבסס את ההחלטה על שיקולים רפואיים ואסתטיים.

 

 

Exit mobile version