היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

כמה עולה יישור שיניים

יישור שיניים למבוגרים ומחיריםמחירים של טיפולי יישור שיניים נקבעים על פי מורכבות הטיפול ושיטת הטיפול. אם אתם מבקשים לדעת כמה עולה יישור שיניים במרפאה מסוימת, תתבקשו תחילה לציין באיזו שיטת טיפול אתם מעוניינים. הצעת מחיר סופית תתקבל רק לאחר שתגיעו אל הקליניקה ותעברו בדיקה. כיום, טיפולי יישור שיניים בשיטת גשר המתכת נחשבים לזולים ביותר. הטיפול היקר ביותר הוא יישור שיניים בשיטת הגשרים השקופים שמאפשרת טיפול מלא ללא פגיעה אסתטית.

איפה אפשר לקבל החזר על טיפול יישור שיניים?

הביטוח המשלים המורחב של קופות החולים מסבסד טיפולי יישור שיניים לילדים וצעירים עד גיל 18. הטיפול מתבצע במרפאות הסדר של קופת החולים ומרפאות ששייכות לקופת חולים. לאחר גיל 18 הביטוח המשלים אינו מכסה את הטיפול. ביטוחי שיניים פרטיים מכסים גם כן טיפולי יישור שיניים במתכונת של סבסוד במרפאות הסדר או קבלת החזר כספי בהתאם לתקרת הכיסוי שקבועה בפוליסה. לרוב, גם ביטוחי השיניים הפרטיים מכסים טיפולי יישור שיניים רק בעבור ילדים ובני נוער. אם יש לכם פוליסת ביטוח פרטית שמכסה טיפולי שיניים באחת מחברות הביטוח המובילות, ייתכן ותוכלו לקבל החזר (חלקי) גם בעבור יישור שיניים עם גשר מתכת וגם בעבור יישור שיניים שקוף.

כמה עולה ליישר שיניים היום?

בבואנו לברר כמה עולה יישור שיניים נרצה לשים דגש על טיפולים שמתבססים על חומרים איכותיים, מתבצעים במרפאות מובילות, משיגים תוצאות טובות ומהווים פגיעה מינימלית בשגרת החיים. האיכות של החומרים בהם המרפאה משתמש במהלך הטיפול משפיעה על התוצאות, הנוחות של המטופל ועל המחיר. אם אתם לא מתפשרים על פחות מהטוב ביותר – אל תצפו למחיר הזול ביותר. כך למשל, טיפול יישור שיניים יהיה יקר יותר כאשר נעשה שימוש בחוטי מתכת יקרים עשויים טיטניום שנחשבים טובים יותר לבריאות. כמו כן, ניתן לבצע את הטיפול באמצעות קוביות שקופות שהופכות את החוויה לאסתטית יותר.

המחירים הגבוהים ביותר בענף יישור השיניים היום שייכים לטיפולים מורכבים שמתבצעים בשיטת הגשרים השקופים או הקשתיות השקופות. אלו שבוחרים בשיטת הטיפול החדישה ביותר והאסתטית ביותר משלמים מעט יותר. הטכנולוגיה החדשה מתבססת על הזמנת מתקן יישור בהתאמה אישית אותו מכינים על פי הדמיה ממוחשבת.

מדוע לא כדאי לבחור במחיר הזול ביותר?

מחירים של טיפולי יישור שיניים משקפים את העלויות של חומרי הגלם ורמת המקצועיות של הרופא. כאשר מוצע לכם טיפול יישור שיניים במחיר זול ממחיר השוק כדאי לוודא שהרופא אכן אורתודנט מוסמך ושנעשה שימוש בחומרים איכותיים. כדאי לקבל מספר הצעות מחיר ולבחור לבסוף במחיר הוגן שמתבסס על חומרי גלם איכותיים, טיפול של רופא מומחה ושיטת יישור השיניים שמתאימה לכם.

מה חשוב לבדוק לפני שמקבלים את ההצעה של קופת חולים?

קופות החולים מאפשרות סבסוד של טיפולי יישור שיניים בהתאם לתנאים של פוליסת הביטוח המשלים. משמעות הדבר היא שעליכם לבחור את המרפאה מתוך רשימת מרפאות סגורה שקופת החולים קבעה בעבורכם. בנוסף, אתם תתבקשו לשלם השתתפות עצמית בעבור הטיפול להוסיף כסף בעבור טיפולים משלימים אותם קופת החולים אינה מכסה. ישנם מקרים בהם ההשתתפות העצמית שהמטופל מתבקש לשלם גבוהה יותר ממחיר של טיפול יישור שיניים במרפאה פרטית. לפני שאתם ממהרים לבחור בטיפול המסובסד דרך הביטוח  המשלים בקופת חולים, כדאי לבצע השוואת מחירים ולוודא שזה אכן משתלם.

נציין גם שבחלק מהמקרים מרפאות השיניים שמקבלות מטופלים דרך הביטוח המשלים של קופת חולים מציעות רק תורים רחוקים מאוד. ישנם מקרים בהם המטופל נדרש להמתין כחצי שנה רק בשביל לעבור בדיקת רופא מומחה. מרפאות פרטיות מציעות לרוב שירות טוב יותר, אדיב ומהיר. לפני שאתם  מקבלים החלטה לכאן או לכאן כדאי לבדוק היטב כמה עולה יישור שיניים במרפאה פרטית טובה לעומת ההצעה של קופת חולים.

כמה עולה יישור שיניים בכל אחת מהשיטות?

תחילה נציין שהמחירים הבאים מייצגים את תעריפי השוק הממוצעים. את הצעת המחיר שלכם תקבלו רק לאחר בדיקה של רופא מומחה. יישור שיניים עם סמכים עשויים מתכת בשתי הלסתות למבוגרים או ילדים יעלה 6,000 עד 11,000 שקלים. מחיר ללסת אחת יהיה 4,000 עד 6,000 שקלים. טיפול סמכים ננעלים יעלה ליישור של 2 לסתות 7,000 עד 12,000 שקלים. בעבור לסת אחת תשלמו 5,000 עד 7,000 שקלים. יישור שיניים עם סמכים שקופים בשתי לסתות יעלה 8,000 עד 13,000 שקלים. בעבור לסת אחת המחיר יהיה 6,000 עד 8,000 שקלים.

יישור שיניים בשיטת אינויזליין עם גשרים שקופים יעלה בשתי לסתות 18,000 עד 30,000 שקלים. טיפול מהיר ומצומצם בשיטת אינויזליין יעלה 10,000 עד 14,000 שקלים. טיפול אורתודנטי בכל אחת מהשיטות דורש תחילה ביצוע סט צילומים אורתודנטיים במחיר של 350 עד 700 שקלים.

כמה עולה יישור שיניים למבוגרים?

לרוב, לא יהיו הבדלים בין טיפול אורתודנטי שמיועד למבוגרים לבין טיפול שנועד לילדים. אך טיפולי יישור שיניים למבוגרים יהיו בסופו של דבר יקרים יותר בגלל המורכבות של המצב ההתחלתי. מטופלים צעירים מגיבים מהר יותר לטיפול בגלל שמבנה הלסת שלהם גמיש יותר. ברוב המקרים יישור שיניים בגיל מבוגר יהיה ממושך יותר כך שנדרשות יותר פגישות במרפאה. המטופלים המבוגרים מעדיפים לרוב לבחור בשיטות טיפול אסתטיות, חדישות ויקרות. מעטים המקרים בהם מבוגרים מבצעים יישור שיניים בשיטת גשר המתכת.

איזו שיטת טיפול הכי טובה?

את ההמלצה על שיטות הטיפול שמתאימות לגם תוכלו לקבל רק לאחר בדיקת שיניים ואבחון של מצב החניכיים והלסת. הרופא יוכל לקבוע איזו שיטה תשיג בעבורכם את התוצאות הטובות ביותר בהתאם לממצאי הבדיקה. צרו קשר עוד היום עם מרפאה שמתמחה באורתודנטיה ומציעה יישור שיניים בכמה שיטות. אף פעם לא מאוחר בשביל ליישר את השיניים, להיראות טוב יותר ולהרגיש הרבה יותר טוב.

יישור שיניים הוא הליך שמתבצע מסיבות רפואיות ואסתטיות. בעבר נהוג היה לבצע טיפולי יישור שיניים (טיפול אורתודנטי) רק בגיל העשרה, כיום כבר מתבצעים בהצלחה רבה טיפולים גם במבוגרים. ההליך דורש חצי שנה עד שנתיים של טיפול בהן המטופל נדרש להרכיב מתקן יישור שיניים במשך רוב שעות היממה. העלות של הטיפול מתחילה מ-8,000 שקלים ועלולה להגיע עד 30,000 שקלים. המחיר נקבע בהתאם למורכבות המצב ושיטת הטיפול שנבחרה. ניתן לבצע יישור שיניים בשיטת גשר המתכת הישנה והמוכרת או בשיטות חדישות ואסתטיות יותר שמתבססות על מתקני יישור שקופים בלתי נראים.

 

מי קובע את המחיר?

כאשר אנו שואלים כמה עולה גשר בשיניים עלינו לציין תחילה באיזו שיטה נרצה ליישר את השיניים. יישור שיניים באמצעות סמכים עשויים מתכת נחשב לזול ביותר. כאשר הסמכים עשויים חרסינה או שקופים הטיפול יהיה מעט יותר יקר. יישור שיניים בשיטת הגשרים השקופים (שיטת אינויזליין החדשה) נחשב לאסתטי ביותר וגם ליקר ביותר. מרפאות השיניים קובעות את מחיר הטיפול על פי מורכבותו וצורך בטיפולי הכנה כמו הארכת כותרת או עקירות.

כמה עולה יישור שיניים?

טיפול יישור שיניים במרפאה פרטית אצל אורתודנט מומחה הוא לא עניין זול, אך גם לא מאוד יקר. כאשר בוחנים את ההשפעות החיוביות של הטיפול לעתיד ואת המשמעות האסתטית והרפואית של וויתור על הטיפול, מגלים שמדובר בהשקעה נבונה לטווח הארוך. לרוב, גשר בשיניים (הטיפול כולו) יעלה לכם בין 12,000 שקלים ל-15,000 שקלים. טיפול במרפאות הטובות ביותר בשיטות החדישות והאסתטיות ביותר יהיה יקר יותר ויגיע בממוצע ל-25,000 שקלים.

מתי קופת חולים מממנת גשר בשיניים?

הביטוח המשלים בקופת חולים מסבסד את הטיפול בעבור ילדים ונוער (עד גיל 18). נכון להיום, הטיפול אינו מסובסד בעבור מבוגרים וניתן בשיטת הסמכים בלבד. הסכום אותו קופת חולים תסכים לסבסד נקבע בהתאם למסלול של הביטוח המשלים שיש לילד ועל פי מורכבות הטיפול. ברוב קופות החולים המחיר אותו תתבקשו לשלם לאחר הסבסוד יהיה 4,000-7,500 שקלים בעבור טיפול בלסת אחת, ו-4,500 עד 10,000 שקלים בעבור יישור שיניים בשתי לסתות. נדגיש שוב שקבלת הסבסוד מתאפשרת רק במרפאות השיניים של קופת החולים או במרפאות שיש לקופת החולים הסדר עמן. אין אפשרות לקבל את הסבסוד בכל המרפאות וגם לא בכל השיטות.

מדוע גשר בשיניים כל כך יקר?

הדעה הרווחת בציבור היא שטיפולי יישור שיניים הם עסק יקר, אך כאשר נבחן כמה עולה גשר בשיניים תוך התייחסות למורכבות של הטיפול ולמספר הביקורים במרפאה – נגלה שהטיפול אינו יקר כלל. מרפאות השיניים מציעות פריסת תשלומים נוחה שמסייעת במימון הטיפול. יישור שיניים הוא הליך מורכב שדורש מעורבות צמודה של רופא מומחה, המטופל צפוי לבקר בקליניקה אחת למספר חודשים במשך כ-4 שנים. נציין שהמחירים בישראל נחשבים לזולים בהשוואה למחירים של טיפולי יישור שיניים באירופה ובעולם. אך במדינות אירופה המדינה מממנת את הטיפול כמעט במלואו.

מתי כדאי לפנות אל אורתודנט ולהתחיל בטיפול?

המועד המומלץ להתחלת הטיפול משתנה ממטופל למטופל. ישנם מקרים בהם אפשר יהיה להתחיל בטיפול לפני גיל 10 ובמקרים אחרים הרופא ימליץ על התחלת טיפול סביב גיל 12. רוב המטופלים הצעירים מתקינים את הגשר בגיל 12 לאחר נשירת שיני החלב. טיפולי יישור שיניים מתבצעים בגילאים צעירים (כאשר יש בפה עדיין שיני חלב) רק כאשר האורתודנט מאבחן בעיה בצמיחת הלסתות או השיניים. טיפול יישור שיניים שמתחיל בגיל 7-8 אינו מסתיים לרוב בתוך שנתיים אלא נמשך כ-4 שנים.

מבוגרים שפספסו את הרכבת ולא בצעו טיפול יישור בגיל העשרה מוזמנים לעבור את הטיפול בגיל 20, גיל 30 וגם גיל 40. יישור שיניים בגיל מבוגר מתבצע מסיבות אסתטיות ורפואיות. כיום כאשר ניתן לבצע יישור שיניים עם גשר שקוף נשלף הטיפול מתבצע ללא פגיעה אסתטית.

האם ייתכן מצב בו השיניים יתיישרו בעצמן?

לקראת שנות העשרים מתרחש תהליך טבעי של הצטופפות שיניים עם דגש על הלסת התחתונה. במקרים בהם הבעיה היא שיניים עקומות בעקבות צפיפות של שיניים הסיכויים שהבעיה תיפתר ללא טיפול קלושים. במקרים בהם יישור שיניים נדרש בעקבות שיניים בולטות הסיכויים שהבעיה תיפתר מעצמה קלושים גם כן. תמיד כדאי לפנות אל אורתודנט לייעוץ ולא לקוות שהבעיה תסתדר מעצמה.

כיצד מיישרים שיניים עם גשר?

טיפול יישור שיניים עם "גשר" הוא למעשה טיפול עם סמכים אורתודנטיים עשויים מתכת או חרסינה. הגשר המתכתי הוא שיטת יישור השיניים הקלאסית שכולנו מכירים ורבים נרתעים ממנה. הסמכים מודבקים על השיניים כאשר חוט מתכת מחבר ביניהם, מותח אותם ומפעיל לחץ מתון לתזוזת השיניים למקום המבוקש. גשר סמכים אורתודנטי מיועד ליישור שיניים, תיקון יחסי לסתות ומתן מענה למפגעים אסתטיים וליקויים בלעיסה, אכילה ודיבור.

כיום בשנות האלפיים שיטת יישור שיניים עם סמכי מתכת נחשבת לקלאסית ויעילה אך גם מעט מיושנת. מטופלים צעירים ומבוגרים מחליפים את גשר המתכת במתקני יישור שיניים שקופים שניתנים לשליפה עצמית. הטכנולוגיה החדשה בענף האורתודנטיה מצליחה להפוך את יישור השיניים לחוויה נעימה יותר מבחינה פיזית ונפשית.

מה חשוב לדעת על גשר בשיניים בגיל מבוגר?

יישור שיניים שמתבצע לאחר גיל ההתבגרות עלול להיות ממושך יותר בהשוואה לטיפול דומה שמתבצע בגיל העשרה. בגיל מבוגר עצמות הפנים כבר סיימו את התפתחותן כך שייתכן ויהיה צורך גם בגשר חיצוני וגם בסמכים. התוצאות אותן ניתן להשיג בגיל מבוגר זהות לאלו שניתן להשיג בגיל צעיר. אם תמיד חלמתם על שיניים מושלמות – אל תוותרו על החלום. רפואת השיניים המודרנית מסוגלת להעניק גם לכם חיוך לבן, ישר, בריא ובוהק. בקרוב מאוד גם אתם תתחילו לחייך בביטחון.

אם חשבתם שפספסתם את הרכבת, נגזר עליכם לחיות עם שיניים עקומות ולא תוכלו עוד ליישר את השיניים – הגיע הזמן שתגלו שטיפול אורתודנטי ליישור שיניים אפשרי בכל גיל. כיום, בישראל של שנות האלפיים מבוגרים רבים עוברים טיפולי יישור שיניים בשיטת גשר המתכת הקלאסית וגם בשיטות חדישות שמאפשרות יישור שיניים למבוגרים ללא פגיעה אסתטית. רפואת השיניים המודרנית יודעת להציע יישור שיניים עם גשר שקוף נשלף כך שאיש לא יוכל לדעת שאתם עוברים כעת טיפול ליישור השיניים. המחירים של טיפולי יישור השיניים בגיל מבוגר דומים לאלו של בני הנוער, אך לא ניתן לקבל סבסוד של קופת חולים ולעתים נדרש טיפול ממושך יותר.

כמה יעלה לי ליישר שיניים בגיל 30?

מחירים של יישור שיניים בכל גיל נקבעים בהתאם למורכבות של המצב ושיטת הטיפול הנבחרת. טיפול יישור שיניים בשיטת גשר המתכת יהיה הזול ביותר. במקרים קלים ניתן יהיה לפתור את הבעיה עם גשר מתכת בתוך מספר חודשים בעלות של כ-6,000 שקלים. לרוב, הסכום הממוצע אותו תתבקשו לשלם בעבור הטיפול נע בין 12,000 שקלים ומגיע עד 24,000 שקלים. טיפול מורכב מאוד יעלה כ-30,000 שקלים. אם תרצו לעבור את הטיפול בשיטת הגשרים השקופים הנשלפים (שיטת אינויזליין) המחיר יהיה 24,000-30,000 שקלים.

חשוב להדגיש שמרפאות אורתודנטיות מציעות תכניות פריסת תשלומים נוחות. הצוות מוצא את הדרך לסייע לכל מטופל במציאת שיטת תשלום נוחה. אין סיבה שתוותרו על החלום לחיוך מושלם. טיפול יישור שיניים חיוני לבריאות השיניים, החניכיים והנפש. כל שעליכם לעשות זה לפנות אל מרפאה אמינה ומקצועית שקובעת לטיפולי יישור שיניים למבוגרים מחירים הוגנים.

 

איך קובעים את המחיר?

כאמור, יש לטיפולי יישור שיניים למבוגרים מחירים משתנים. ייתכן מצב בו שני חברים בני אותו גיל יקבלו באותה הקליניקה הצעת מחיר שונה לחלוטין. על מנת שתבינו מדוע זה קורה, נסביר שהמחירים נקבעים בהתאם למורכבות של המקרה ושיטת הטיפול. ליקויים חמורים בשתי הלסתות ידרשו טיפול ממושך ויקר יותר בהשוואה למצב של ליקוי קל רק באחת הלסתות. הטיפול בליקויים חמורים יהיה ממושך ומסובך יותר ובהתאם לכך נקבע מחיר הולם. משך הטיפול נקבע גם כן בהתאם למורכבות של הטיפול ואינו אחיד.

איזו שיטת יישור שיניים נחשבת הכי זולה?

שיקולים כלכליים משפיעים בצורה משמעותית על ההחלטה לעבור יישור שיניים בגיל מבוגר ועל בחירת שיטת הטיפול. יישור שיניים בשיטת גשר המתכת נחשב לזול ביותר אך הוא גם מהווה פגיעה אסתטית משמעותית. יהיה עליכם להרכיב את גשר המתכת במשך כל תקופת הטיפול. מטופלים שעוברים טיפול יישור שיניים בגיל 20 ומעלה מעדיפים לרוב שיטות טיפול חדישות ואסתטיות יותר. במידה והם בוחרים להרכיב גשר קבוע הם מחליפים את ריבועי המתכת בריבועים לבנים (חרסינה) או שקופים. שיטת הטיפול המועדפת על המטופלים המבוגרים היא שיטת אינויזליין החדשה שמציעה יישור שיניים בלתי נראה. שיטת אינויזליין היא היקרה ביותר כאשר הפער במחיר בין לבין שיטת גשר המתכת עשוי להגיע ל-10,000 שקלים.

מה ההבדל בין יישור שיניים למבוגרים לבין יישור שיניים לילדים?

מבוגרים שמגיעים אל הקליניקה ומבקשים לעבור יישור שיניים נמצאים בשלב בו הם כבר סיימו את תהליך הגדילה שלהם, כך שטכניקת הטיפול תהיה מעט שונה מזו של הילדים. יישור שיניים למבוגרים נוטה להיות מעט יותר ארוך בהשוואה לטיפול זהה שמתבצע אצל נער או ילד. הבדל נוסף בין מטופלים צעירים לבין מבוגרים הוא הנטייה של המבוגרים להעדיף שיטות טיפול אסתטיות. מטופלים מבוגרים יעדיפו לשלם יותר בעבור האפשרות ליישר את השיניים ללא פגיעה אסתטית.

עד איזה גיל אפשר לעבור טיפול יישור שיניים?

לרוב, נהוג לבצע טיפולי יישור שיניים למבוגרים עד גיל 45 אך אין מניעה לביצוע הטיפול בגיל מבוגר יותר. חשוב להקפיד לבצע את הטיפול במרפאה שמתמחה בתחום ומבצעת באופן קבוע טיפולים אורתודנטיים למבוגרים בכמה טכניקות. בעבור ילדים ההמלצה היא על התחלת הטיפול בגיל צעיר ככל האפשר. כאשר מתחילים את הטיפול בגיל צעיר (10-12) הטיפול יהיה לרוב מהיר יותר.

האם אכן קיים יישור שיניים בלתי נראה?

כאשר נקבעים לטיפולי יישור שיניים למבוגרים מחירים גבוהים, הסיבה לכך היא לרוב בחירה בשיטות טיפול אסתטיות וחדשות. המילה האחרונה בתחום שייכת לשיטת יישור שיניים שמתבססת על סדרת גשרים שקופים ובלתי נראים. הרופא מזמין בעבור כל מטופל סדרת גשרים שקופים בהתאמה אישית כאשר המטופל נדרש להרכיב כל גשר במשך כשבועיים. הגשרים השקופים מפעילים לחץ על השיניים ומזיזים אותם כך אל המקום הנכון. השימוש בחומר שקוף וחזק הופך את הגשרים לבלתי נראים ובהתאם, זוהי שיטת יישור השיניים שנחשבת לאסתטית ביותר והמועדפת על המבוגרים.

איזו שיטת יישור שיניים נחשבת לטובה ביותר?

לא ניתן לקבוע מראש איזו שיטת טיפול תהיה הטובה ביותר בעבורכם. האורתודנט ממליץ לכל מטופל על שיטת הטיפול האפקטיבית ביותר לאחר ביצוע בדיקה והשלמת שיחת תיאום ציפיות. ברוב המקרים ניתן יהיה להגיע לתוצאות זהות בכמה שיטות כך שהמטופל רשאי לבחור בטכניקת הטיפול שמתאימה לו על בסיס שיקולים כלכליים ואסתטיים.

כמה זמן צריך להרכיב את הגשר?

משך הטיפול נקבע בהתאם לסוג של הליקוי ולחומרת המצב. הטיפול נמשך במקרים קלים כ-6 חודשים ובמקרים מורכבים 3 שנים ואף יותר. מטופלים שבחרו בשיטת יישור שיניים עם גשרים שקופים נשלפים מתבקשים להרכיב את הגשר במשך 20 שעות ביממה. במידה ולא יעשו זאת הם עלולים להאריך את תקופת הטיפול ולשבש את לוח הזמנים שקובע את מועד החלפת הגשרים. שיתוף פעולה מלא של המטופל חיוני להצלחת הטיפול ועמידה בלוח הזמנים שנקבע מראש. על המטופל להקפיד על היגיינה ולגלות אחריות אישית לבריאות של השיניים והחניכיים.

Exit mobile version