היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

סוגי כתרים לשיניים

צילום:freepik

כתר הוא לרוב השלב הסופי בטיפול שיקום הפה. לאחר שהרופא קודח אל תוך השן במהלך טיפול שורש או במקרים של שן שבורה או שן שניזוקה קשות מעששת – הכתר הוא זה שמשלים את הטיפול, מחזיר לשן את המראה הבריא שאבד לה וגורם לכם לחזור לחייך. כיום כאשר הטכנולוגיה החדישה מאפשרת ייצור כתרים בהתאמה אישית, התוצאה הסופית מדהימה. אתם לא תאמינו שהחיוך שלכם יכול להיראות כל כך לבן ובריא.

איזה כתר כדאי לבחור?

קיימים היום 2 סוגי כתרים לשיניים : כתר עשוי מתכת בציפוי חרסינה וכתר זירקוניה שידוע כפתרון האסתטי ביותר. כתרים עשויים מתכת עם ציפוי חרסינה או ללא ציפוי משמשים את רופאי השיניים בכל רחבי העולם מזה עשרות שנים. השימוש במתכת מבטיח עמידות בעוד ציפוי החרסינה מעניק לכתר מראה טבעי. הבעייתיות מתחילה כאשר הצבע הכהה של המתכת מתגלה דרך החרסינה. במקרים רבים, מופיע בחלק התחתון של הכתר פס אפור כהה. מטופלים רבים החלו חוזרים אל מרפאת השיניים בבקשה למצוא פתרון אסתטי יותר. כאשר מדובר בשן קדמית שימוש בכתר מתכת מצופה חרסינה מהווה פגיעה אסתטית משמעותית.

המילה האחרונה בשיקום הפה שייכת לכתרי זירקוניה שמהווים פתרון אסתטי ועמיד. כתר עשוי זירקוניה מורכב ממתכת אצילה ששמה זירקוניום. קיימים היום 2 סוגים של כתרי זירקוניה: כתר עשוי זירקוניה עם ציפוי חרסינה וכתר שעשוי כולו זירקוניה. הכתר מעוצב בתהליך חריטה ממוחשב שמבטיח תוצאות מדויקות. כתר זירקוניה מהווה את הפתרון האסתטי ביותר. הכתר אינו מאפיר ונותר לבן במשך כל תקופת השימוש. כל עוד תקפידו לבחור במרפאה שמשתמשת בחומרי גלם איכותיים, התוצאה תהיה מראה של שן טבעית ובריאה.

האם ללכת עם ההמלצה של הרופא?

אם הקפדתם לבחור נכון במרפאת שיניים מתקדמת, מומלצת ואמינה שמבצעת טיפולים חדשניים ומתבססת על הטכנולוגיה החדישה – תוכלו לסמוך על הרופא. הטכנולוגיה החדישה מאפשרת לרופא להציג בפניכם הדמיה של התוצאה הסופית (הכתר שיתקבל) כך שאתם יכולים להיות רגועים. תרשו לעצמכם לשאול את הרופא שאלות ותבססו בהתאם את ההחלטה שלכם. בקשו מהרופא למנות את היתרונות והחסרונות בכל אופציה ותבחרו בהתאם. תמיד כדאי לשאול את הרופא מדוע הוא ממליץ על כתר מסוים על פני אחרים. אל תשכחו לוודא שנעשה שימוש בחומרי גלם איכותיים וניתנת אחריות מלאה לכל טיפול.

מתי אפשר לבחור באופציה זולה?

כאשר מדובר בשן פנימית שאינה נראית ניתן יהיה לבחור גם סוגי כתרים לשיניים שאינם מהווים את הפתרון האסתטי ביותר. בחירה כתרים בלתי נראים לשינייםבכתר קלאסי עשוי מתכת בציפוי חרסינה מתאימה לשיניים פנימיות. השימוש במתכת מבטיח שן עמידה וחזקה ללעיסה תקינה ונוחה. מחירים של כתרים עשויים מתכת יהיו זולים יותר בצורה משמעותית בהשוואה לכתר זהה עשוי זירקוניה.

מתי לא כדאי להתפשר על פחות מהטוב ביותר?

תמיד כדאי לראות כל טיפול שיניים כהשקעה נבונה לטווח הארוך. עלינו לזכור שהתוצאות של הטיפול עתידות ללוות אותנו למשך כל החיים. על כן, נקפיד לבחור במרפאת שיניים מקצועית ומומלצת שידועה ברופאים אמינים, מסורים ועדינים עם מחויבות למטופל. רופא שיניים טוב יעשה מאמץ לשמר כמה שיותר חומר שן טבעי כך שיהיה לכם בסיס טבעי להתקנת הכתר ולא תצטרכו שתל. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר כאשר מדובר בשיניים קדמיות וכאשר עומד על הפרק טיפול מורכב שדורש רופא מומחה.

איזה כתר מתאים לצעירים?

כצעירים ששמים דגש על המראה החיצוני ומודעים לחשיבות של האסתטיקה האישית לדימוי העצמי – לא נתפשר על פחות מהטוב ביותר. ההמלצה לצעירים היא על סוגי כתרים לשיניים שמחזיקים מעמד למשך עשרות שנים תוך שמירה על מראה אסתטי. בעבור שיניים קדמיות ההמלצה היא על כתרי זירקוניה מתוצרת של מותג מוביל בתחום. כאשר מדובר בשיניים אחוריות ניתן לבחור בכתר מתכת מצופה חרסינה משיקולים כלכליים. המתכת ידועה כעמידה וחזקה במיוחד כך שהיא מתאימה לשימוש בשיניים אחוריות.

אלו כתרים מתאימים לשיניים קדמיות?

השיניים הקדמיות הן כרטיס הביקור שלנו, נרצה לבחור בעבורן את הפתרון האסתטי ביותר. כל טיפול שיניים שמתבצע בשיניים קדמיות יכלול גם התייחסות להשפעה האסתטית. כך למשל, נבחר בסתימות לבנות על פני סתימות אפורות. במידה ונדרש כתר בשן קדמית ההמלצה היא על כתר זירקוניה שנחשב לאסתטי ביותר. הכתר מיוצר בטכנולוגיה חדישה שמאפשר חריטה ממוחשבת והתאמת צבע מדויקת. התוצאה הסופית תהיה שן במראה טבעי ובריא. שימוש בכתר עשוי מתכת עם ציפוי חרסינה פחות מומלץ בעבור שיניים קדמיות בגלל הנטייה של הכתר להאפיר עם הזמן. לאחר תקופה מופיע פס אפור בחלק התחתון של הכתר.

על מנת לבחור נכון בכתר שיעניק לכם מראה אסתטי כדאי לבחור תחילה ברופא שיניים מקצועי ומסור. רופא השיניים יידע לזהות מקרים בהם הצבע של השן (שחור, חום או אפור כהה) אינו מאפשר שימוש בזירקוניה. אם השן מוכתמת או שמדובר בשתל כסוף – השקיפות של הזירקוניה מהווה חיסרון.

איזה כתר יתאים לשיניים אחוריות?

על השיניים האחוריות להיות חזקות כך שנרצה לבחור בחומר הגלם החזק ביותר. המיקום של השיניים הפנימיות מאפשר לנו לבחור בחומרי גלם שאינם מעניקים את הפתרון האסתטי ביותר. התקנת כתרים בשיניים אחוריות מתבצעת תוך שימוש בכתר מתכת עם ציפוי חרסינה או בכתר זירקוניה. שני סוגי הכתרים מתאימים לשיניים אחוריות. הבחירה במתכת בציפוי חרסינה מתבצעת לרוב משיקולים כלכליים.

נפל לי כתר – מה עושים?

כתר איכותי מחזיק מעמד למשך עשרות שנים ובמקרים רבים גם לכל החיים. כתרים נשברים מטראומות חיצוניות, לעיסת מאכלים קשים וכאשר חומר הגלם שמרכיב את הציפוי אינו איכותי. אם מדובר בכתר שהותקן בשנים האחרונות כדאי לייצור קשר עם מרפאת השיניים ולפעול בהתאם להנחיות שיתקבלו. במקרים בהם מדובר בכתר ישן נמליץ ליצור קשר עם מרפאת השיניים בה אתם מטופלים כעת ולתאם תור בהקדם. הרופא יבחן את האזור, יסביר מדוע הכתר נפל ויציע אפשרויות טיפול.

 

Exit mobile version