Site icon היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

שיטות ליישור שיניים בילדים

יש שיטות שונות ליישור שיניים בילדים, ולכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה. שיטת הטיפול המסורתית המוכרת לכולם, היא יישור בסמכי מתכת או חרסינה, ואכן ילדים רבים מתנסים בה. עם זאת, בשנים האחרונות עלה הביקוש ליישור שיניים באמצעות פלטה שקופה נשלפת, ומתבגרים רבים מעדיפים דווקא אותה משום שהיא אינה נראית בפה ומאפשרת ליישר את השיניים בתהליך דיסקרטי שאינו פוגם באיכות החיים של המתבגר ובאורח החיים שלו. בואו נבדוק מה היתרונות והחסרונות בכל שיטה ליישור שיניים, ואיזו שיטה היא הטובה ביותר לילדים. 

פלטת אינוויזליין – האלטרנטיבה הבלתי נראית

פלטת האינוויזליין פרצה דרך בעולם האורתודונטיה בתחילת שנות ה־90, אולם היא עדיין נחשבת טיפול חדשני ומציעה חלופה טובה לגשר הסמכים המוכר. הפלטה עשויה פלסטיק חלק ושקוף. היא נוחה לשימוש ואינה נראית. אפשר להסיר אותה בקלות בעת האכילה והצחצוח ובכך לשמור על היגיינת פה טובה ועל תחושה נעימה ונוחה של המטופל. אף שהפלטה המיוחדת הזאת מאוד מבוקשת בקרב מטופלים רבים, היא אינה מתאימה לכולם. ילדים לא יכולים להתחיל טיפול ליישור שיניים באינוויזליין עד שכל השיניים הקבועות שלהם צמחו, והדבר קורה בדרך כלל בגיל 12 או 13. כמו כן, הילדים צריכים להקפיד על הנחיות הטיפול, להרכיב את הפלטה לפחות 22 שעות ביממה ולא להסיר אותה יותר ממה שנחוץ. הם צריכים לשמור עליה היטב כדי שלא תאבד, והדבר דורש מהם מידה מסוימת של בגרות רגשית ואחריות.  יש לציין שבהשוואה לשיטת הסמכים המסורתית המתאימה לטיפולים מורכבים במנשך בעייתי, פלטת האינוויזליין מתאימה לטיפולים קלים ופשוטים, ואם מדובר בטיפול אורתודונטי ראשון, כדאי ליישם שיטות טיפול מסורתיות יותר. 

סמכי מתכת או חרסינה

בעשורים האחרונים חלה התקדמות טכנולוגית משמעותית בהכנת סמכי המתכת או החרסינה והתקנתם בפה המטופל. כבר אין מדובר בגשר המסורבל והלא נוח שרובנו זוכרים מילדותנו. הסמכים היום הם דקים יותר, נוחים יותר ונעימים יותר למגע בפה. הטיפולים כבר אינם ארוכים כפי שהיו בעבר הודות לטכנולוגיה ממוחשבת שמאפשרת התאמה מושלמת לפה המטופל. ילדים רבים מעדיפים דווקא את המראה הייחודי של הסמכים כיוון שאפשר להתאים להם פסים בצבעים שונים המוסיפים לילד שובבות נחמדה. טיפול בסמכי מתכת הוא הטיפול הטוב ביותר למצבים מאתגרים של מנשך בעייתי, והטיפול בכללותו לא נמשך זמן רב מדי. 

באיזה טיפול כדאי לבחור?

כדי לדעת באיזו שיטת יישור שיניים לילדים כדאי לכם לבחור התייעצו עם האורתודונט והבינו ממנו מהו הטיפול האורתודונטי המיטבי שנחוץ לילד שלכם, כמה זמן הוא יימשך ואיך להתמיד בו כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר. אם אתם מתלבטים בין פלטת אינוויזליין או גשר סמכים מסורתי, האורתודונט שלכם יעזור לכם לקבל החלטה מושכלת המתאימה לילד, לצורכי הטיפול שלו ולרצונותיו.

Exit mobile version