היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

מדוע חשוב לבחור טכנאי שיניים מקצועי

טכנאות שיניים היא התחום בו באים לידי ביטוי יצירתיות וכישרון בענף רפואת השיניים. טכנאי השיניים הוא זה שאחראי לספק את הצרכים של רופאי השיניים לשיקום הפה. כך למשל, טכנאי שיניים הוא זה שאחראי לעצב בעבורכם כתר, שתל, שיניים תותבות, גשרים, מתקני יישור שיניים ועוד. רמת המומחיות והניסיון של הטכנאי משפיעים בצורה ניכרת על התוצאה. כיום כאשר קיימת אפשרות לשיקום הפה עם כתרים שמדמים שן טבעית בצורה מדויקת – אין סיבה שתתפשרו על פחות מהטוב ביותר. כאשר תבינו טוב יותר את התפקיד של טכנאי השיניים תקפידו תמיד לבחור באיש מקצוע שמכיר את שיטות העבודה החדישות ביותר ועושה שימוש בחומרי הגלם האיכותיים ביותר.

מה עושה טכנאי שיניים?

רופאי השיניים משתמשים באופן יומיומי בהתקנים כמו סתימות, כתרים, שתלים ותותבות. את כל ההתקנים הללו מייצרים בעבורם טכנאיטכנאי שיניים מקצועי- כיצד למצוא שיניים כאשר ההתקנים בחלקם אחידים ובחלקם מיוצרים על פי מידה מדויקת בהתאמה אישית. הטכנאים הם אלו שאחראים על החלק הטכני של העבודה ורופאי השיניים אינם יכולים להסתדר בלעדיהם. כיום כאשר רפואת השיניים המודרנית שמה דגש על אסתטיקה והתאמה מדויקת של כל כתר או התקן אחר למראה של השיניים הטבעיות, התפקיד של טכנאי השיניים הפך הרבה יותר משמעותי.

האם טכנאי שיניים הוא גם רופא שיניים?

על מנת לבצע עבודה של טכנאי שיניים אין חובה להיות רופא שיניים. טכנאי שיניים הם אינם רופאי שיניים, ההכשרה שלהם שונה לחלוטין. האחריות של הטכנאי היא בייצור של כל האלמנטים הדרושים לעבודה תקינה, מהירה ומקצועית של רופא השיניים. טכנאי שיניים עובד בשיתוף פעולה מלא עם רופא השיניים אך הוא אינו רופא שיניים בעצמו. הצלחת הטיפול מתבססת גם על המקצועיות של הרופא המטפל וגם על המקצועיות של הטכנאי.

אלו כישורים צריך טכנאי שיניים?

יש המדמים את עבודת טכנאי השיניים לעבודה עדינה של אומן. עליו לבנות כל אלמנט שצורה מדויקת וייחודית. על מנת לעשות זאת דרושות ידיים טובות וסבלנות רבה. המכשור החדיש הופך את עבודת הטכנאי לפשוטה יותר אך עדיין נדרשים ניסיון, דיוק, מסירות, סבלנות וכישרון. הטכנאי צריך להיות מסוגל לשים לב לפרטים הקטנים. נדרשת עבודה עם חומרים עדינים ורגישים באופן יומיומי.

מה מאפיין טכנאים מקצועיים בתחום?

  1. עבודה מדויקת שיוצרת מראה טבעי
  2. מבנים והתקנים עמידים שמחזיקים מעמד בפה למשך זמן רב
  3. שימוש מדויק ונכון בחומרי גלם איכותיים
  4. היכרות עם הטכנולוגיה החדשה עם דגש על הדמיות ממוחשבות
  5. התאמה מדויקת של כל אלמנט למידות הפה
  6. שירות אדיב
  7. מחירים הוגנים
  8. עמידה בזמנים

אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר ותיהנו מהתקנים איכותיים, בטיחותיים ונוחים שישמשו אתכם למשך זמן רב. על טכנאי השיניים לבנות את ההתקן בהתאם למידות המדויקות שקבל מרופא השיניים. שיתוף פעולה מלא בין הטכנאי והרופא הכרחי להשגת התוצאות הטובות ביותר. אל תשכחו לוודא שנעשה שימוש בחומרי גלם באיכות גבוהה. קיימים הבדלים משמעותיים באיכות החומרים והעמידות שלהם בין המותגים השונים (קיים הבדל משמעותי בין מוצרים זולים לבין מותגים איכותיים).

איזה רקע לימודי יש לטכנאי שיניים?

בכדי לעבור הסמכה לתחום כמו טכנאות שיניים נרשמים אל מסלול לימודים שכולל הכשרה מקיפה. מסלול הלימוד כולל תכנים בנושא מבוא לרפואת שיניים, יסודות של טכנאות שיניים, תורת החומרים, כימיה, מיקרוביולוגיה, אורתודנטיה, אנטומיה של מערכת הלעיסה, גילוף שיניים, ניהול מעבדות שיניים ועוד. התכנים מעניינים וכוללים לימוד תיאורטי יחד עם תרגול מעשי.

האם ישנו קשר ישיר בין המטופל לבין הטכנאי?

המטופל לרוב מקבל את הטיפול במלואו מרופא השיניים ואינו נמצא בקשר כלשהו עם טכנאי השיניים. הרופא או צוות המרפאה הם אלו שפונים אל הטכנאי ומזמינים את האלמנטים הדרושים בהתאם למידות מדויקות. הרופא דוגם את המבנה של הפה והשיניים ושולח בהתאם את ההזמנה אל המעבדה. הטכנאי מקבל את ההזמנה יחד עם כל הפרטים ומתחיל בבניית האלמנט הדרוש. כאשר הוא משלים את המשימה האלמנט נשלח אל רופא השיניים והמטופל מוזמן לקליניקה להשלמת הטיפול.

שיתוף פעולה מלא בין הטכנאי לבין רופא השיניים הוא המפתח לטיפול מוצלח. כאשר שניהם עובדים בתיאום מלא המבנים ושאר האלמנטים מתאימים בצורה מדויקת למבנה של הפה ולדרישה התפקודית.

3 דרגות של טכנאות שיניים

טכנאים בתחום השיניים מדורגים ב-3 דרגות : טכנאי מעשי, טכנאי אומן וטכנאי מומחה. הדרגה הראשונה ניתנת לטכנאים מוסמכים שעברו בהצלחה את בחינות ההסמכה ויש להם וותק של שנתיים בתחום. דרגת טכנאי שיניים אומן ניתנת לטכנאים שהצליחו לצבור 3 שנות וותק בתחום ועברו כמובן את בחינות ההסמכה. דרגת המומחה (הדרגה הגבוהה ביותר) ניתנת רק לטכנאים שעברו בחינת הסמכה של מומחה בתחום.

ההבדל בין 3 הדרגות בא לידי ביטוי בניסיון ובהכשרה של הטכנאי. ישנם מקרים בהם ניתן להסתפק בעבודה של טכנאי מוסמך בעוד באחרים נדרשת עבודה של טכנאי מומחה או אומן. ברוב מעבדות השיניים מועסקים טכנאים בכל הדרגות כאשר טכנאי מומחה מפקח על עבודת הטכנאים המתחילים.

האם טכנאים של שיניים רשאים לעבוד עם כמה מרפאות במקביל?

מעבדות עצמאיות של טכנאים עובדות עם כמה מרפאות שיניים במקביל. מרפאות השיניים הגדולות נוהגות להעסיק טכנאי שיניים במשרה מלאה ולהפעיל מעבדה משלהם במקום. קופות החולים בחלקן מפעילות מעבדות משלהן בחלקן פונות אל מעבדות עצמאיות. הקשר של המטופל עם טכנאי המעבדה אינו ישיר אך כדאי בכל זאת לברר באיזו מעבדה נעזרת המרפאה ואלו חומרי גלם משמשים לבניית ההתקנים. כעת כאשר אתם מבינים את ההבדלים בין טכנאי מוסמך לבין טכנאי מומחה, יש לכם את היכולת להתעקש לקבל את המענה הטוב והמדויק ביותר.

Exit mobile version