היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

שיוף שיניים – לצאת מהקליניקה עם חיוך מושלם

שיוף שיניים

הצורך בטיפולי שיוף שיניים מתעורר כאשר דרוש שינוי בצורה החיצונית של השן. הטיפול מתבצע מסיבות קוסמטיות ורפואיות על פי המלצת רופא. ההליך מתבצע באמצעות מכשור חדיש אותו מפעיל רופא שיניים שעבר הכשרה מיוחדת לביצוע הטיפול. חשוב להבהיר שלאחר שיוף שיניים לא ניתן עוד להחזיר את השן למצבה הקודם. זהו טיפול בלתי הפיך. הדרך היחידה בה אפשר יהיה לשחזר שן שעברה שיוף לא נכון היא התקנת כתר. הקפידו לבחור ברופא מיומן ומנוסה ותצליחו כך להבטיח לעצמכם את התוצאות הטובות ביותר.

שיוף שיניים  – הפתרון לבעיה של שיניים חדות?

שיניים במראה מחודד מעניקות מראה מעט 'ערפדי'. השיניים החדות מושכות תשומת לב ומהר מאוד גורמות לנו להמעיט בחיוכים. מבין השיניים הקדמיות, הניבים ידועים במבנה גדול יותר ומעט מחודד בהשוואה לשאר השיניים. הסיבה לכך היא יכולת חיתוך אפקטיבית של המזון, אך ישנם מקרים בהם הניבים הופכים חדים יתר על המידה והפגיעה שלהם באיכות החיים של המטופל עולה על התועלת.

מתי כדאי לגשת לטיפול שיוף שיניים?

מיד כאשר הצלחתם לזהות גורם פיזיולוגי או נפשי שפוגע באיכות החיים שלכם וגורם לירידה בביטחון העצמי – כדאי לגשת לטיפול. כיום כאשר רפואת השיניים המודרנית מסוגלת להעניק לכל אחד חיוך בריא, אין כל סיבה שתתפשו על פחות מחיוך מושלם שממלא אתכם בביטחון עצמי. בפגישת טיפול אחת אצל רופא שיניים שמתמחה בשיוף שיניים תצליחו להיפרד מהניבים החדים אחת ולתמיד.

 

 

כיצד מתבצע הליך שיוף שיניים?

הליך שיוף תקין ושגרתי יכלול הסרה של כמה עשיריות מילימטרים מהשיניים הבעייתיות. הטיפול אינו כרוך בכאב ואינו דורש הרדמה מקומית. שיוף רב של השן עלול להביא למצב של רגישות יתר ויש להימנע ממנו. את השיוף מבצע הרופא באמצעות ציוד ייעודי מקצועי. השיוף מתבצע מסיבות אסתטיות וכחלק מטיפול אורתודנטי או תכנית מקיפה לשיקום הפה. ניתן לטפל כך בקלות בבעיה של שיניים חדות, שיניים שבורות, שיניים סדוקות. במידת הצורך משתמש הרופא גם בחומרי מילוי וציפויי חרסינה.

 

שיוף שיניים לאחר הדבקת ציפוי חרסינה

הדבקה של ציפוי חרסינה על השיניים היא הסוד של כל כוכבי הטלוויזיה שמתגאים בחיוך לבן ובוהק. שיוף שיניים נדרש על מנת למנוע מצב בו השיניים נראות בולטות לאחר הדבקת הציפוי. על כן, הרופא משייף מעט את החלק הקדמי של השן. המטרה היא שיוף של שכבת אמייל חיצונית בלבד. במעט מקרים בהם נדרש שיוף עמוק יותר שחודר אל שכבת הדנטין, הרופא מבצע את ההליך תחת הרדמה מקומית.

 

 

שיוף לקראת התקנת כתר

רופא שיניים מקצועי הוא אחד שעושה כל מאמץ על מנת לשמר כמה שיותר שיניים טבעיות בפיו של המטופל. במקרים בהם אין מספיק חומר שן לשיקום מלא מתקין הרופא כתר על גבי חומר השן הקיים. השיוף נדרש סביב השן על מנת לאפשר החדרה מדויקת של הכתר אל שורת השיניים. הטיפול יוגדר כמוצלח כאשר הכתר יצליח לדמות שן בריאה ולהשתלב היטב בשורת השיניים. הרופא משייף מעט את השן הקיימת ואת השיניים הסמוכות בכדי להבטיח אחיזה טובה לכתר, עמידות ומראה טבעי. שיוף שיניים לקראת התקנת כתר מתבצע סביב כל ההיקף של השן. לעומת זאת, השיוף שמתבצע בציפוי חרסינה הוא חזיתי בלבד.

 

יישור שיניים באמצעות שיוף – מתי כדאי?

טיפולי יישור שיניים נועדו לפתור בעיות אסתטיות, לתקן לעיסה לא נכונה ולהסדיר את מיקום עצמות הלסת. שיוף ליישור שיניים מתבצע כאשר קיימת צפיפות של שיניים שאינה מאפשרת הצבה תקינה של כל השיניים בקשת החניכיים. מצבים של צפיפות קיצונית או רבה נפתרים בעקירת שיניים. השיוף משמש לטיפול במקרים של צפיפות קלה ומקומית. מכשיר השיוף מופעל בצורה נקודתית באזורים הבעייתיים. בניגוד לעקירות, השיוף אינו מורגש ואינו מלווה בכאבים.

יישור שיניים באמצעות שיוף מתאים גם למקרים בהם המיקום של הלסת העליונה והמיקום של הלסת התחתונה, אינם מאפשרים סגירה מלאה. סגירה לא נכונה של הלסת עלולה לגרום לכאבים ובעיות בריאותיות נוספות. השיוף נועד להסדיר סגירה טובה יותר של הלסתות תוך שיוף מינימלי של כמה עשיריות מילימטר בלבד. פעמים רבות, אותו שיוף מזערי משיג מיד שיפור משמעותי.

 

מדוע חשוב לבחור ברופא מומחה ומנוסה?

השיוף מתבצע באמצעות סרטי שיוף או מקדחי יהלום עדינים. ההליך כולו דורש עדינות ודיוק כך שעל הרופא להיות מיומן ומנוסה. פעולת השיוף היא חד כיוונית, אין דרך לתקן (פרט להתקנת כתר) שיוף עמוק מידי או מוגזם. הרופא נדרש שלא לפגוע בשכבת האמייל של השן ולא לחרוג משיוף של 0.2 מילימטר. הטיפול עצמו נחשב לפשוט (יחסית), אך כדאי מאוד לפנות למרפאת שיניים עם רופאים שמתמחים ומוסמכים לשיוף שיניים.

 

מה צפוי לאחר הטיפול?

כאמור, הטיפול מתבצע ללא צורך בהרדמה ואינו כרוך בכאבים. במשך מספר ימים לאחר הטיפול צפויה תחושת רגישות קלה לחום ולקור בשיניים. במקרים בהם הרופא ביצע שיוף יתר של שכבת האמייל (שכבת המגן של השן), השן נותרת חשופה והסיכון להתפתחות של נזקי עששת עולה בצורה משמעותית.

 

איך אפשר לשפר את המראה של השיניים?

רפואת השיניים המודרנית יודעת להעניק לכל מטופל מענה רפואי ואסתטי. טכניקות טיפול חדשות  מאפשרות לפתור ביום אחד בעיה של מחסור בשיניים או שיניים שבורות. מקרים של אבן שן צהובה או כתמים בשיניים נפתרים בקלות עם הלבנת שיניים. שיוף שיניים משמש לטיפול בקצוות חדים, שיניים שבורות וסדקים. אם תרצו שיניים מושלמות – ציפוי חרסינה מלא הוא הסוד. בפעם הבאה בה אתם מתבוננים בקנאה בחיוך המושלם של מגישי הטלוויזיה, תדעו שגם החיוך שלכם יכול להיות זוהר ומושלם לא פחות. כל שעליכם לעשות זה לפנות אל רופא שיניים שמתמחה ברפואה אסתטית ולבחור את הטיפול שמתאים לכם.

שיוף שיניים – הדרך המהירה לחיוך סימטרי

אם חשבתם עד היום שהדרך היחידה בה אפשר ליישר שיניים היא טיפול אורתודנטי ממושך – הגיע הזמן שתכירו טכניקת טיפול חדישה ויעילה. השיניים הקדמיות מהוות חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני שלנו, החיוך הוא כרטיס הביקור שלנו והמפתח ליצירת קשרים חברתיים. אם אתם לא מרוצים מהחיוך שלכם – תאמו בהקדם פגישת ייעוץ אצל רופא שיניים מומחה בשיוף שיניים ותבררו האם זהו הפתרון שמתאים לכם. מחקרים גילו שכולנו נוטים לחבב יותר אנשים שמרבים לחייך, עצבו לעצמכם חיוך שיגרום לכם לחייך בלי הפסקה.

 

מה זה שיוף שיניים?

רפואת השיניים המודרנית יודעת לתת מענה גם לבעיות רפואיות וגם לבעיות אסתטיות. שיוף שיניים הוא הליך שמתבצע במרפאות שיניים מובילות מסיבות אסתטיות. השיוף מיישר את השיניים ומעניק להן מראה אחיד. ניתן לבצע שיוף שיניים כטיפול יחיד או במסגרת של טיפול אורתודנטי (ילדים ומבוגרים).

 

כיצד משייפים את השיניים?

ידעתם שהשיניים הן רקמת עצם קשיחה במיוחד? על מנת לשנות את המעטפת החיצונית של השן עלינו להשתמש בכלים חדישים, מדויקים וחזקים. הרופא מבצע את השיוף עם סרטי שיוף, מקדח יהלום עדין וכלים נוספים שפותחו במיוחד להשחזת שיניים. חשוב לציין שהכלים הללו אינם זמינים בכל מרפאות השיניים. ניסיון של הרופא וציוד מתאים הכרחיים להשגת תוצאות טובות. בכל טיפול משייף הרופא שכבה של כמה עשיריות מילימטרים מהשן. ההליך אינו דורש הרדמה ואינו כרוך בכאב. חלק מהמטופלים מדווחים על תחושת אי נוחות קלה במהלך הטיפול.

 

מתי כדאי לבצע שיוף שיניים?

רופאי השיניים מכירים היום בהשפעה הרבה שיש לשיניים על מראה הפנים, הדימוי העצמי והמעמד החברתי. שיוף שיניים נועד לתת מענה לבעיות אסתטיות שפוגעות באיכות החיים של גברים ונשים בכל הגילאים. על מנת לבדוק התאמה לטיפול יש לתאם תור במרפאת שיניים שמבצעת שיופי שיניים ומחזיקה בציוד הדרוש. לרוב יהיו אלו מרפאות שיניים שמבצעות גם טיפולים אורתודנטיים. את השיוף כדאי לבצע כאשר נדרש שיפור בצורת להב השן, במקרים בהם נחוץ תיקון לסגירת הלסת, במצבים של צפיפות שיניים ולתיקון פרופורציות. ציוד השיוף משמש את צוות המרפאה גם למטרת השטחת כתרים וציפויים לשיניים.

 

שיפור צורת להב השן עם שיוף

אם אתם אנכם מרוצים מהצורה של השיניים שלכם – יש מה לעשות. שיוף שיניים נועד למצבים בהם השיניים חדות ויוצרות מראה חייתי עד "ערפדי". מצב של שיניים חדות נוצר בעקבות שברים קטנים שנוצרו מבלאי ולעיסה חזקה. פעולה השיוף מאפשרת את הסרת הקדקוד המחודד כך שהשן לא תהיה עוד בולטת.

 

תיקון סגירת לסת לא סימטרית

ישנם מקרים רבים בהם הלסת התחתונה אינה נסגרת בצורה אחידה עם הלסת העליונה. שיוף מצליח לפתור את הבעיה בחלק מהמקרים ולאפשר סגירת לסת תקינה. נציין שסגירה לא אידאלית של הלסת עלולה לגרום גם לבעיות רפואיות. ההליך מתבצע גם מסיבות אסתטיות וגם מסיבות רפואיות.

 

שיוף במקרים של צפיפות וחוסר פרופורציה

מצב של שיניים צפופות שעולות זו על זו מתפתח בגיל הנעורים וגם בגילאים מבוגרים יותר. שיוף שיניים מצליח לתת מענה לבעיה ללא צורך בטיפול אורתודנטי ממושך. נציין שהשיוף יעיל רק כאשר הצפיפות קלה עד בינונית.

תיקון פרופורציות נדרש במקרים בהם לפחות שן אחת מתוך השיניים הקדמיות ארוכה מהשאר או בולטת מדי. אפשר וכדאי לשייף את השן על מנת לקצר או להצר אותה בטיפול אחד בלבד. שיוף מדויק ועדין של השן הבעייתית משיג מראה של שיניים קדמיות סימטריות. אפשר להביא  לשיפור משמעותי במראה של השיניים הקדמיות.

 

מדוע חשוב לבחור ברופא שיניים מנוסה?

טיפולי שיוף שיניים מתבצעים לרוב יחד עם טיפול אורתודנטי או במהלך טיפול דנטאלי, אלו הם שני טיפולים שדורשים מעורבות של רופא מומחה. לאחר הטיפול מדביק הרופא על השיניים ציפוי חיצוני ששומר על השן ומחזק אותה. המקצועיות של הרופא תבוא לידי ביטוי במראה מלוטש וסימטרי ללא מרווחים בין השיניים וללא שיניים בולטות. חשוב להבין שבמידה ונגרם נזק לאחת השיניים במהלך הטיפול לא ניתן יהיה לחדש את האמייל שלה. הדרך היחידה בה אפשר יהיה לתקן נזק שנוצר במהלך שיוף שן היא התקנת כתר.

טיפולי שיוף שיניים מסיבות אסתטיות ורפואיות חשוב לבצע רק אצל רופא מומחה ומנוסה שביצע בהצלחה טיפולי שיוף רבים. הטיפול אינו ארוך וברוב המקרים אפשר יהיה להשלים את כולו בפגישה אחת. הרופא יעבור עם מכשיר השיוף על כל השיניים וישייף את השיניים הבעייתיות. בהתאם לתכנית הטיפול יבוצעו הליכים נוספים כמו הצבת ברזלים, פלטה, גשר. נדגיש שאפשר לשייף שיניים רק החל מגיל הנעורים. אין אפשרות לשיוף של שיני חלב.

 

מדוע חשוב לשייף שיניים חדות?

הימצאות של שן חדה בפה עלולה לפצוע את הלשון ואת השפתיים. אם יש לכם בפה שן חדה שפוצעת אתכם ומונעת מכם לחייך – יש פתרון למצב. בהליך מהיר של שיוף תצליחו להחזיר את השן למראה הטבעי שלה ולמנוע את הפצע הבא. שיוף מתבצע לרוב בשיניים קדמיות על ידי רופא שיניים עם התמחות באורתודנטיה. לפני תחילת הטיפול הרופא יבחן היטב את כל השיניים ויקבע היכן צריך לבצע שיוף וכיצד השיוף עתיד להשפיע על המבנה של השיניים וסגירת הלסת.

טיפולי שיוף יחד עם טיפולי יישור לשיניים מתבצעים היום גם בגיל מבוגר. אם חשבתם עד היום שפספסתם את הרכבת כשלא הרכבתם גשר ליישור השיניים בגיל העשרה – דעו שאפשר וכדאי לפעול ליישור השיניים גם בגיל מבוגר. קיימות היום שיטות טיפול חדישות שמקצרות את התהליך והופכות אותו נעים יותר מבחינה אסתטית. אל תתפשרו על פחות מחיוך מושלם ופה מלא בשיניים לבנות, ישרות, סימטריות ובריאות. הרופא הנכון יידע להשיג בעבורכם תוצאות מדהימות.

אם חשבתם עד היום שהדרך היחידה בה אפשר ליישר שיניים היא טיפול אורתודנטי ממושך – הגיע הזמן שתכירו טכניקת טיפול חדישה ויעילה. השיניים הקדמיות מהוות חלק בלתי נפרד מהמראה החיצוני שלנו, החיוך הוא כרטיס הביקור שלנו והמפתח ליצירת קשרים חברתיים. אם אתם לא מרוצים מהחיוך שלכם – תאמו בהקדם פגישת ייעוץ אצל רופא שיניים מומחה בשיוף שיניים ותבררו האם זהו הפתרון שמתאים לכם. מחקרים גילו שכולנו נוטים לחבב יותר אנשים שמרבים לחייך, עצבו לעצמכם חיוך שיגרום לכם לחייך בלי הפסקה.

 

מה זה שיוף שיניים?

רפואת השיניים המודרנית יודעת לתת מענה גם לבעיות רפואיות וגם לבעיות אסתטיות. שיוף שיניים הוא הליך שמתבצע במרפאות שיניים מובילות מסיבות אסתטיות. השיוף מיישר את השיניים ומעניק להן מראה אחיד. ניתן לבצע שיוף שיניים כטיפול יחיד או במסגרת של טיפול אורתודנטי (ילדים ומבוגרים).

 

כיצד משייפים את השיניים?

ידעתם שהשיניים הן רקמת עצם קשיחה במיוחד? על מנת לשנות את המעטפת החיצונית של השן עלינו להשתמש בכלים חדישים, מדויקים וחזקים. הרופא מבצע את השיוף עם סרטי שיוף, מקדח יהלום עדין וכלים נוספים שפותחו במיוחד להשחזת שיניים. חשוב לציין שהכלים הללו אינם זמינים בכל מרפאות השיניים. ניסיון של הרופא וציוד מתאים הכרחיים להשגת תוצאות טובות. בכל טיפול משייף הרופא שכבה של כמה עשיריות מילימטרים מהשן. ההליך אינו דורש הרדמה ואינו כרוך בכאב. חלק מהמטופלים מדווחים על תחושת אי נוחות קלה במהלך הטיפול.

 

מתי כדאי לבצע שיוף שיניים?

רופאי השיניים מכירים היום בהשפעה הרבה שיש לשיניים על מראה הפנים, הדימוי העצמי והמעמד החברתי. שיוף שיניים נועד לתת מענה לבעיות אסתטיות שפוגעות באיכות החיים של גברים ונשים בכל הגילאים. על מנת לבדוק התאמה לטיפול יש לתאם תור במרפאת שיניים שמבצעת שיופי שיניים ומחזיקה בציוד הדרוש. לרוב יהיו אלו מרפאות שיניים שמבצעות גם טיפולים אורתודנטיים. את השיוף כדאי לבצע כאשר נדרש שיפור בצורת להב השן, במקרים בהם נחוץ תיקון לסגירת הלסת, במצבים של צפיפות שיניים ולתיקון פרופורציות. ציוד השיוף משמש את צוות המרפאה גם למטרת השטחת כתרים וציפויים לשיניים.

 

שיפור צורת להב השן עם שיוף

אם אתם אנכם מרוצים מהצורה של השיניים שלכם – יש מה לעשות. שיוף שיניים נועד למצבים בהם השיניים חדות ויוצרות מראה חייתי עד "ערפדי". מצב של שיניים חדות נוצר בעקבות שברים קטנים שנוצרו מבלאי ולעיסה חזקה. פעולה השיוף מאפשרת את הסרת הקדקוד המחודד כך שהשן לא תהיה עוד בולטת.

 

תיקון סגירת לסת לא סימטרית

ישנם מקרים רבים בהם הלסת התחתונה אינה נסגרת בצורה אחידה עם הלסת העליונה. שיוף מצליח לפתור את הבעיה בחלק מהמקרים ולאפשר סגירת לסת תקינה. נציין שסגירה לא אידאלית של הלסת עלולה לגרום גם לבעיות רפואיות. ההליך מתבצע גם מסיבות אסתטיות וגם מסיבות רפואיות.

 

שיוף במקרים של צפיפות וחוסר פרופורציה

מצב של שיניים צפופות שעולות זו על זו מתפתח בגיל הנעורים וגם בגילאים מבוגרים יותר. שיוף שיניים מצליח לתת מענה לבעיה ללא צורך בטיפול אורתודנטי ממושך. נציין שהשיוף יעיל רק כאשר הצפיפות קלה עד בינונית.

תיקון פרופורציות נדרש במקרים בהם לפחות שן אחת מתוך השיניים הקדמיות ארוכה מהשאר או בולטת מדי. אפשר וכדאי לשייף את השן על מנת לקצר או להצר אותה בטיפול אחד בלבד. שיוף מדויק ועדין של השן הבעייתית משיג מראה של שיניים קדמיות סימטריות. אפשר להביא  לשיפור משמעותי במראה של השיניים הקדמיות.

 

מדוע חשוב לבחור ברופא שיניים מנוסה?

טיפולי שיוף שיניים מתבצעים לרוב יחד עם טיפול אורתודנטי או במהלך טיפול דנטאלי, אלו הם שני טיפולים שדורשים מעורבות של רופא מומחה. לאחר הטיפול מדביק הרופא על השיניים ציפוי חיצוני ששומר על השן ומחזק אותה. המקצועיות של הרופא תבוא לידי ביטוי במראה מלוטש וסימטרי ללא מרווחים בין השיניים וללא שיניים בולטות. חשוב להבין שבמידה ונגרם נזק לאחת השיניים במהלך הטיפול לא ניתן יהיה לחדש את האמייל שלה. הדרך היחידה בה אפשר יהיה לתקן נזק שנוצר במהלך שיוף שן היא התקנת כתר.

טיפולי שיוף שיניים מסיבות אסתטיות ורפואיות חשוב לבצע רק אצל רופא מומחה ומנוסה שביצע בהצלחה טיפולי שיוף רבים. הטיפול אינו ארוך וברוב המקרים אפשר יהיה להשלים את כולו בפגישה אחת. הרופא יעבור עם מכשיר השיוף על כל השיניים וישייף את השיניים הבעייתיות. בהתאם לתכנית הטיפול יבוצעו הליכים נוספים כמו הצבת ברזלים, פלטה, גשר. נדגיש שאפשר לשייף שיניים רק החל מגיל הנעורים. אין אפשרות לשיוף של שיני חלב.

 

מדוע חשוב לשייף שיניים חדות?

הימצאות של שן חדה בפה עלולה לפצוע את הלשון ואת השפתיים. אם יש לכם בפה שן חדה שפוצעת אתכם ומונעת מכם לחייך – יש פתרון למצב. בהליך מהיר של שיוף תצליחו להחזיר את השן למראה הטבעי שלה ולמנוע את הפצע הבא. שיוף מתבצע לרוב בשיניים קדמיות על ידי רופא שיניים עם התמחות באורתודנטיה. לפני תחילת הטיפול הרופא יבחן היטב את כל השיניים ויקבע היכן צריך לבצע שיוף וכיצד השיוף עתיד להשפיע על המבנה של השיניים וסגירת הלסת.

טיפולי שיוף יחד עם טיפולי יישור לשיניים מתבצעים היום גם בגיל מבוגר. אם חשבתם עד היום שפספסתם את הרכבת כשלא הרכבתם גשר ליישור השיניים בגיל העשרה – דעו שאפשר וכדאי לפעול ליישור השיניים גם בגיל מבוגר. קיימות היום שיטות טיפול חדישות שמקצרות את התהליך והופכות אותו נעים יותר מבחינה אסתטית. אל תתפשרו על פחות מחיוך מושלם ופה מלא בשיניים לבנות, ישרות, סימטריות ובריאות. הרופא הנכון יידע להשיג בעבורכם תוצאות מדהימות.

Exit mobile version