היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

למינייט לשיניים – מדריך מפורט עם תשובות לכל השאלות

למינייט לשינייםחיוך עם שיניים לבנות ומושלמות יהפוך אתכם הרבה יותר מושכים ואסתטיים. אם אבן השן שלכם כבר לא לבנה או שהשיניים אינן ישרות ואחידות – יש מה לעשות! אין סיבה שתמשיכו להימנע מחיוכים בציבור ובתמונות כאשר אפשר לטפל בבעיה. ציפוי למינייט לשיניים פותר בעיות של שיניים לא אסתטיות או לא אחידות. אנו נסביר כאן אלו בעיות אפשר לפתור עם ציפוי למינייט, מתי אפשר להתקין אותו ומהם היתרונות והחסרונות של הטיפול.

 

מתי אפשר וכדאי להתקין למינייט לשיניים?

פגמים בשיניים גורמים לחיוך שלנו להיות הרבה פחות אטרקטיבי. כיום, רפואת השיניים המודרנית יודעת לתת מענה מהיר ומדויק למצבים של שיניים לא ישרות, שיניים שבורות, שיניים צהובות או שחורות, כתמים בשיניים, שיניים רחוקות או קרובות מדי ועוד. את רוב הפגמים בשיניים אפשר לתקן באמצעות טיפול דנטלי ממוקד. לרוב, בתוך 1-3 טיפולים במרפאה המצב משתפר פלאים.

ציפוי למינייט לשיניים הוא שכבה דקיקה אותה מתקינים על השיניים הקיימות למטרת תיקון פגמים קלים. טיפול למינייט לשיניים מיועד לתיקון של שברים קטנים, סדקים, מרווחים זעירים, נטייה קלה בזווית, צבע לא אחיד. הציפוי מעניק מראה מושלם של חיוך לבן ובוהק. הציפוי מומלץ גם במקרים בהם נזקי עששת פגעו קשות בשיניים והותירו אותן מוכתמות ופגומות. שיניים שכבר הותקן עליהן ציפוי אינן מוכתמות שוב בקלות או נסדקות. המראה הלבן נשמר לאורך שנים כל עוד מקפידים על היגיינת פה, צחצוח שיניים לאחר שתיית משקאות בעלי צבע כהה והימנעות מעישון.

 

מהו ציפוי למינייט?

את ציפוי הלמינייט מרכיבים מחיבור של כמה שכבות יחד. החומר בו עושים שימוש הוא תרכובת מתקדמת שמכילה חומרים קרמיים וחומרים פולימרים. התוצאה הסופית היא ציפוי עמיד וחזק שמעניק מראה לבן ובריא. הציפוי עוטף את השן מכל הכיוונים והופך לחלק בלתי נפרד ממנה. לפני שמתקינים את הציפוי נהוג לשייף מעט את השן בכדי למנוע מראה של שיניים בולטות. ההליך מתקן פגמים קלים ומשפר בצורה משמעותית את המראה של השיניים והחיוך כולו. ההליך נחשב לפשוט, לא דורש כל הרדמה ואינו יקר.

 

 

יתרונות וחסרונות של ציפוי למינייט

היתרון העיקרי של השיטה הוא האפשרות להתקין את הציפוי על שיניים טבעיות ועל גבי כתרים וגשרים. כך למעשה הציפוי מאפשר לכל מטופל לקבל חיוך בריא ולבן. כל עוד יש בפה שיניים חזקות או כתרים יציבים – תהיה אפשרות להתקין ציפוי למינייט. יתרונות נוספים הם תוצאות מהירות ואפשרות לכסות את הפגמים ולהלבין שיניים לטווח הארוך. התוצאות שמושגות עמידות למספר שנים. החיסרון של השיטה הוא ההכרח לבצע ציפוי לקשת שיניים שלמה או לפחות ל-4 שיניים קדמיות. לא ניתן לבצע ציפוי של שן בודדת או להעלים כתמים כהים (הציפוי אינו עבה ומאפשר חדירת אור).

 

איפה אפשר לעבור את הטיפול למינייט לשיניים?

כיום, רוב מרפאות השיניים כבר מציעות גם טיפולים אסתטיים שנועדו לשפר את המראה של החיוך. תיקון פגמים בשיניים אפשרי בכמה שיטות. אם אתם מעוניינים לבצע טיפול למינייט לשיניים חשוב לוודא שהמרפאה בה בחרתם אכן מבצעת את הטיפול. נבהיר שלא כל טיפול הלבנת שיניים הוא טיפול למינייט. התוצאות שתשיגו מושפעות באופן ישיר משיטת הטיפול והמיומנות של הרופא, יש לבחור בקפידה את המרפאה ולתת עדיפות למרפאות וותיקות שמתמחות בתחום.

 

באיזו מרפאה כדאי לבחור בציפוי למינייט לשיניים?

רגע לפני שאתם ממהרים לבחור במרפאה שמציעה לכם את המחיר הנמוך ביותר, חשוב לוודא שאתם אכן נמצאים בידיים טובות. בחירה נבונה תהיה מרפאה שיניים עם צוות מקצועי ומסור שמשרה אווירה נעימה ויש לכם עמם שפה משותפת. אתם צריכים להיות מסוגלים לסמוך על הצוות ולהתחיל בטיפול כאשר אתם יודעים בדיוק אלו תוצאות צפויות.

 

מחירים של ציפוי למינייט

העלות של הטיפול נקבעת בהתאם למצב של השיניים ולמורכבות הטיפול. מקרים קלים בהם נדרש רק ציפוי ל-4 שיניים קדמיות במצב טוב (דרוש רק שינוי צבע קל או תיקון של סדק) יעלו לכם לרוב פחות מ-2,000 שקלים. במקרים בהם נדרש ציפוי של כל קשת השיניים העליונה וקשת השיניים התחתונה יחד עם עבודת השחזה, העלות תהיה גבוהה יותר. למינייט לשיניים יהיה יקר יותר בהשוואה לציפויים אחרים אך העמידות שלו מצדיקה את ההשקעה.

 

כיצד מכינים את השיניים להתקנת הציפוי למינייט?

על מנת להבטיח אחיזה טובה של השן בציפוי מתבצע שיוף קל של שכבת האמייל. נדרשת השחזה קלה בלבד היות והציפוי נחשב דק מאוד (שתי עשיריות המילימטר). ההשחזה מתבצעת באמצעות מכשור ייעודי ואינה כרוכה בהרדמה. ההליך כולו אינו כואב וניתן לחזור לשגרה מיד עם היציאה מהקליניקה עם חיוך לבן ובוהק.

 

 

מתי צריך לחדש את הציפוי למינייט?

לרוב, התוצאות תהיינה עמידות למשך שנים רבות. כל עוד השיניים מטופלות נכון מבחינת היגיינה ובריאות השיניים, אין כל צורך בחידוש של הציפוי למשך מספר שנים. תצליחו לחזק את העמידות של הציפוי כאשר תקפידו לצחצח שיניים פעמיים ביום, תגיעו אל שיננית פעמיים בשנה ותימנעו מעישון. שתייה מרובה של משקאות מכתימים כמו קפה, תה וקוקה קולה עלולה להכתים את הציפוי.

 

מה אפשר לעשות במרום ציפוי למינייט?

כמעט תמיד ציפוי למינייט משיג את התוצאות הטובות ביותר, שיטות פעולה אחרות לשיפור אסתטי של מראה השיניים מומלצות רק במקרים בהם ישנם פגמים להם ציפוי הלמינייט אינו מצליח לתת מענה מלא. האלטרנטיבות האחרות לציפוי שיניים הן ציפוי זמני עם חומר קרמי, הבהרת שיניים עם חומר להסרת כתמים וטיפולים אסתטיים בהם כל שן מטופלת באופן פרטני. פגישת אבחון במרפאה נדרשת לקבלת מידע אודות כל אפשרויות הטיפול הקיימות ומתן המלצה לסוג הציפוי המתאים. נציין שאת הציפוי מכינים באופן אישי בעבור כל מטופל במעבדת שיניים כך שיש לבצע הזמנה מראש.

נזקים של עששת, עישון, חבלות חיצוניות וגם גנטיקה עלולים לגרום למצב של שיניים צהובות, שן אפורה או כתמים חומים על השיניים. כיום כאשר אנחנו מודעים לחשיבות של מראה השיניים לתדמית של האדם ולרושם שהוא משאיר אחריו – לא נשלים עם המצב ונפעל להשגת חיוך מושלם. רפואת השיניים המודרנית זיהתה את הצורך החדש והחלה מציעה טיפולי שיניים אסתטיים. בביקור אחד במרפאת השיניים אפשר להלבין שיניים, לצפות אותן בציפוי למינייט, להתקין כתרים ועוד. טיפולי שיניים אסתטיים אפשר וכדאי לבצע בכל הגילאים.

מה זה ציפוי שיניים למינייט ומתי כדאי להשתמש בו?

ציפוי למינייט הוא ציפוי דק של חומר שיקומי (פורצלן דנטאלי) שנועד להחליף את שכבת האמייל שנועדה להגן על השן ולהעניק לה מראה מבריק. לאחר התקנת ציפוי שיניים למינייט מתקבלות שיניים במראה לבן, בוהק ובריא. על מנת להתקין ציפוי שיניים למינייט נדרש מבנה שיניים מינימלי לפחות שיספיק להתקנת הלמינייט. דרישת סף נוספת להתקנת הציפוי היא חניכיים סימטריות. ציפוי למינייט נקרא גם ציפוי חרסינה.

כאשר פורצלן דנטאלי נמצא בידיים של רופא שיניים מקצועי עם מומחיות בתחום התוצאה הסופית תהיה תחליף מעולה לשיניים בריאות. אפשר להשיג כך שיניים לבנות מושלמות. הסוד לחיוך הלבן של מכוכבי הקולנוע והטלוויזיה הוא ציפוי למינייט. התקנת הציפוי מתאפשרת תוך פגיעה מינימלית בשן ובציפוי האמייל הקיים. הטיפול נחשב שמרני היות והוא דורש רק הפחתה של 0.5 מ"מ משכבת האמייל (התקנת כתר דורשת הסרת שכבה עבה יותר של אמייל).

3 שיטות ציפוי שיניים

קיימת היום 3 טכניקות באמצעותן ניתן לצפות שיניים : למינייט, לומינירס, קומפוזיט. את הציפוי הטוב ביותר בעבורכם תבחרו לאחר התייעצות עם רופא שיניים. על מנת לקבל חוות דעת אובייקטיבית ומקצועית כדאי לפנות אל רופא שיניים שמתמחה בכל אחת מהשיטות ומבצע אותה אצלו בקליניקה במידה והרופא אינו מנוסה באחת השיטות, ייתכן והייעוץ שתקבלו לא יהיה אובייקטיבי.

איך מתקינים ציפוי שיניים למינייט?

השלב הראשון בדרך להתקנת הציפוי הוא בדיקה כללית של השיניים. הרופא ירצה לבצע את כל טיפולי השיניים הדרושים לפני שמתקינים את הציפוי. לאחר השלמת כל הטיפולים הדרושים בתוספת ניקוי אבנית אצל שיננית, תתקדמו אל השלב הבא בו הרופא מתחיל באנליזת החיוך תוך שילוב של מדידות וטכניקות מתקדמות שמודדות את השיניים ויוצרות הדמיה ממוחשבת מדויקת של החיוך שלכם. השלב הזה יושלם כאשר קיימת סקיצה מדויקת של החיוך שלכם.

כעת הרופא מזמין בעבור המטופל במעבדה שיניים זמניות למטרת התנסות. המטופל משתמש בציפוי הזמני למשך כשבועיים וקובע בהתאם האם נדרשים שיניים. בהתאם לתחושה של המטופל והתגובות של הסביבה הרופא קבוע את המידות המדויקות של הציפוי הבא שעתיד להיות קבוע. הרופא והטכנאי במעבדה בוחרים בקפידה את הצבע המתאים לגוון השן הטבע. קיימת גם אופציה לבחור בציפוי למינייט לבן במתכונת של טיפול הלבנת שיניים.

ציפוי שיניים למינייט מסיבות קוסמטיות

רפואת השיניים נותנת בשנים האחרונות מענה רפואי ואסתטי. אם בעבר נהוג היה להתקין ציפוי לשיניים מסיבות רפואיות בלבד – כיום, התקנת ציפוי מתבצעת גם מטעמים אסתטיים בלבד. ציפוי למינייט מעניק חיוך לבן ובוהק. אתם בוחרים בין חיוך בצבע לבן חזק ובוהק לבין חיוך בצבע לבן עמום. הצבע הנבחר אינו משפיע על העמידות של הציפוי או איכותו, המטופל רשאי לבחור בצבע של החיוך בהתאם להעדפתו האישית.

כמה לבן יהיה החיוך שלי?

המטופל מוזמן לבחור את הצבע של החיוך מתוך צרור דוגמיות צבע. הרופא והטכנאי במעבדה יוכלו לערבב את הצבעים ולקבל את הגוון המדויק שהמטופל מעוניין בו. חשוב לציין שהציפוי מותקן על השיניים הקיימות כך שיש להתאים נכון בין הגוון של הציפוי לבין הגוון של השיניים.

האם ניתן לאכול הכול עם הציפוי?

החומר שמרכיב את ציפוי הלמינייט חדק ועמיד כך שניתן יהיה לנגוס במאכלים קשיחים ללא חשש. נמליץ כמובן להימנע מפעולות מזיקות כמו לעיסת קרח או ניסיונות לקרוע חבלים בעזרת השיניים. הקפידו לשמור על השיניים שלכם ותיהנו מהתוצאות במשך שנים רבות.

אלו בעיות אפשר לפתור עם ציפוי לשיניים?

  1. תיקון מרווחים קטנים עד בינוניים בין השיניים
  2. פוזיציה לא טובה של השיניים
  3. צבע דהוי, חום או צהוב
  4. צורה לא אסתטית של היקפי הפה
  5. בעיות קלות בסגר הפה
  6. נזקים של חריקת שיניים

מתי הציפוי פחות מומלץ?

עלינו לזכור שהטיפול מתבסס על השיניים הקיימות כך שבמקרים של חוסר התאמה בין שורשי השן, מנשך גרוע ומיקומי שיניים קיצוניים – ציפוי שיניים למינייט פחות מתאים. יהיו מקרים בהם הרופא ימליץ על טיפול אורתודנטי לתיקון הבסיס שישמש בעתיד לציפוי הפורצלן הלבן. אבחון נכון של רופא השיניים יחד עם יידע וניסיון בהתקנת הציפוי והכנתו, הם המפתח להשגת התוצאות הטובות ביותר.

איך מתחזקים את הציפוי?

תשמחו לגלות שהתחזוקה פשוטה ושגרתית. כל שעליכם לעשות בכדי לשמור על החיוך המושלם זה לצחצח שיניים בצורה יסודית פעמיים ביום ולהשלים את הצחצוח עם חוט דנטלי. אין סיבה לחשוש מגרימת נזק לציפוי בשימוש במברשת חשמלית ומשחת שיניים רגילה. כדאי להימנע משימוש במשחת שיניים שכוללת חומרי מירוק. במקרים בהם המטופל סובל מבעיה של חריקת שיניים או מסגר חזק של הפה, יש לעדכן בכך את הרופא בכדי לקבל מגני מנשך למזעור הנזק שנגרם לשיניים במהלך השינה.

כמה זמן מחזיק הציפוי?

ציפוי של למינייט לשיניים מחזיק מעמד במשך 7 עד 20 שנים. במקרים בהם הציפוי נופל או זז ממקומו אפשר יהיה להדביקו מחדש. אם הציפוי נסדק או נשבר אפשר גם כן לתקן אותו או לייצר אחד חדש ולהדביק אותו על גבי הציפוי הנוכחי.

Exit mobile version