היחידה לבריאות השיניים ושיקום הפה

כתרי זירקוניה חסרונות

כתרי זירקוניה לשיניים לבנות-מה החסרונות ?רופאי השיניים ממליצים היום למטופלים שלהם (צעירים ומבוגרים) על כתרי זירקוניה בעבור שיניים קדמיות. אם לא עברתם לאחרונה טיפול שיניים משקם שכולל גם כתר, סביר להניח שאנכם יודעים מהם כתרי זירקוניה ומתי כדאי לתת להם עדיפות על פני כתרים אחרים. כתרים נחוצים כאשר ישנו אבדן של חומר שן שאינו מאפשר שחזור של השן באמצעות סתימה בלבד. האבדן של חומר השן עלול להיגרם בעקבות עששת, טראומה חיצונית וטיפול שורש שדרש קידוח אל תוך השן. הכתר הוא כיפה שמכסה את השן שנפגעה, מחזקת אותה, מאפשרת לה תפקוד תקין ומעניקה לה מראה של שן טבעית ובריאה.

אלו סוגים של כתרים קיימים היום?

התקופה בה רופאי השיניים היו משתמשים בזהב לשחזור שיניים חלפה מזמן מהעולם. לאחר שנים רבות של שימוש בכתרים עשויים מתכת ובכתרי מתכת עם ציפוי של חרסינה, כבשו את השוק כתרי זירקוניה שמביאים עמם יתרונות רבים ומעט חסרונות. הבעייתיות בכתרי מתכת שמצופים חרסינה היא פס בצבע מתכתי שמופיע לאחר תקופה וגורם לפגיעה אסתטית. מטופלים שבוחרים כתרי זירקוניה לא צריכים לחשוש משינוי צבע של הכתר. כיום, מטופלים שמגיעים אל מרפאות השיניים המודרנית בבקשה להתקין כתר, יוכלו לבחור בין כתר מתכת, כתר חרסינה וכתר זירקוניה.

מהו כתר קלאסי?

הכתר הקלאסי הוא אותו כתר עשוי מתכת שנמצא בשימוש במרפאות שיניים מזה עשרות שנים. בעבר, המתכת לא כוסתה בציפוי והיום היא כבר מצופה בציפוי חרסינה לבן. היתרון של כתר המתכת על פני כתרי זירקוניה הוא המחיר הזול. החיסרון הגדול הוא הפגיעה האסתטית. לאחר תקופה מופיע פס מתכתי בחלק התחתון של הכתר. היום, רופאי השיניים ממליצים על שימוש בכתרים עשויים מתכת רק בעבור שיניים פנימיות.

מהם כתרי זירקוניה?

ההמלצה של רופאי השיניים היום היא על כתרים עשויים כיפת זירקוניה שהיא חומר חזק ואסתטי דמוי יהלום. הבחירה בזירקוניה מאפשרת הרכבת כתר חזק מאוד ללא כל שימוש במתכת. הכתרים החדשים נותנים מענה אסתטי מלא ללא פשרות איכות עם התאמה מדויקת לשיניים הצמודות מבחינת צורה, צבע וגודל. השימוש בזירקוניה יהיה נכון יותר מבחינה אסתטית אך עדיין ישנם מקרים בהם מטופלים נאלצים לוותר על כתר זירקוניה לטובת כתר עשוי מתכת וחרסינה.

יש להתקנת כתרי זירקוניה חסרונות שבאים לידי ביטוי בעיקר במחיר. החומר שמשמש לייצור של הכתר יקר יותר בהשוואה למחירים של מתכת או חרסינה. הכנה של כתר אחד גורמת לבלאי רב של חומר כך שהמחיר יקר בהשוואה למחיר של כתר קלאסי עשוי מתכת. בחירה בכתרי זירקוניה מומלצת בעבור אלו ששמים את האסתטיקה בראש סדר העדיפויות. רוב המטופלים בוחרים בכתרי זירקוניה בעבור שיניים קדמיות ומתפשרים מסיבות כלכליות על כתרי מתכת בעבור שיניים פנימיות.

מתי כדאי להתקין כתרי זירקוניה?

השיניים הקדמיות הן כרטיס הביקור שלנו. בכל מפגש חברתי, עסקי או רומנטי, הצד השני שם לב לשיניים שלנו וקובע בהתאם את הרושם הראשוני. שיניים מוזנחות פוגעות בתדמית של האדם באופן משמעותי וגורמות לו להיות הרבה פחות אטרקטיבי. אם השיניים הקדמיות שלכם שבורות, מחורצות, מוכתמות, רקובות או כוללות סתימות בולטות – אפשר וכדאי לתקן אותן עם כתרים. חיוך יפה יפתח בעבורכם דלתות שחיוך מכוער סוגר ויחזק את הביטחון העצמי.

בימים בהם המודעות לאסתטיקה עולה וכולנו מקדישים משאבים רבים לטיפוח המראה החיצוני – לא נוכל להרשות לעצמנו להזניח את השיניים. כתרי זירקוניה הם הבחירה האסתטית ביותר בעבור שיניים קדמיות. כאשר מעבדת השיניים מבצעת את עבודתה בצורה הטובה ביותר התוצאה הסופית תהיה כתר עם התאמת צבע מדויקת ומראה טבעי. אם אתם מעוניינים לשפר את המראה של החיוך שלכם – כתרי זירקוניה הם ללא כל ספק הבחירה הנכונה ביותר.

מדוע כתרי זירקוניה יותר יקרים מכתרי מתכת?

הזירקוניה היא חומר גלם חזק ואמין לא פחות ממתכת. המחיר הגבוה נובע מעלויות גבוהות של חומר הגלם. על אף המחיר הגבוה בהשוואה לכתרים קלאסיים, רופאי השיניים ממליצים למטופלים שלהם להשקיע ולא להתפשר על כתר מתכת בציפוי חרסינה. חשוב להבין שהכתר עתיד ללוות אתכם במשך עשרות שנים. כדאי להשקיע עכשיו בכתר הטוב ביותר ולא להגיע אל המרפאה לאחר שנתיים עם בקשה להחליף את הכתר מסיבות אסתטיות.

הכתר מיוצר בטכנולוגיה חדישה שמאפשרת עיצוב מדויק וייצור שמתבסס על גילוף צורת השן על ידי מחרטה ממוחשבת. בלחיצת כפתור אחת פשוטה טכנאי השיניים מצליח לייצר בעבורכם כתר במראה טבעי לחלוטין. ניתן לשחזר ולייצר שיניים במראה טבעי לפי הזמנה מסיבות רפואיות ואסתטיות.

האם כתר זירקוניה אכן כל כך מומלץ?

אם תחפשו מידע על כתרי זירקוניה חסרונות תמצאו מחירים גבוהים בהשוואה לכתרים אחרים. מטופלים שהתקינו כתרים מהחומר החדש נהנים מהמראה האסתטי וממליצים לחבריהם שלא לבחור עוד במתכת. כתרי זירקוניה משפרים את המראה של השיניים כך שהם משמשים גם כפיתרון הלבנת שיניים.  חשוב להדגיש שמרפאות השיניים עושות מאמץ להקל על המטופלים מבחינה כלכלית ומאפשרות פריסת תשלומים נוחה. כתר זירקוניה נחשב היום לשיא הטכנולוגיה – אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר.

ישנה חשיבות לביצוע הטיפול במרפאת שיניים מקצועית ומנוסה שמכירה את התכונות של החומר. יש לזירקוניה שקיפות רבה כך שלא כדאי להשתמש בה במקרים בהם השן שחורה או במקרה של השתלת שן שכוללת מבנה כסוף. צבע כהה של השן עלול להשתקף דרך הכתר ולגרום למראה אפרפר. כדאי לדעת שקיימים מספר סוגים של כתרי זירקוניה כאשר לא כולם איכותיים באותה המידה. המותגים שידועים כאיכותיים ביותר הם ויטה הגרמנית ונויטאקי היפנית. כדאי לוודא שמרפאת השיניים משתמשת בכתרים איכותיים על פני תוצרת זולה ופחות איכותית. להשגת התוצאות הטובות ביותר על השימוש בזירקוניה להיות מתואם למקרה ומבוסס עבודה מדויקת וחומר גלם מובחר.

קבלתם המלצה על כתר זרקוניה ואתם מבקשים לדעת מה ההבדל בין כתר זרקוניה לבין כתרים אחרים ומדוע רופאי השיניים ממליצים על הכתר הזה? אנו נסביר כאן את התפקיד של הכתר, מהו כתר זרקוניה ונציג את רשימת היתרונות שלו על פני כתרים אחרים. תמצאו כאן מידע שימושי לקראת טיפול לשיקום הפה שכולל טיפולי שורש, מבנים, כתרים ושתלים.

מהו התפקיד של הכתר ומדוע הוא כה חשוב?

תפקידו של הכתר הוא לשמש תותב לשימור והגנה על שלדת השן או השתל. רופא השיניים מזמין בעבורכם את הכתר לפני תחילת הטיפול אך הוא משתמש בו רק בסופו. הכתר מקובע אל השן בסוף הטיפול על מנת להחזיר לה מראה של שן בריאה וטבעית. כך למשל, כתר מורכב על שן שבוצע בה טיפול שורש שגרם לנזק בלתי הפיך למעטפת החיצונית. הכתר מחזיר לכם מראה של שן טבעית ובריאה גם לאחר שרופא השיניים קדח לעומק אל תוך השן. ניתן להתקין כתר על שן טבעית שהוסיפו לה מבנה או על מבנה של שתל. ההתקנה של הכתר היא קבועה, כך שהכתר אינו נשלף ואינו זז ממקומו.

כתרים עשויים זרקוניה או חרסינה מדמים מראה של שן טבעית בצורה הטובה ביותר. טכנאי השיניים מעצב בעבור כל מטופל שן במידה מדויקת שתואמת את הגוון של השיניים באזור. כתרי הזרקוניה והחרסינה יהיו פחות חזקים בהשוואה לכתרים עשויים מתכת אך הם זוכים לעדיפות משיקולים אסתטיים.

 

מהו כתר זרקוניה טהור וכיצד מתקינים אותו?

כיום, כתרי זרקוניה הם הכתרים שמומלצים על ידי רופאי השיניים. הסיבות לכך הן עמידות גבוהה, מראה אסתטי ומחיר אטרקטיבי בהשוואה לכתרי אי מקס. כתר זרקוניה אינו משנה את צבעו, אינו נשחק ושומר על המבנה שלו גם בשימוש רב. הזרקוניה ידוע כחומר ידידותי לרקמות בחלל הפה כל שהגוף האנושי מגיב בצורה חיובית לזרקוניה. תהליך הייצור של הכתר דורש שני שלהים : הכנה והתאמה.

בשלב הראשון יש למדוד את השיניים ולבצע הערכה לבניית התבנית באמצעותה מייצר טכנאי השיניים את הכתר. כעת כאשר הטכנאי כבר מייצר בעבור המטופל את הכתר – הרופא מתחיל בהכנה של השן. על מנת להבטיח התקנה מדויקת ובריאה, הרופא מנקה היטב את השן ומקטין אותה מעט באמצעות מקדח. ההקטנה נחוצה להרכבה מדויקת של הכתר. ההליך מתבצע תחת הרדמה מקומית כך שהמטופל אינו חש כל כאב.

כאשר מדובר בכתר שמורכב על מבנה (לא שן טבעית) המטופל יונחה לנשוך תבנית פלסטיק גמיש בכדי לקבל המחשה של מבנה הכתר המבוקש. טכנאי השיניים מייצר את הכתר במעבדה בהתאם לתבנית. לקראת התקנת הכתר מבריש הרופא את המבנה בחומצה דנטלית שמחזקת את ההיקשרות של הכתר אל השן.

 

 

 

מדוע כדאי לבחור בכתר זרקוניה?

הרופאים ממליצים על הכתרים הללו על פני כתרים אחרים מכמה סיבות:

  1. כתר זרקוניה מחזיק מעמד לזמן ממושך יותר בהשוואה לכתרים אחרים.
  2. השגת המראה האסתטי ביותר, איש לא יבחין בהבדל בין הכתר לבין שן המקורית.
  3. ההתקנה דורשת הכנה מינימלית כך שניתן לשמר מתחת לכתר את המבנה המקורי של השן. כדאי לעשות כל מאמץ על מנת לשמר כמה שיותר חומר שן טבעי מתחת לכל כתר.
  4. החומר בטוח לשימוש וידידותי לגוף האדם כך שלא צפויות כל תגובות אלרגיות.

 

כתר זרקוניה – מתי נדרש כתר?

רופא השיניים שלכם צפוי להמליץ על התקנת כתר כאשר יש צורך בשחזור של שן שנוצר בה חלל עמוק וריק. אם אין בנמצא מספיק חומר שן טבעי לשחזור המראה הטבעי עם חומר מילוי של סתימות – דרוש כתר. התקנה של כתר נדרשת גם כאשר מדובר בשן חלשה שעלולה להישבר ורופא השיניים מבקש להגן עליה. שחזור של שן שנשברה מתבצע גם כן באמצעות כתר. תפקיד נוסף של כתרים הוא כיסוי לשתלים דנטליים וכיסוי לשן לאחר טיול שורש. מבחינה אסתטית ניתן להתקין כתר גם במצבים בהם נדרש כיסוי לשן חדה, פגומה או שחורה.

 

כמה זמן כתר זרקוניה צפוי להחזיק מעמד?

לרוב, כאשר הרופא וטכנאי השיניים מבצעים עבודה מקצועי ומדויקת – הכתר מחזיק מעמד כל החיים. מעטים הם המקרים בהם כתרים נשחקים או נופלים. על מנת למנוע מצב בו הכתר נשבר או נופל, המטופל מתבקש להקפיד על היגיינת פה טובה, לשמור על בריאות החניכיים ולהימנע מלעיסה של מזונות קשיחים. יש לצחצח את השיניים היטב עם משחה שמכילה פלואוריד פעמיים ביום ולהקפיד להגיע אחת לשנה אל השיננית ואל רופא השיניים.

 

האם התקנת הכתר זרקוניה כואבת?

לרוב, התקנת הכתר מתלווה אל טיפול שורש, השתלת שתל דנטלי או פיסול מבנה כך שהאזור כבר נמצא תחת הרדמה מקומית. המטופל אינו צפוי להרגיש כל כאב תחת ההרדמה המקומית. מספר שעות לאחר הטיפול צפויה תחושה של אי נעימות מלווה בנפיחות אזורית. בתוך מספר ימים אי הנעימות חולפת ואתם נהנים משן חדשה, עמידה וטבעית.

 

האם כתר זרקוניה מתאים גם לילדים?

כל עוד מדובר בשן קבועה ניתן יהיה להתקין כתר זרקוניה גם לילדים. אין אפשרות להתקין את הכתר על שן חלב. הקפידו לבצע את ההליך אצל רופא שיניים שידוע במיומנות גבוהה בעבודה עם כתרים ויחס אוהד לילדים. ההתקנה עשויה להיות בעייתית כאשר נדרש כתר בשן טוחנת שהיא עודה שן חלב או במקרים בהם לא ניתן לקבע את הכתר על שן קטנה (השן אינה מצליחה לתמוך בכתר).

 

האם חייבים להתקין כתר זרקוניה לאחר כל טיפול שורש?

רופא השיניים קובע האם נדרש כתר לאחר טיפול שורש בהתאם למיקום של השן, רקע של חריקת שיניים, מצב של שיניים חלשות שנוטות להישבר בקלות והעומק של הסדק שנוצר במהלך הטיפול. הרופא ימליץ על כתר בכל מצב בו לדעתו השן זקוקה להגנה ובמקרים בהם טיפול השורש גרם לפגיעה אסתטית או תפקודית.

 

 

Exit mobile version